kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Tíz ok, amiért érdemes a budapesti szolgáltatóközpontoknál dolgozni

A washingtoni Pew Kutatóközpont tanulmánya szerint az Y generáció, azaz a 18-34 év közötti fiatalok fontosnak tartják, hogy karrierjük során olyan munkakörnyezetben dolgozhassanak, ahol korcsoportjukra jellemző tulajdonságokat, mint például a technológia iránti szenvedélyüket kamatoztathatják. Az alábbi szakmai anyagból kiderül, mi szól a szolgáltató központ mint munkahely mellett.

1. Kihívásokat támasztó környezet

Az Y generáció számára nem jelent problémát, hogy egy bizonytalan világban kell dolgozniuk: könnyen alkalmazkodnak az üzleti szolgáltatóközpontokra jellemző állandóan változó mindennapi feladatokhoz, amelyek keretében a központok által kiszolgált különböző országok elvárásait is össze kell hangolniuk. A digitális korszakban felcseperedő Y generáció tagjainak egyik sajátossága, hogy magától értetődően vonzódnak a technológiához és az azzal kapcsolatos területekhez, melyek egyébként mára a globális vállalatok működésének elengedhetetlen részeivé váltak.

2. Kinyílik előttünk a világ

Sokak számára egy magyarországi szolgáltatóközpontban dolgozni azt jelentheti, hogy ennek köszönhetően számos új karrierlehetőség nyílik meg előttük Magyarországon, Közép-és Kelet-Európában és világszerte egyaránt. Ezek a központok nemzetközi munkatapasztalatot kínálnak a munkavállalók számára, akik így különböző országokban, vagy akár más kontinenseken is dolgozhatnak karrierjük során.

3. Tapasztalat egy nagy multinál

Több évtizedes működésük során a multinacionális vállalatok kialakították a saját legjobb gyakorlataikat munkatársaik integrálása és fejlesztése érdekében. Ha valaki egy ilyen méretű és múltú vállalatnál dolgozik, adott számára a lehetőség, hogy erős szakmai hátteret építsen fel a pályafutása során, valamint betekintést nyerjen egy több milliárd dolláros bevételű vállalat napi és hosszú távú működtetésének titkaiba.

4. Erősödő társadalmi felelősségvállalás

A szolgáltatóközpontok vonzók a globális kérdések, társadalmi felelősségvállalás és a progresszív oktatási programok iránt érdeklődő Y generáció számára. A munkatársaknak számos lehetőség áll rendelkezésükre, amellyel nemcsak szakmai, de személyes fejlődésüket is segíthetik. Ilyen például az önkéntes és támogató csoportok nyújtotta támogatás, vagy egészséges életmódra való ösztönzés.

5. Lehetőség a szakmai fejlődésre

A nagyvállalatok szolgáltatóközpontjaira jellemző, hogy erősen munkatársközpontúak, dolgozóik előtt a helyi és nemzetközi egyetemekkel együttműködésben szervezett összes képzési és fejlesztési program nyitva áll. Ezen programok célja, hogy összehangolják a dolgozók jelenlegi pályafutását a jövőbeli törekvéseikkel és fejlesszék szakmai és vezetői képességeiket.

6. Lehetőség más kultúrák megismerésére

A sokszínűségnek fontos szerepe van a szolgáltatóközpontok mindennapjai során. A nyelvtudás alapkövetelmény ebben a szektorban, az Y generáció millenniumi generáció pedig a korszerű oktatásnak és multikulturális kapcsolataiknak köszönhetően rendelkeznek is a megfelelő nyelvtudással. A GE budapesti globális üzleti szolgáltató központja tökéletes példája a munkahelyi diverzitásnak: a központ a GE üzletágai számára nyújt multifunkcionális üzleti szolgáltatásokat több mint 40 országra kiterjedően Európában, sőt, azon túl is.

A 2014 februárjában átadott központ jelenleg 1700 főt foglalkoztat, akik között 63% a nők aránya. A létszám 80%-át kitevő magyarok mellett még további 52 nemzet is képviselteti magát az összesen 37 különböző nyelven beszélő munkatársak között, így a központ hamisítatlan nemzetközi munkakörnyezetet kínál a szakmai karrier építéséhez. A Global Operations a GE egyik legnagyobb utánpótlás-bázisa, az itt dolgozók előtt a cég összes képzési és vezetőképző-fejlesztő programja nyitva áll.

7. Stabil jövő

A Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) felmérése szerint a magyarországi szolgáltatóközpontok mintegy 40 000 embert foglalkoztatnak. A megkérdezett vállalatok 60 százaléka szolgáltatás-portfoliója bővítését tervezi, és a válaszadók több mint 50 százaléka nyújt globális szintű szolgáltatásokat. Ezek az adatok ebből a szempontból is alátámasztják, hogy a magyarországi szolgáltatóközpontok hosszú távban gondolkoznak, és ennek eredményeként az itt dolgozók stabilnak érezhetik munkahelyüket.


8. Rugalmas munkaidő és kiemelkedő munkakörnyezet

Az üzleti szolgáltatóközpontok versenyképes fizetést és kiemelkedő juttatásokat kínálnak, emellett nagy hangsúlyt fektetnek a munkatársak fejlődését támogató munkakörnyezet kialakítására. Az országokon átívelő tevékenységek miatt a dolgozók rugalmas munkaidőben is végezhetik munkájukat, így megfelelő egyensúlyt alakíthatnak ki a munka és a magánélet között. Ezen felül, a GE, az Ernst & Young vagy éppen a British Telecom szolgáltatóközpontját megnézve láthatjuk, hogy ezek a központok direkt úgy vannak kialakítva, hogy motiválják a az Y generáció tagjait modern bútorokkal, a társadalmi érintkezést szolgáló tágas terekkel, az élénk színű falakkal és a kényelmes munkaállomásokkal.

9. Barátságok és szakmai kapcsolatok világszerte

Egy nemzetközi csapat tagjának lenni egyaránt segíti a szakmai és személyes fejlődést. A szolgáltatóközpontokban általában egy csapatban számos eltérő kulturális háttérrel rendelkező ember dolgozik és ötletel együtt, így megtapasztalhatják, hogyan tudnak legkülönfélébb hátterű emberekkel is hatékonyan együttműködni. Ez egy olyan életre szóló tapasztalatot jelent, amelynek köszönhetően a dolgozók sokkal könnyebben tudnak majd alkalmazkodni a változáshoz a jövőben.

10. Hozzájárulhatunk világszínvonalú megoldások létrehozásához

A mai világban már a nagyvállalatok felelősek a világszínvonalú megoldások túlnyomó többségéért. Néhány vállalat már azt is bevezette, hogy ezen megoldások fejlesztésében bármely tehetséges munkavállaló, beosztástól függetlenül részt vehet, ezzel is szemléltetve, hogy milyen széleskörű feladatai és lehetőségei lehetnek a dolgozóknak egy nagyvállalatnál.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk