Új módszer az elkötelezettség növelésére
Mire van szüksége egy vállalatnak ahhoz, hogy játékosításra adja a fejét? Hogyan motiválhatóak a munkavállalók a gamification segítségével? Ezekre a kérdésekre adott válaszokat a második Gamification Roundtable online rendezvény, melynek fő témája a felhasználói elköteleződés volt.
Bencze Róbert a beszélgetés felvezetésként elmondta, hogy a munkavállalói elköteleződésnek két formája lehet: elköteleződés a vállalat felé, vagy elköteleződés bizonyos feladatok és konkrét teendők felé.
A gamification direkt módon inkább utóbbit javítja, de indirekt módon a vállalat felé történő elköteleződést is támogatja. A konkrét alkalmazási területekhez kapcsolódóan Arun Manhukhani és a PwC-s HR igazgató révén többször előkerült, hogy azok a játékosított onboarding programok lehetnek a legjobb játékosítási területek, amik megtanítják, hogy hogyan kell "túlélni" egy cégben, hiszen ezen információk átadása által komoly elköteleződést lehet elérni a felhasználóknál.
Mivel egy némileg új módszertanról van szó, ezért természetesen a kerülendő gyakori hibák is előkerültek. Monica Cornetti kiemelte, hogy szinte kivétel nélkül minden esetben nem megfelelően megfogalmazott igényekkel találkozik, amik ezáltal nem megfelelően megfogalmazott célokká és nem megfelelően mérhető eredményekké válnak a projekt során. Krzysztof Przybylski gamification tanácsadóként szintén az üzleti célok meghatározásáról beszélt. Arun Manshukhani ugyanakkor megfordította a kérdést, és elmondta, hogy a megfelelő gamification szolgáltató kiválasztása is nagyon fontos, hiszen képesnek kell lennie átlátni a megrendelő sajátos helyzetét, hogy ezáltal iparágilag és kulturálisan is megfelelő megoldást tudjon adni.
Bencze Róbert emellett elmondta, hogy egy gamification projekt olyan sajátos befektetés is, amit folyamatosan fejleszteni kell, és nem csak pénzben, de munkaidőben is erőforrásokat igényel, ráadásul évről évre meg is kell újulnia a megoldásoknak, hogy hosszú távon is lekössék a felhasználók figyelmét. A folyamatos befektetésekhez csatlakozva Monica Cornetti és Krzysztof Przybylski kifejtették, hogy a lehető legjobb megoldás, ha egy kisebb, de jól skálázható projekttel indul el először a játékosítás útján egy szervezet. Ez a skálázhatóság azért is fontos, hogy a topmenedzsment lássa, hogy értéket teremt neki a beruházás, így lépésről lépésre hajlandó legyen komolyabb büdzsét tenni a projekt mögé.
A megtérülés mind a négy szereplő számára nagyon fontos volt, és talán Krzysztof Przybylski mutatta be a legjobban, hogy a sokszor túlmisztifikált ROI milyen egyszerűen kimutatható. Az általa hozott call centeres példában egy gamifikált fittness-wellness programon a munkaadó évente kétezer dollárt tudott megspórolni munkavállalónként azáltal, hogy alacsonyabb lett a fluktuáció (és így a toborzási költségek is), illetve hogy nyolcvan százalékkal csökkent a hiányzások száma.
A Gamification Roundtable egy olyan online rendezvény, amellyel a Games for Business célja a gamification szakemberek összefogása, és egy olyan platform megteremtése, ahol szakmai párbeszédekben nyilváníthatják ki véleményüket a gamification véleményvezérei.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk
A csapatépítés ösztönzésével, az eredmények jutalmazásával, a kommunikáció támogatásával és a munka-magánélet egyensúlyának... Teljes cikk
A HR szakembereknek részt kell venniük az üzleti stratégiaalkotásban, ennek érdekében érdekében szükséges az üzleti gondolkodás fejlesztése, hogy... Teljes cikk
- Az új valuta a home office, Magyarország vonzó BSC-célpont 2 hete
- Rémisztő adatok: az orvosok harmada menekülne az állami egészségügyből, nem a pénz miatt 3 hete
- 19 vezérigazgató halt meg tavaly munka közben - jobb "vállalati atlétává" kell válni 3 hete
- Mostbet Magyarországon: okai a bukméker növekvő népszerűségének 4 hete
- Az év eleje a felmondások ideje? 1 hónapja
- Milyen az igazi emberközpontú munkahely? 2 hónapja
- Adatok végtelenjében 2 hónapja
- Menni vagy maradni? Váltási dilemmák év elején 3 hónapja
- Munkavállalói résztulajdonosi programot indít a Waberer’s 4 hónapja
- Itt az okos HR: Mit hoz az AI a HR digitalizációban? 4 hónapja
- Munkavállalói felmondás 4 hónapja