kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Természetes-e, ha beismerik alkalmatlanságukat a felsővezetők?

Az alkalmazott felsővezetők többsége maga is bevallja, hogy vállalata mostanában olyan kihívásokkal, feladatokkal szembesül, melyek sikeres kezeléséhez támadhatatlan szakmai tapasztalata önmagában nem elégséges. 2008-2009 óta rengeteg változás történt az üzleti környezetben, a piac által kikényszerített céges átszervezésekhez ugyanakkor az esetek töredékében van meg házon belül a megfelelő szaktudás. És nem is kell, hogy meglegyen. Kristóf Györgyi, a Hammel & Hochreiter vezetője foglalta össze a Gazdasági Rádió hallgatói számára, mire jó az interim menedzsment és milyen hozzáadott értéket nyújt egy szolgáltató.

A 4-5 évente szükséges speciális szaktudással rendelkező embert teljesen értelmetlen folyamatosan alkalmazásban tartani, Magyarországon viszont szinte mindenki alkalmazottként akar dolgozni. Az interim felsővezető erőforrást jelent határozott időtartamra, meghatározott projektre, ez a megfogalmazás ugyanakkor megköveteli, hogy a megbízó és maga az interim menedzser is projektekben tudjon gondolkodni.

A beszélgetés során szóba került, hogy számos cég "ismerősökön" keresztüligyekszik megoldani az átmeneti erőforráshiányos helyzeteket, például egy kulcsfontosságú vezető szülési szabadságát, a legtöbben ugyanis még mindig nincsenek tisztában azzal, mire jó az interim. Fontos tudatosítani, hogy az interim menedzsment egy tanulható szakma, ami azoknak való, akik nem akarnak saját vállalatot építeni, ugyanakkor a tanácsadás elméleti síkján túllépve meg is akarnak valósítani projekteket, eredményeket szeretnének elérni, miközben a felsővezetői pozíció szűk, sokszor esetleg szürke számukra.

Összecseng ez a cégek elvárásaival is: egyre többen olyan szolgáltatót szeretnének, amely nem tanácsot ad a pénzükért, hanem meg is csinálja a dolgokat, eléri az előre egyeztetett projektcélokat. Az interim ugyanakkor sokoldalú, a projekt megvalósítása során sokszor akár tréneri, coach valamint recruiter funkciókat is elláthat.

A szolgáltató legfontosabb szerepe, hogy előre profilozza az interim jelölteket vezetési stílus, motiváció, valamint cégkultúra, projekttípus szerint is, ezáltal minden projektre a leginkább megfelelő embert küldi, miközben az ügyfelet is segíti a projekt konkrét megfogalmazásában, körülhatárolásában. Amennyiben a helyzet indokolja, a szolgáltató időközben képes interimet cserélni, illetve a felmerülő feladatok profi kezelésére javaslatokat tenni, ezáltal nagyobb biztonságot ad az ügyfélnek a projektben való jelenléte, mint ha a piacról találomra kiválasztott "magányos harcossal" kezdene el dolgozni a megbízó.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást

Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk

A generációváltás kérdése feszültséget generálhat a családi vállalkozásokban

Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk

Hogyan kell felkészíteni az új generációt a családi vállalkozás átvételére?

Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk