kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Mennyit számít az első benyomás? Hogy ne szúrjuk el az interjút?

A Google személyzeti vezetője sorozatban ír a cég elvárásairól, ami az önéletrajzokat, a jelentkezőket, az állásinterjúkat illeti. Legutóbb hat trükköt osztott meg LinkedIn bejegyzésében, hogy hogyan lehet a lehető legjobb első benyomást kelteni.

Mint Laszlo Bock írja, az nyer, aki irányítani tudja a szituációt. Ha a jelentkező ügyes, kihasználhatja, hogy az interjúztató nem tudja, hogyan is kell valójában levezényelni egy állásinterjút.

A siker kulcsát a következőkben látja.

1. Jósold meg a jövőt! - vannak kérdések, ami minden állásinterjún előfordulnak, szinte 90 százalékos valószínűséggel. "Miért akarod ezt az állást?", "Mi a legnagyobb erőséged, gyengeséged?" "Milyen kemény problémát oldottál már meg?" Írj le 20 kérdést, amit kaphatsz.

2. Írd le a válaszokat! Nyűgös műveletnek tűnhet, ugyanakkor ilyen módon rögzülnek a válaszok, automatikussá válnak, nem kell rajtuk gondolkodni.

3. Legyen egy B terv! - Minden kérdésre legyen három alternatív válasz, hátha az egyik nem tetszik az interjúztatónak.

4. Bizonyítsd a mondandód! - Az egyes állításokhoz kapcsolódjon egy-egy történet, hogy illusztrálja a választ. Konkrét példával támogassuk meg, hogy hogy oldottunk meg egy nehéz szituációt vagy miért vagyunk jó vezetők.

5. Próbáld olvasni az interjúztatót! - nézz körül, tudsz-e kapcsolódni valamilyen módon a veled szemben ülő emberhez.

6. Gyakorolj! - Hangosan, egészen addig, míg természetesen jönnek a válaszok, de ne addig, hogy megund őket.

Business Insider
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk

Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk