Megjelent: 12 éve

Üzleti megjelenés: van még mit tanulniuk a magyaroknak

Míg a cégek az arculatuk kialakításával sokat foglalkoznak, a megfelelő designt sok pénzért szakemberekre bízzák, a munkatársak öltözködésére keveset adnak, pedig az ő megjelenésük, ízlésességük ugyanúgy a céges arculat része. Arról, hogy milyen hiányosságok jellemzik a magyar üzletembereket és hogyan tájékozódhatnak a trendekről, Kecskés Rita stílustanácsadót kérdeztük.

- Vannak problémák az üzleti megjelenésben Magyarországon?

- Igen, sajnos elég sok probléma van, amelyek elég sokrétűek, a kialakulásuk pedig igen mélyen gyökerezik.

- Melyek a legtipikusabbak?

- Nagyon gyakori, hogy az üzleti megjelenést szinte sehol nem tanítják, mégis sok helyen elvárás. A "megfelelő öltözet" nincs egyértelműen definiálva, többen többféleképpen értelmezik. A márkás, a drága vagy a divatos holmik vásárlását sokan összekeverik a megfelelő öltözet vásárlásával. A magyar ember valahogy úgy szocializálódott, hogy elismerő, olykor irigy pillantást vet az igényes külföldi üzleti megjelenésre, azonban ha önmagunkról van szó, valahogy tagadjuk ennek szükségességét illetve beérjük sokkal kevesebbel. Fel akarunk zárkózni valahová, de érzékenyen érint, hogy hol is vagyunk valójában. Vannak természetesen kivételek, de ők vannak kevesebben. Félünk szembesülni önmagunkkal. Félünk a kritikától, nem a lehetőséget látjuk benne, ezzel viszont magunkat zárjuk el a feljebbjutás kínálkozó pillanatától általánosságban is és az öltözködéssel kapcsolatos témákban egyaránt.

A megjelenés sokaknál nem tartozik a tudatos cselekedeteik közé mint pl. az egészséges táplálkozás, vagy az energiatakarékosság vagy akár a sport, pedig több mint egy millió forintot is meg lehetne spórolni a megfelelő ruhákra költött pénzen, a ruhák okozta örömérzetről már nem is beszélve. A megfelelő öltözet szinte csak a céltudatos emberekre jellemző, pont ezért árulja el magát az, aki nem öltözik megfelelően. Egy üzleti megjelenés esetén azonban így többet árulunk el a cégről vagy akár a cégvezetésről is, mint kellene.

- Miért probléma ha nem megfelelő egy üzletember megjelenése?

- A megjelenésünk a személyiségünk névjegye. A cégek az arculatuk kialakításával rengeteget foglalkoznak, a megfelelő designt sok pénzért szakemberekre bízzák, azonban a munkatársuk öltözködésére vajmi keveset adnak, pedig az ő megjelenésük, ízlésességük ugyanúgy a céges arculat része, nem beszélve a külföldi üzleti találkozásokról, amikor nemcsak a cégünket, de országunkat is képviseljük. Ha egy külföldi megtiszteli az üzleti partnerét egy magyar ember személyében is az igényes és ízléses megjelenéssel, egy magyar üzletember esetén sem illendő, ha nem így jár el. Az alapvető stílusbeli követelményekkel egy üzletembernek ma már tisztában kell lennie.

- Mi a megoldás egy üzletember számára, ha szeretne tájékozottá válni a témában?

- Több alternatíva is van, a hatékonyságuk azonban eltérő. Vannak írások a témában, azonban azt tapasztalom, hogy egy gyakorlati dolgot nem lehet elméletben elsajátítani. Ha ez nem így lenne, akkor nem látnék annyi jóval nagyobb zakóban járó férfit, rossz nyakmérettel és fazonnal választott inget, az ingek és nyakkendők színéről és mintájáról már nem is beszélve. A cégeknek ma már számos szakember tud segíteni, akár kiscsoportos előadás és bemutató formájában, akár külön csak a felső vezetők részére tartott személyre szóló stílustanácsadás keretében.

Ha valaki ilyen céges támogatásban nem részesül, megkereshet önállóan is a témában járatos szakembert, el lehet sajátítani nagyon könnyen az alapokat és érdemes egy öltözködési tanácsadóval akár egy-két vásárlást is közösen megejteni. Az ezzel kapcsolatos kiadások egy első ing vásárlása során megtérülnek, hiszen ha nem megfelelőt választunk, akár 15.000 forintot vagy annál többet is kidobtunk az ablakon, míg ugyanezért az összegért egy szakember kíséretében egy szekrényre való ruhát vásárolhatunk össze magunknak.

Egy ilyen stílus-nap akár beépíthető egy csapatépítő tréning keretében is. A dolgozók így érzik a vállalat gondoskodását is, egy életre szóló ugyanakkor végtelenül hasznos és aprópénzre váltható tudással is ellátják a munkatársakat, akik hálásak lesznek ezért. Fontos az is, hogy ez egy teljesen megfizethető szolgáltatás, mely életünk végig akár 1.000.000 forint megspórolását is jelenti, így a mostani időkben azt gondolom, hogy ez aktuálisabb, mint valaha.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk

Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok

Az interaktív kommunikáció és a nyitottság is elengedhetetlen, ha egy el szeretne érni egy Z generációs fiatalt. Teljes cikk

Idén a fizetések még az eddiginél is fontosabbak lesznek

Immár harmadik éve készíti el munkavállalói visszajelzések alapján a legjobb munkahelyek – Top Employers – listáját a Munkahelyeink.hu. A ma... Teljes cikk