kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Szakmai közösségi oldal indult a szolgáltató központosoknak

SSC Heroes néven a hazai szolgáltató központok (Shared Service Center) érintettjeit összegyűjtő közösségi portál indult, amely a szektor ismertségét hivatott növelni, és a szakma kommunikációját támogatni.

images

A most indult, szolgáltató központnál dolgozóknak szóló SSC Heroes oldalon az érintettek mondanak véleményt az egyes cégeknél tapasztalható munkakörülményekről, a menedzsment hozzáállásáról vagy épp az étkezők minőségéről.

A szolgáltató központokról (SSC - Shared Service Center) sokaknak máig a call centerek jutnak eszükbe, miközben már nagy multinacionális cégek komplexebb feladatokat ellátó kihelyezettségeiről beszélhetünk. A szektor napjainkra az egyik legtöbb hazai munkavállalót foglalkoztató ágazattá nőtte ki magát, és az elkövetkezendő 1-1,5 évben is itt várható a legnagyobb arányú munkahelybővítés – írja az új közösségi oldal közleménye.

Az EY (korábban Ernst & Young) által a közelmúltban elvégzett Nemzeti SSC felmérés szerint közel 80 vállalat rendelkezik hazánkban szolgáltató központtal, amelyek több, mint 30 ezer ember számára biztosítanak munkalehetőséget. Ezzel Lengyelország után hazánk a második legkedveltebb ebből a szempontból Európában, ráadásul a központok 68 százaléka további bővítéseket is tervez. Hatékonyságukat leginkább a jól képzett munkaerővel, a nyelvtudással, valamint az alacsony költségekkel magyarázzák a döntéshozók.

A terület vezetői szerint a további töretlen fejlődés egyik legfontosabb gyakorlati kihívása a közeljövőben a szektor megítélésének és kommunikációjának javításában rejlik. Ennek adhat lendületet a tematikus szakmai közösségi portál. Az oldalra a szektorban dolgozók, illetve az iránta érdeklődők regisztrálhatnak, és többek között az egyes cégeknél fennálló munkakörülményekről, előrelépési- és munkalehetőségekről, vagy akár az étkezők minőségéről is tájékozódhatnak. Az információk ráadásul első kézből származnak, ugyanis a regisztrált munkáltatók és munkavállalók anonim módon osztják meg tapasztalataikat különböző témakörökben.

Külön érdekesség, hogy az egyes munkakörök fizetési statisztikáit is vezeti a rendszer. A legmagasabb és legalacsonyabb határértékeken kívül az átlagérték is megtalálható az egyes pozíciókhoz tartozó fizetések kapcsán, amelynek hitelességét a készítők is próbálják növelni a szándékoltan túlzó, fals adatok moderálásával. „A hazai központok dolgozói nagyrészt az Y generáció 25-30 éves fiataljai, akikre manapság a kivándorlási hajlandóság leginkább jellemző. Meg szeretnénk mutatni nekik, hogy ebben a szektorban itthon is van lehetőség komoly szakmai tapasztalatra szert tenni, ráadásul kifejezetten magasnak számító kezdő fizetésért.” – mondta Balázsik Péter, az SSC Heroes alapítója a célokról. A jelenleg béta üzemmódban működő angol nyelvű portál a közösségi funkciókon kívül híroldalként is funkcionál, így mostantól az összes hazai SSC témájú hír egy helyen megtalálható lesz – áll a közleményben.
  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk

Felesleges harcolni ellene: Balogh Petya az MI-forradalomról

Tavaly novemberben a ChatGPT berúgta az ajtót. Már nem lehet a szellemet visszagyömöszölni a palackba, harcolni sem érdemes ellene, inkább... Teljes cikk