Munkahelyi intézkedések járvány idején
A jelenlegi, teljesen újfajta H1N1 influenza-vírus fokozott intenzitással, folyamatosan terjed a lakosság körében, így nagyobb számú megbetegedés várható, mint a hagyományos őszi influenzaszezonban. A vállalatoknak is fel kell készülniük a járványra: mindenekelőtt egy pandémiás terv kidolgozásával - hívja fel a figyelmet a Budai Egészségközpont.
"A munkavállalók egészségvédelme és az üzletfolytonosság biztosításának érdekében a munkáltatóknak a járvánnyal kapcsolatos tervezett intézkedéseket és feladatokat Pandémiás tervben célszerű összefoglalni, amely segítségével elkerülhető a tömeges megbetegedés, és ezáltal a jelentősebb munkaerő kiesés" - mondta Kiss András, a Budai Egészségközpont marketing és kommunikációs igazgatója.
A Pandémiás terv meghatározza azokat a szükséges intézkedéseket, amelyekre sor kerülhet a vállalatoknál, és kiterjed minden dolgozóra illetve szerződéses partnerre. Tartalmaznia kell többek között az Influenza Pandémiás Válságstáb összetételét, a társaságon belüli funkciók részletes elemzését, a kritikus létszámot és helyettesítési tervet, a legfontosabb nem egészségügyi beavatkozási lehetőségeket, a kommunikációs teendőket, valamint a részletes intézkedéseket a járvány különböző szakaszaiban.
A vállalaton belüli válságstáb felkészülési tervet készít, valamint beszerzi a járvány kitörésekor szükséges védőeszközöket. Mivel a járvány legerősebb két hetében a munkáltatóknak akár 40 százalékos munkaerő kieséssel is számolniuk kell, meg kell határozni a legszükségesebb feladatokat, ki kell jelölni a kulcsfontosságú pozícióban lévő kollégákat, és a folytonos munkavégzés érdekében biztosítani kell a helyettesítést. Dönteni kell továbbá azzal kapcsolatban, hogy a megfelelő körülmények biztosítása mellett mely feladatok végezhetőek otthonról, távmunkában és szükség esetén a kiegészítő munkaerőről is gondoskodni kell.
Mindezek mellett az alkalmazottaknak javasolt betartani az alapvető higiéniai követelményeket: a személyes és környezeti higéniát, kézhigéniát, a biztonságos távolságtartást, valamint a különböző ajánlásokat a munkára vonatkozóan.
A munkavállalók megfelelő informálásának érdekében teljes kommunikációs tervet kell kidolgozni, amely biztosítja a tájékoztatást a pandémia előtt, alatt és után a külső és belső érintettek számára egyaránt. A munkavállalókat informálni kell az influenzajárvány kihatásairól, a járvány alatt követendő intézkedésekről, és a viselkedési szabályokról. Ismerniük kell továbbá a rendelkezésre álló információs csatornákat, és tudniuk kell hová fordulhatnak tanácsért és tehetnek bejelentést - hangsúlyozta Kiss András.
A Pandémiás terv meghatározza azokat a szükséges intézkedéseket, amelyekre sor kerülhet a vállalatoknál, és kiterjed minden dolgozóra illetve szerződéses partnerre. Tartalmaznia kell többek között az Influenza Pandémiás Válságstáb összetételét, a társaságon belüli funkciók részletes elemzését, a kritikus létszámot és helyettesítési tervet, a legfontosabb nem egészségügyi beavatkozási lehetőségeket, a kommunikációs teendőket, valamint a részletes intézkedéseket a járvány különböző szakaszaiban.
A vállalaton belüli válságstáb felkészülési tervet készít, valamint beszerzi a járvány kitörésekor szükséges védőeszközöket. Mivel a járvány legerősebb két hetében a munkáltatóknak akár 40 százalékos munkaerő kieséssel is számolniuk kell, meg kell határozni a legszükségesebb feladatokat, ki kell jelölni a kulcsfontosságú pozícióban lévő kollégákat, és a folytonos munkavégzés érdekében biztosítani kell a helyettesítést. Dönteni kell továbbá azzal kapcsolatban, hogy a megfelelő körülmények biztosítása mellett mely feladatok végezhetőek otthonról, távmunkában és szükség esetén a kiegészítő munkaerőről is gondoskodni kell.
Mindezek mellett az alkalmazottaknak javasolt betartani az alapvető higiéniai követelményeket: a személyes és környezeti higéniát, kézhigéniát, a biztonságos távolságtartást, valamint a különböző ajánlásokat a munkára vonatkozóan.
A munkavállalók megfelelő informálásának érdekében teljes kommunikációs tervet kell kidolgozni, amely biztosítja a tájékoztatást a pandémia előtt, alatt és után a külső és belső érintettek számára egyaránt. A munkavállalókat informálni kell az influenzajárvány kihatásairól, a járvány alatt követendő intézkedésekről, és a viselkedési szabályokról. Ismerniük kell továbbá a rendelkezésre álló információs csatornákat, és tudniuk kell hová fordulhatnak tanácsért és tehetnek bejelentést - hangsúlyozta Kiss András.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Jelentősen emelkednek a munkavédelmi és munkaügyi bírságok márciustól
A kormány megvédi a magyar munkahelyeket, ezért kiemelten kezeli a foglalkoztatáshoz kapcsolódó szabálytalanságok megelőzését is - hangsúlyozta... Teljes cikk
40 év óta először szigorítottak a dolgozókat a veszélyes anyagoktól védő szabályokon
Az európai parlamenti képviselők szerdán új szabályokat fogadtak el a munkahelyi káros anyagoknak való kitettség korlátozására, negyven év óta... Teljes cikk
Magánügy a dolgozó egészsége vagy éppen ellenkezőleg?
Miért komoly probléma az egészséges (munkában)megtartási HR-stratégia hiánya? - teszi fel a kérdést Papp Tamás István HR szakember. Decemberben az... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- A gondoskodás a legszebb ajándék 5 hónapja
- 8 dolog, amivel felvehetjük a harcot a tartós stresszel 6 hónapja
- Biztos egészségügyi védőháló egész évben 6 hónapja
- Októberben minden a nőkről szól a Budai Egészségközpontban 7 hónapja
- Meglepő, hol nőtt leginkább a munkabalesetek száma 7 hónapja
- Healthy organisation: egy új koncepció a versenyképesség javítására 8 hónapja
- Minden, amit a munkaalkalmassági vizsgálatról tudni kell 11 hónapja
- A munkavállaló jólléte a versenyképes cég kulcsa 12 hónapja
- Csaknem 30 milliárd forintot osztanak szét a járvány alatt dolgozó egészségügyisek között 1 éve
- A stresszmentes munkahely illúzió, de nem mindegy, mit élnek át az alkalmazottak 1 éve
- Vis maior a koronavírus-járvány - a kockázatot nem a bérlőnek kell viselnie 1 éve