Megjelent: 6 éve

Toborzás és HR menedzsment digitálisan

Miként lehet felgyorsítani a toborzási folyamatot és jobbá tenni a jelöltélményt? A jelenlegi munkaerő-piaci helyzetben ráadásul egyre nehezebb a minőségi munkaerő toborzása és kiválasztása, így szükséges az innováció, egy hatékonyan működő stratégia kialakítása. Mindehhez nem árt, ha van olyan digitális HR rendszer, amely a HR-es segítségére van ebben: átlátható és rengeteg információ nyerhető belőle a folyamat és a HR-es hatékonyságára nézve is. Erről cseréltek eszmét, osztottak meg tapasztalatokat és jó gyakorlatokat HR-esek, folyamatfejlesztők és más érintettek az SAP által szervezett üzleti reggeli keretében.

SAP
A HR-eseknek és cégvezetőknek a változó munkaerő-piaci környezetben be kell látniuk, hogy hatékonyabbá, egyszerűbbé és átláthatóbbá kell tenniük toborzás-kiválasztási folyamataikat. Ebben sokat segíthet egy digitális rendszer, amilyen például az SAP Success Factors. A közös beszélgetést elindítandó a szoftver toborzási moduljának bevezetési tapasztalatairól a TDK EPCOS-tól Pintér Henrietta és Lakos Nikoletta számolt be, az OTP Bankot pedig Batta Mária és Szőke-Oláh Katalin képviselte, Pálffy Viktória, az Auchan Magyarország HR vezetője pedig katalizálta a beszélgetést.

Más tempó, más üzenet

Egy új rendszer bevezetéséhez le kell számolni rossz beidegződésekkel, már több évtizede működő folyamatokkal, amelyektől gyakran nem könnyű megválni. Így nem egyszerűen csak a cégvezetést, hanem a HR-eseket is meg kell győzni egy bevezetéskor arról, hogy bár egyelőre több dolguk lesz, és újdonságokat kell megtanulniuk, elsajátítaniuk, a végén mégis ők (is) jönnek ki majd nyertesen a helyzetből. Mert egyszerűbb, átláthatóbb, sok mindent automatikusan elvégző eszközt kapnak a kezükbe, amely levesz a vállukról terheket, és a céghez jelentkező munkavállaló számára is élményt ad, mert visszajelez, tartja a kapcsolatot, stb. A rendszerből nyerhető adatok segítségével ráadásul nagyon különböző szempontú statisztikák is készíthetők, amelyek a HR-eseknek és a vezetésnek is tükröt tartanak. Előbbieknek például megmutatja, hogy mennyire hatékonyak, milyen átfutási idővel dolgoznak, esetleg hol akad el a folyamat, a jelölt. Ráadásul az adminisztráció csökkentésével a HR-nek több ideje és energiája marad a nagyobb hozzáadott értékű munkára, így a szakmailag megalapozott döntéstámogatásra is. Míg a vezetők is a számok mentén győzhetők meg leginkább, ha még a bőrükön esetleg nem érzékelik, hogy a munkaerőpiac már nem a régi.

Toborzási folyamat: elejétől a végéig

Pintér Henrietta hangsúlyozta, hogy ők egy olyan rendszert akartak bevezetni a TDK EPCOS-nál, amely a toborzási folyamatot elejétől a végéig kézben tartja: a jelentkezéstől kezdve, az interjú „leszervezésén” át, az ajánlat adásig. Ráadásul nem csak a felsővezetés és a HR, hanem a középvezetők és műszakvezetők is tudják használni, megfelelő jogosultságok mentén, így sokkal gyorsabban pótolható egy-egy szükséges munkavállaló, vagy akár egy jelentkező hiány egy műszakban, átláthatóbbá válik a működés. A felhős toborzási rendszer mobiltelefonos applikáción keresztül történő kezelhetősége is nagyon leegyszerűsíti a folyamatot. Rengetegen jelentkeznek ma már mobilon keresztül állásra, lehetőleg egy-két gombnyomással.

Az OTP-nél a rendszer biztosította hatékonyabb folyamatmenedzsment és analitika lehetővé tette, hogy elszakadjanak a napi adminisztratív teendőktől, és bevezessék a bankban a HR business partneri modellt. Mint Batta Mária elmondta, a rendszer segít a teljesítménymenedzsmentben is, a karrierutak kialakításában, és mivel modulokból áll, az igényeknek megfelelően lehet kialakítani.

Mindkét cégnél beszámoltak arról, hogy a toborzásban nagyon jól működnek a karrieroldalon beállítható állásértesítők, hiszen ezeket is a jelölt szabhatja testre magának, hogy mi az, amilyen pozíció őt valóban érdekli; valamint a munkavállalói ajánló programok, amelyek komoly motivációt jelenthetnek a már a cégnél dolgozóknak is.

A jelöltek kezében a gyeplő

Mindebből is kitűnik, hogy míg korábban reaktív volt a toborzási folyamat, a cégek a pozíciók meghirdetésén túl „passzívan” várakoztak a jobbnál jobb jelöltekre, addig ma már a jelöltek tartják kezükben a gyeplőt. A toborzás sikere pedig azon múlik, hogy a cégek meg tudják-e őket szólítani a számukra releváns módon, releváns csatornán keresztül, és ha ez sikerült, fenn tudják-e tartani az érdeklődésüket a toborzási folyamat során, elég gyorsak-e ahhoz, megfelelő élményt nyújtanak-e a jelöltnek annak érdekében, hogy valóban a vállalatnál akarjon dolgozni.
A beszélgetés résztvevői azt egyhangúan hangsúlyozták, hogy egy ilyen rendszer bevezetését alaposan elő kell készíteni a szükséges anyagokkal és kommunikációs szempontból egyaránt, a változást pedig nem csak kifelé, hanem befelé is megfelelően kell kommunikálni, felkészíteni rá a munkavállalókat.

Az SAP a rendszeresen szervezett üzleti reggelikkel egy olyan HR-es közösséget szeretne kialakítani, amely a digitális szoftvermegoldásokon túl, jó gyakorlatok, tapasztalatok megosztásával könnyebbé teheti a HR-esek életét.

A digitális toborzási rendszer előnyei:

  • lerövidíti, egyszerűsíti a jelentkezési folyamatot
  • hatékonyabbá teszi a HR-t, lehetőséget ad a nagyobb hozzáadott értékű munkavégzésre
  • eredményesebb döntéstámogatás: adatok, analitika, statisztikák segítségével
  • átlátható
  • testreszabható
  • GDPR kompatibilis: a jelölt által megadott, kezelt adatokkal dolgozik


  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Idegenrendészeti törvény: első tapasztalatok - szakmai tájékoztató reggelit szervez az Expat Center

Megjelent az új idegenrendészeti törvény végrehajtási rendelete, újra be lehet nyújtani tartózkodási engedély iránti kérelmeket az Országos... Teljes cikk

Munkaerőpiaci fordulatok: Innováció és alkalmazkodás a HR-ben

A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk

A legdrágább munkakör a betöltetlen munkakör. De mennyi az annyi?

Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk