kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Bognár Balázs, a REHAU HR igazgatója

Bognár Balázs 2011 óta a REHAU HR igazgatója - ahogy ő fogalmaz, ekkor találtak egymásra. A zöldmezős beruházásként indult vállalkozás feladata a magyarországi vállalat sikeres beindítása volt - Balázs olyannyira ott volt a kezdeteknél, hogy ő volt a vállalkozás első tagja. Vallja, hogy valami újat létrehozni, a semmiből teremteni - ez a legnagyobb szakmai kihívás, amivel csak szembetalálhatta magát.

images

Székesfehérváron töltött középiskolai évei után mezőgazdasági-gépészmérnöki tanulmányokba kezdett. Ekkor volt lehetősége Németországban ismerkedni családi gazdálkodások gépesítettségével, az Európai Unió mezőgazdasági rendszereinek a gazdaságokra gyakorolt hatásaival.

Hazatérése után lépett a HR rögös útjaira, Pécsett szerzett diplomát 1999-ben. A Trenkwalder első (székesfehérvári) irodájának munkatársaként az országos hálózat kialakításában, kiépítésében vállalt részt, egészen a 2004-es Multimannel történt fúzióig. Szombathely és Debrecen között ingázva töltötte ezeket az éveket, az irodában hét hölgy kollégával együtt dolgozva.

Még egy rövid szolgáltatói oldalon eltöltött idő után egy Komáromban letelepült koreai Nokia-beszállító cégnél kapott lehetőséget a vállalati oldalon is bizonyítani, majd egy év után a székesfehérvári japán tulajdonú autóalkatrész-gyártó DENSO-hoz csatlakozott, ahová a Trenkwaldernél töltött évektől kezdve régi kapcsolat kötötte.

Nagy létszámú felvétel megszervezése, saját csapat építése, fejlesztése volt a fő feladata, majd az autóipari válság érkeztével közel 800 fős elbocsájtás szervezésében vállalt részt.

Újabb kihívást keresve egy éves kitérő (Ajka Payer) után állt be a REHAU csapatába 2011-ben. A cégnél Balázs alakította ki a munkaköröket és a juttatási rendszert, folyamatosan felügyeli a toborzás-kiválasztást.

"A szervezet felépítése, valami teljesen új létrehozása a legnagyszerűbb szakmai élmény, ami megadatott a számomra! A munkakör-tervezés, toborzás, juttatási rendszer kialakítása és oktatás feladatai a napi munka 100 százalékát kiteszik, amelyet egy háromfős csapattal oldunk meg jelenleg. A létszámot egy év alatt sikerült megharmincötszörözni, 2-ről 70 főre nőttünk" - mondja Bognár Balázs.

2013 nyarán a vállalat a gyárba költözik, a vállalati belső kommunikáció, csapat és szervezetfejlesztés, a munkahelyi környezet optimalizálása (ergonómiai tényezők) ekkortól lesznek egyre hangsúlyosabbak.

Balázs hitvallása, hogy az emberek közötti hatékony együttműködés kulcsa a vállalaton belül a személyügy kezében van. A kommunikációs csatornákat minden dolgozó számára elérhetővé kell tenni, biztosítani kell azokat a fórumokat, ahol a legapróbb súrlódások is orvosolhatóak. A vállalat sikeres működtetése csak sikeres embereken keresztül valósulhat meg, ezért minden kollégát támogatni kell, hogy egyéni céljait megvalósíthassa, mind a munkahelyi mind a privát életben.

Nagyon fontos ugyanakkor az információkkal (bizalommal) való visszaélés megakadályozása, főleg személyügyi területen. Sokszor tapasztalta már, hogy a vállalatnál a legnagyobb pletykafészkek éppen a HR osztályon belül találhatók. Az egész osztályt ellehetetlenítheti egy-két nem megfelelő kolléga/kolléganő.

Ehhez kapcsolódik Balázs kedvenc mondása is, mely Benjamin Franklintől származik: "Három ember is tud titkot tartani, ha kettő közülük halott."

Párja szintén személyügyi területen dolgozik, így az aktuális jogszabályi változásokat, esetleges napi problémákat együttérző és megértő hallgatóság fogadja otthon. Kislányuk, Izabell, 4 és fél éves.

Ha van szabadideje, szórakoztató és szépirodalmat olvas, szezonálisan jégkorongozik, kerékpározik, de szívesen sakkozik, és amennyiben ideje engedi amatőr Rally-autóversenyzéssel is remekül ki tud kapcsolni.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk