kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Társadalmi szerepvállalás - nem csak nagyvállalatoknak

A lakosság számára egy vállalat sikere nem feltétlenül az üzleti eredményein vagy azon mérhető, hogy milyen ütemben terjeszkedik, hanem azon is, hogy miként szolgálja a közösséget. Így napjainkban a piacon meghatározó üzleti tevékenységet folytató cég számára szinte kötelesség a társadalmi szerepvállalás.

A társadalmi szerep-, vagy felelősségvállalás (röviden CSR) mára üzleti fogalommá vált. Azok a cégek fektetnek nagy hangsúlyt ilyen kötelezettségekre, melyek figyelembe veszik a társadalom érdekeit, tekintettel vannak a tevékenységük által kifejtett társadalmi, környezeti, művészeti hatásra, így ennek megfelelően alakítják működésüket.

A nagyvállalatok már régen felismerték ennek jelentőségét, és komoly összegeket fordítanak a társadalmi szerepvállalásra, sok esetben önálló CSR-csoportot hoznak létre. Az utóbbi időben a kisebb cégek részéről is megnőtt az aktivitás, hiszen nem kell mindenáron költséges tevékenységekre gondolni, ha a társadalom számára hasznosak szeretnénk lenni. Lehetne sorolni a számtalan lehetőséget a szelektív hulladékgyűjtéstől az intézmények, például iskolák felújításáig, a hasznos - és nagyon sok esetben költségektől mentes - tevékenységek száma szinte végtelen.

Sokan úgy vélik, hogy a cégek részéről ez az egész nem más, mint figyelemfelkeltés, reklám. Az egyszerű megjelenés mellett mégis többet ad, mivel értéket teremt, formálja a gondolkodásmódot mind a közösségben, mind a saját munkatársak körében.

Az Amrest is fontos küldetésének tekinti a társadalmi szerepvállalást. Például a Starbucks kávézókban fair trade kávékat árusítanak, így támogatva a fejlődő országok kávéültetvényein dolgozók igazságos javadalmazását. De saját dolgozóik is végeznek önkéntes tevékenységet, évről-évre segítenek erdők tisztításában vagy játszóterek felújításában.

Idén kezdtek a fogyatékos emberek foglalkoztatásával, a munka világába való integrációjával is foglalkozni. A KFC étteremlánc a Fogyatékosságbarát munkahely elismerést is megpályázta.

Az alapgondolat, hogy a vásárlók sokszínűségét az alkalmazottak sokszínű összetétele visszatükrözze. Így alkalmaznak például diákokat, nyugdíjasokat, de kiemelt figyelmet szentelnek a fogyatékkal élő emberek munkához jutásának is. Stratégiai programjuk magában foglalja a fogyatékos személyek toborzását, hosszú távú foglalkoztatását, illetve a dolgozók szociális érzékenységének növelését. Hisznek a tevékenységük pozitív társadalmi hatásában.

Ezen elvek elsajátításához munkavállalóiknak segítséget is nyújtanak. Az egész szervezetet megmozgató programon belül vállalták, hogy képzéseken, belső kommunikációjukon, belső újságjukon, valamint számos egyéb csatornán keresztül érzékenyítik kollegáikat, formálják szemléletüket, hogy befogadóbbá, toleránsabbá váljanak, és segítsék a megváltozott munkaképességű dolgozók beilleszkedését. A cég CSR-tevékenységével a magyar piac többi szereplőjének is példát szeretne mutatni.

Német Gábor
marketing vezető
EU-CSOPORT
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk

Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés

Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk

Hogyan építsük a vállalati kultúrát hibrid munkavégzés esetén?

A csapatépítés ösztönzésével, az eredmények jutalmazásával, a kommunikáció támogatásával és a munka-magánélet egyensúlyának... Teljes cikk