kapubanner for mobile
Szerző: Molnár Marianna
Megjelent: 10 éve

Fogyasztóbarát lett egy segédeszközöket kínáló webáruház

Fogyasztóbarát Vállalkozás védjegyet nyert az Értéksziget.hu, amely fogyatékossággal élők számára kínál kommunikációt és életvitelt megkönnyítő segédeszközöket. A webáruházat működtető Fogyatékosügyi Kommunikációs Intézet összes munkavállalója fogyatékossággal élő személy, az online kereskedelem mellett pedig átfogó akadálymentesítési tanácsadással is foglalkoznak.

Fogyasztóbarát Vállalkozás emblémát nyert a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól (NFH) a Fogyatékosügyi Kommunikációs Intézet Közhasznú Nonprofit Kft. (FOKOM). A családi mikrovállalkozásként indult cég audiovizuális és kommunikációs akadálymentesítéssel kapcsolatos szaktanácsadással foglalkozik, ehhez kapcsolódóan nyitották meg webáruházukat, amelynek jó gyakorlatait, többletszolgáltatásait a hatóság most elismerte.

A cég ügyvezetője, Szabó Zoltán József portálunknak elmondta, hogy fogyatékosok és idősek, illetve velük foglalkozó cégek, intézmények számára kínálnak kommunikációt- és életvitelt segítő eszközöket. Ilyen például látássérült számára készült nagygombos telefon, a kontrasztos lépcsőjelölő jelzőszalag, de kínálnak mankókat, fejlesztő eszközöket, akadálymentes mosdóhoz irányító jelzéseket, piktogramokat, vagy aláírókeretet, amit hivatalok, bankok használhatnak a gyengén látók ügyintézésének megkönnyítésére.


A FOKOM informális megállapodást kötött az Egyenlő Bánásmód Hatósággal (EBH) a hátrányos megkülönböztetés visszaszorításáról, ennek keretében minden csomagba és számlához EBH-s ismertetőt mellékelnek. Minden ügyfelük figyelmét felhívják a hátrányos megkülönböztetés felismerésén túl a jogi lépések megtételére egy tájékoztató anyag segítségével. A munkatársaik antidiszkriminációs képzésen vettek részt, hogy ezt a feladatot is hatékonyan elláthassák. Az esélyegyenlőségi téma fontosságára tekintettel egy 12 részes hírlevélsorozatot indítottak az akadálymentesítési és esélyegyenlőségi téma megismerésére, szemléletformálás elősegítésére.

A cég honlapja és webshopja egyszerűvé teszi a keresést. A termékek leírásánál arra törekszenek, hogy minden fontos információt megosszanak, termékvideókat használnak, illetve a termék fenntarthatósági jellemzőit is közlik. Információt adnak, hogy van-e magyar nyelvű használati útmutató, a garancia mennyi időre szól és az magyarországi szervizelésű-e. Kérésre nagyítva, a gyengénlátók által könnyebben olvasható formában is elküldik a használati útmutatót függetlenül attól, hogy náluk vásárol-e az illető. Ha szükséges, megjegyzéseket tesznek a futárnak a csomagra, például hogy hosszabban várakozzon, többet csengessen. Az ÁSZF-et adat- és panaszkezelési fejezetekkel bővítették, a teljes dokumentum nagybetűs formátumban is elérhető. A Fogyatékosügyi Kommunikációs Intézet ezekkel a hátrányok leküzdésében igyekszik segítséget nyújtani.

Forrás: az NFH közleménye


Szabó Zoltán József elmondta, a kiemelt figyelmet igénylő fogyasztók védelmét és segítését szolgáló rendszer kategóriában pályáztak az NFH-nál, akik azt ismerték el a kitüntetéssel, hogy a webáruház nemcsak az általános törvényi előírásoknak felel meg, hanem apró, de fontos szolgáltatásokkal emelkedik ki, ami különösen fontos, mivel egy védett, hátrányokkal küzdő csoportot céloznak meg. Tevékenységük során figyelnek a fogyatékosságból vagy idős korból adódó korlátok áthidalására, többletinformációkat és fogyatékkal élőkre, idősekre szabott külön szolgáltatásokat kínálnak. (Erről részletesen keretes írásunkban olvashat.)

Maga a cég is fogyatékosbarát: a két alapító közül az egyik látás-, a másik mozgássérült, valamint jelenleg minden alkalmazottuk fogyatékossággal élő. “Emellett azt is vállaltuk, hogy ha egy munkatársunk fogyatékossá válna, segítenénk, hogy megtartsa a munkahelyét” - emelte ki Szabó Zoltán József. Törekvéseiket korábban már Fogyatékosságbarát Munkahely Elismeréssel is jutalmazta az Emberi Erőforrások Minisztériuma. A vállalatot 2009-ben szándékosan a Fogyatékos Emberek Nemzetközi Világnapján, december 3-án alapították, mint társadalmi célú üzleti vállalkozást (közhasznú nonprofit kft.). A DELFIN Díjat, vagyis a Magyar Telekom Díj egy Elkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért nevű elismerést is megkapták.

A FOKOM tevékenységének csak egyik része a segédeszközök kiskereskedelme. A cég szaktanácsadói tevékenysége során rendszeresen készít ajánlásokat épületek, irodák, weblapok, ügyfélhívó rendszerek, dokumentumok audiovizuális és kommunikációs akadálymentesítésére. Készítenek munkahelyi esélyegyenlőségi tervet, akadálymentesítési szakvéleményt és tartanak kommunikációs érzékenyítő tréningeket is ügyfélszolgálati munkatársak számára. Szabó Zoltán József elmondta, tréningjeik során megtanítják az ügyfélszolgálatosokat etikusan és hatékony kommunikálni a fogyatékkal élő ügyfelekkel. Úgy vélte, az ilyen típusú képzéseket gyakran inkább megspórolják a cégek.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk

Menni vagy maradni? Váltási dilemmák év elején

Hiába gondolkodik a munkavállalók közel fele munkahelyváltáson, Szemán Zoltán karrier-tanácsadó szerint ez inkább a vágyat fejezi ki, nem a... Teljes cikk