kapubanner for mobile
Szerző: Molnár Marianna
Megjelent: 10 éve

Szigorúbban fogják az indiai szolgáltató központokat

Az USA jegybankja, a Federal Reserve (Fed) olyan új outsourcing normákat fogadott el, amelyek szorosabb ellenőrzést hozhatnak az indiai informatikai szolgáltató központokra, ugyanis ezentúl a kiszervező cég vezetőjét még nagyobb felelősség terheli megbízottjai tevékenységéért – írta a The Economic Times.

images

Nagyobb óvatossághoz és szorosabb felügyelethez vezethet az indiai szolgáltató központok legfőbb piacánál a Fed tavalyi útmutatója, amelyet az amerikai bankok és pénzügyi szolgáltatók outsourcing tevékenységével kapcsolatban adtak ki. Ezek az indiai vállalatok végzik számos nagyvállalat, köztük sok amerikai számára az, IT vagy az ügyfélszolgálati feladatok egy részét. A Fed-szabályok változása természetesen a világ minden táján érintheti a szolgáltató központokat, amennyiben azok USA-beli cégeknek dolgoznak.

A decemberben közreadott útmutató egy közel tízéves, kiszervezésről szóló tájékoztató frissítése. Az új javaslatok alapján a The Economic Times szerint a tapasztalt kiszervezők is átgondolhatják, hogy milyen feladatokat engedjenek át partnereiknek. Ezentúl ugyanis a felelősség a kiszervezett tevékenységek miatt is az amerikai pénzügyi szolgáltatók vezetőire hárul majd, pedig eddig sem voltak enyhének mondhatók a velük szemben támasztott felügyeleti követelmények.

Az új irányok alapján az indiai szolgáltató központok kénytelenek lesznek újragondolni a kockázatkezelési stratégiájukat, és erősíteni a kontrollingot – mondta a lapnak Parag Deodhar, egy indiai biztosítótársaság kockázatelemzője. Deodhar szerint a indiai szolgáltató központok alapos átvilágításokra, valamint szorosabb felügyeletre számíthatnak megbízóiktól.

Az indiai Tata Consultancy Services , az Infosys, valamint az USA-beli rivális, a Cognizant Technology Solutions egyaránt az amerikai pénzügyi szektortól kapják megbízásaik tetemes részét. Az észak-amerikai bankok 2014-ben várhatóan 59,4 milliárd dollárt fognak tech-szolgáltatásokara költeni partnereiknél.

Az Everest Group ügyvezető igazgatója, Peter Bendor-Samuel a lapnak úgy vélekedett, eddig is rengeteg olyan vállalatvezető volt, aki igyekezett gátat szabni a kiszervezésnek: az új szabályok meggyőzhetik őket arról, hogy újra házon belül intézzék a szóban forgó munkafolyamatokat.

Ezek az indiai szolgáltató központok egyébként nem csak technológiai szolgáltatásokkal, hanem hitelügyintézéssel és árbecsléssel is foglalkoznak. A Deloitte tanácsadója, Sanjoy Sen szerint a Fed kockázatosnak tartja, hogy ilyen nagy mennyiségű, szolgáltatásokkal és pénzügyi termékekkel kapcsolatos információ koncentrálódik ilyen kis számú cégnél, amelyek ráadásul földrajzilag is közel vannak egymáshoz.

A Zinnov menedzsere, Sundararaman Viswanathan azonban úgy vélekedik, a Fed nem korlátozni próbált, csupán az eddig is ismert legjobb gyakorlatokat kodifikálta, így az indiai cégeknek nem is kell semmiféle változtatást bevezetniük.

The Economic Times
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk