kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Dolgozz Otthonról Nap lesz május 10-én

Akár az üzleti fejlődés és siker gátja is lehet, ha a munkatársak túlhajszoltak – hívja fel a figyelmet a Slow Budapest mozgalom. A Telenor és a Microsoft kezdeményezésében a rugalmas munkavégzés előnyeit hirdető Dolgozz Otthonról Nap programhoz szakmai partnereként csatlakozó szervezet szerint a munkavállalók kiegyensúlyozottsága a cégek érdeke is – írták keddi közleményükben.

A feladatokkal és impulzusokkal teli munkakörnyezetben a munkavállalók nehezebben küzdenek meg az állandó stresszel, nagyobb eséllyel veszítik el motivációjukat vagy betegszenek meg. Ez hosszú távon nem csak számukra probléma, de a vállalatok teljesítményére is negatívan hat, ami magasabb szinten az üzleti fejlődés és siker gátja lehet. A lassabb életvitelt népszerűsítő Slow Budapest célkitűzése, hogy széles körű párbeszédet indítson a munkahelyi kiegyensúlyozottságról.

A Slow Workről néhány nappal ezelőtt a HR Portal részletes cikket jelentetett meg.

A Slow Budapest 300 fős mintán végzett felmérése szerint a vállalatvezetők 88 százaléka gondolja úgy, hogy a munkatársak kiegyensúlyozottságának fontos szerepe van a cég sikereiben, ugyanakkor a – nem vezető beosztású – munkavállalók 58 százaléka úgy érzi, hogy a munkáltatók nem fordítanak elég figyelmet alkalmazottaik kiegyensúlyozottságára.

A Telenor és Microsoft a kezdeményezéséhez, a május 10-ére kitűzött Dolgozz Otthonról Naphoz most csatlakozó Slow Budapest emlékeztet, hogy a kiegyensúlyozott munkahely a munkáltatónak és a dolgozónak egyaránt előnyös. Ha a munkavállalók alkalmanként a megszokott munkahelyükön kívül, a számukra ideális körülményeket biztosító helyszínen láthatják el feladataikat, az növeli a motivációt, a munka hatékonyságát, és erősíti a bizalmat. A munkába való utazás megspórolása ugyanakkor plusz szabadidőt jelent a dolgozónak – amit akár inspiráló tevékenységekre fordíthat, például sportolásra, feltöltődésre.

„A Slow Budapesttel arról beszélünk, hogy sokszor túlzottan fel vagyunk gyorsulva, és ebben a rohanásban kiüresedettnek és kontroll nélkülinek érezzük az életünket. Ahhoz, hogy tartalmas, minőségi, boldog életet éljünk, érdemes visszavennünk a tempóból. Az egyéni, belső egyensúlyt támogató kezdeményezésekre sok példát látunk külföldön, de azt tapasztaljuk, hogy a közelmúltban szerencsére itthon is elindult valami. Ilyen a Dolgozz Otthonról Nap program is, amelynek szakmai partnereiként örömmel látjuk, hogy egyre több vállalat csatlakozik, hirdetve, hogy az irodán kívüli munkának sok előnye lehet a munkahelyi teljesítmény kapcsán és jó hatást gyakorol a dolgozókra is. Törj ki az irodából és dolgozz onnan, ahol jól esik! Egy tavaszi szombati munkanap így lesz igazán motiváló.” – mondta el Krajcsó Nelli, a Slow Budapest alapítója.

A Slow Budapest 2014. április 29-én „Slow@Work” címmel kerekasztal-beszélgetést szervez a munkahelyi kiegyensúlyozottság témájában Budapesten, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Kazinczy utcai épületében. A témát vezetők, munkavállalók és az ELTE PPK munkatársainak közreműködésével járják körül, a Telenor Magyarország részéről a Dolgozz Otthonról Nap főszervezői is felszólalnak.

A közlemény arra buzdítja a hazai szervezeteket, cégeket, munkavállalókat, hogy csatlakozzanak a május 10-i Dolgozz Otthonról Naphoz, és tapasztalják meg a távoli munkavégzés előnyeit. A szervezők az első 100 csatlakozó cég számára 1 hónapos, díjmentes Office 365 hozzáférést biztosítanak, május 10-e után pedig 3 db, cégekre specializált Slow tréninget sorsolnak ki, amely komoly szakmai segítséget nyújt a rugalmas munkakultúra kialakításához. A Dolgozz Otthonról Nap Facebook oldalán lévő kvízjátékban pedig bárki próbára teheti magát, hogy megnyerhesse a távoli munkavégzést segítő, 4G képes Fujitsu Q702 hibrid táblagépet.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Home office munka

A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk

Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett

A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk

Jön a 4 napos nyári munkahét a PwC-nél, de később le kell dolgozni

Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk