kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Őrjítően nehéz pozíciók - már fejvadász segítséggel sem megy

Aki azt mondja, hogy a munkaerőpiac nem dübörög, az valószínűleg nem dolgozik toborzásban, vagy pechjére elég rossz szakmát választott. Számtalan betöltetlen állás, hiányszakmák, tömeges keresések a mérleg egyik oldalán, kevés, nem elég jó, vagy elszállt bérigényű pályázók a másik oldalon. Reménytelen feladatnak tűnik, hogy a HR-esek egyensúlyt teremtsenek, és sokaknak már a fejvadászok sem tudják kiszolgálni igényeit, egyre többen csalódnak szolgáltatásaikban.

Segítséget kérni nem szégyen, és nem is nagyon van más lehetősége annak a HR- esnek, akinek a toborzás is a munkája részét képezi. A speciális pozíciók betöltetése, a vezetők felkutatásának folyamata egy külön szakma, és sok éves tapasztalat és kapcsolati tőke nélkül nem is érdemes belevágni. A fejvadászok eszköztára sokkal szélesebb, mint egy-egy HR osztályé. Óriási adatbázisok, speciális tesztek, képesség-, és személyiségjegyek féltérképzésére.

Az utóbbi időben mégis történt valami, ami miatt egyre több HR-es kolléga panaszkodik, hogy a fejvadászoktól nem a megfelelő jelölteket kapja, kénytelen kompromisszumokat kötni, és a pénzéért cserébe az elvárásai töredéke teljesül csupán. A magyar álláspiaci helyzet már a legtöbb fejvadász cég számára is igazi kihívást jelent. Főként a mérnök és IT-s keresések izzasztják meg a szakértő csapatokat is.

Megoldást csakis a megszokott szolgáltatáspaletta továbbszínezése jelenthet, amit viszont kevesen tesznek. A cégek legnagyobb kincse, a saját adatbázis már mit sem ér, ha abban nem aktívak, és nem frissek a jelöltek. Az inaktív adatbázis pedig igen sok esetben valós probléma, hisz azon területeken, ahol munkaerőhiány van, a jelöltek nem keresnek aktívan állást, nem nézik az e-mail fiókjukba landoló automatikus, tucat e-maileket. Ez az első olyan pont, ahol sok fejvadász cég kudarcot vall, hisz sokan csak adatbázisokból dolgoznak. Éppen ez az egyik olyan sarkallatos pont, amiből ered a másik jelentős probléma a nem elég jó fejvadász cégekkel való közös munka során: a nem releváns jelöltek továbbítása a megbízónak. Mivel az igényeknek nem maximálisan megfelelő jelöltekkel találkoznak, kompromisszumot kötve olyan jelölteket kénytelenek továbbítani, akik csak nagy jóindulattal felelnek meg a támasztott elvárásoknak. Ez a probléma nem csak a jó jelöltek hiányából fakadhat, hanem a manapság egyre gyakoribb, felületes pozíció átvételből is. Ahhoz, hogy a szakemberek sikeresen tudjanak munkaerőt közvetíteni, elengedhetetlen, hogy maximálisan megértsék, milyen pozícióra keresik az új kollégát, és annak, milyen szakmai és személyiségbeli kompetenciákkal kell rendelkeznie. Ezt az alapos, és sokszor sok időt igénybe vevő folyamatot gyakran elodázzák a cégek, mert a legtöbb HR-essel nehéz időpontot egyeztetni, többször és részletesen beszélni, így már ezen a kezdeti ponton gátat szabnak a sikeres együttműködésnek.

A fejvadász cégek közül kevesen ismerték még fel azt is, hogy különböző cégek különböző kereséseihez egészen más eszközöket kell igénybe venni, és a szolgáltatásokat is rugalmasan kell alakítani, hisz a legtöbb vállalat büdzséje véges.

A Beck and Partners Kft. egyik legnagyobb kincse a több mint 10 év alatt kialakult széles kapcsolati tőkéje mellett, hogy nem az ügyfeleik igényeit igyekeznek a szolgáltatásikra szabni, hanem a szolgáltatásaik rugalmas, sokszínű alakítása és kombinációja igazodik az ügyfél-elvárásokhoz.

Gazdaságos és gyors megoldásokat kínálnak azon pozíciókhoz, amik nem feltétlenül igénylik a klasszikus fejvadászatot. Ezen kívül teljes körű toborzási tanácsadással állnak leendő ügyfeleik rendelkezésére, és a pozíciónak megfelelően szolgáltatásaikat kiegészítik a toborzásmarketing eszközeivel is, pl célcsoportnak megfelelő, egyedi Facebook és LinkedIn hirdetésekkel.

Érdemes tehát megválogatni, ki az, akire a kereséseinket bízzuk, és fontos, hogy kellő időt szánjunk a pozíció átadására is. Itt kérjen kereséseihez tanácsadást és tájékoztatást.
  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Munkaerőpiaci fordulatok: Innováció és alkalmazkodás a HR-ben

A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk

A legdrágább munkakör a betöltetlen munkakör. De mennyi az annyi?

Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk

Hatályos a kollektív szerződésünk? - Egy probléma, amire kevés figyelem vetül

A kollektív szerződés kötése nagyon hasznos lehet abban az esetben, ha a munkáltatónál már működik egy kollektív szerződés kötésére jogosult... Teljes cikk