Szívják a munkaerőt a szolgáltató központok
A nemzetközi szolgáltatásokat nyújtó szolgáltató központokban (SSC-k) dolgozók száma éves szinten 13 százalékkal bővült. Ez derül ki a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség éves iparági felméréséből. Az iparágban dolgozók száma évről évre dinamikusan növekszik, mára a szolgáltató központok az autóipar mellett a legtöbb munkahelyet teremtik Magyarországon - írja a piacesprofit.
Az érintett cégek 27 százaléka a technológiai és telekommunikációs szektorban érdekelt, míg 17 százalékuk az iparban és a fogyasztásicikk-piacon tevékenykedik, és 15 százalékos az ügyfélszolgálatot fenntartó vállalatok aránya. Folytatódott az elmúlt évek pozitív trendje, és a hazai SSC-k közül egyre több nyújt magas hozzáadott értékű szolgáltatást. A vidéki városokat is kezdi felfedezni a szektor: több új helyszínen, Pécsett, Szegeden nyíltak új központok.
Az SSC szektorban közvetlenül foglalkoztatottak mintegy háromnegyede dolgozik Budapesten, emellett Debrecenben, Székesfehérváron és Pécsen is ott vannak az ágazat szereplői. Figyelemre méltó, hogy bár a magyarországi SSC-k 85 százaléka főként európai ügyfeleket szolgál ki, 65 százalékuk több kontinensre nyújt szolgáltatásokat. Suhajda Attila szerint ez a magas arány mutatja, hogy a hazai szolgáltató központok milyen jól ki tudják használni Magyarország kedvező földrajzi fekvését.
Az elnök kiemelte: a Magyarországot sújtó munkaerőhiány ebben a szektorban is problémát okoz, egyre nehezebb tapasztalt, magasan kvalifikált és nyelveket beszélő munkatársakat találni. Elsősorban a nyelvtudás hiánya okoz problémát, mivel ezekben a központokban több mint 20 nyelven nyújtanak különféle szolgáltatásokat a világ minden tájára. A megfelelő szakember-utánpótlás biztosítása érdekében a hazai szolgáltató központok igyekeznek nem diplomás munkaerőt is felvenni és kiképezni. „Ennek tudható be, hogy az idén 26 százalékra nőtt a diplomával nem rendelkező alkalmazottak száma a tavalyi 21 százalékról” - mondta Suhajda Attila. A megfelelő munkaerő biztosítása érdekében minden második hazai SSC együttműködik valamilyen hazai felsőoktatási intézménnyel.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk
A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk
- Új vezető a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. élén 13 hónapja
- Kell-e félni a külföldi munkavállalóktól? Interjú Gazsi Attilával, a VOSZ elnökhelyettesével 13 hónapja
- Átadták az Év Projektmenedzsere Díjat 1 éve
- Vezetőváltás az E.ON Hungária élén 2 éve
- Új vezetők az OPUS GLOBAL-nál 2 éve
- Több mint home office: szabadság és autonómia a munka világában 2 éve
- Félmillióért sem könnyű raktári dolgozót találni: interjú Vig Attilával, a Kifli HR vezetőjével 2 éve
- Ismét Ifj. Chikán Attila lett a BCSDH elnöke 2 éve
- A munkahelyet is a minőségi emberi kapcsolatok határozzák meg 2 éve
- Vigyük be az érzelmeket a szervezeti változásba! 2 éve
- Új vezetőkkel indítja az évet a Rail Cargo is 3 éve