Bíznak az otthoni munkavégzésben a vezetők
A munkavállalói igényeket és a távmunka által biztosított előnyöket mérlegelve a cégvezetők több mint fele támogatja annak lehetőségét, hogy munkatársai otthonról lássák el feladataikat – derül ki a Profession.hu legújabb felmérésből. Ezzel szemben a gyakorlatban csak minden negyedik vállalatnál létezik ilyen pozíció, köztük is leginkább a 30 főnél kevesebb dolgozót foglalkoztató cégek választják a távmunkát.
Megéri vagy nem éri meg?
A távmunka egyik legnagyobb előnye egyben a hátránya is. A munkáltatók 73 százaléka szerint pozitívum, hogy a szokásos munkaidőtől eltérő időszakban is dolgozhatunk, ami a megkérdezettek közel kétharmada szerint könnyen vezethet a munka és a magánélet határainak összemosódásához. Bár a távmunka jelentősen csökkenti a közlekedéssel járó kiadásokat, valamint az iroda rezsi költségeit, a munkáltatók 60 százalékát mégis jobban aggasztja az, hogy kevésbé tudja ellenőrizni alkalmazottait, akik közül sokan szerintük nem is alkalmasak az elszigetelt munkavégzésre. Visszatérő probléma még a válaszadóknál, hogy sok esetben a technikai feltételeket nem tudják megteremteni a hatékony munkavégzéshez, ezért van szükség a fizikai jelenlétre.
Ezzel szemben azoknál a cégeknél, ahol már bevezették távmunkát, a cég és HR vezetők túlnyomóan pozitívnak tartják az ezzel járó változásokat és kiállnak mellette.
Nőtt a hatékonyság
A kutatás adatai alapján a távmunka pozitív hatásai már rövidtávon is megfigyelhetőek. Azoknál a cégeknél, ahol lehetőség van irodán kívüli munkavégzésre, a munkavállalók hatékonyabban végzik el feladataikat, motivációjuk és elkötelezettségük nőtt. Ez a pozitív tendencia a jövőben talán azokat a vállalatokat is elgondolkodtatja, akik jelenleg teljesen elzárkóznak a távmunkától.
Mi végezhető el otthonról?
A válaszadók szerint leginkább az informatikai munkakörök mellett az újságírás és a marketingkommunikációs feladatok végezhetőek távmunkában, míg a menedzseri, vezetői, a könyveléssel, pénzüggyel és ügyfélszolgálattal kapcsolatos feladatok már más kategóriába esnek.
A felmérésben megkérdezett 416 munkáltató közül a kisebb, maximum 30 főt foglalkoztató cégek voltak nyitottabbak a távmunkára, míg a nagyobb, több mint száz fős vállalatok 64%-a egyáltalán nem tervezi az otthonról való munkavégzés bevezetését.
Itt már működik
A Profession.hu 2010-ben kezdett bele regionális fejlesztési projektjébe, amely részeként a képviselői hálózat munkatársai távmunkában, a győri központból irányítva végzik a feladatukat.
„Az elmúlt négy év sikerei egyértelműen igazolják, hogy jó döntés volt a távmunkára alapozó rendszer” – mondta Martis István, a Profession.hu állásportál vezetője. „Manapság minden adott informatikai oldalról ahhoz, hogy teljes értékű munkát lehessen végezni bárhonnan, miért is korlátoznánk akkor ezt? A jövőben is tartani fogjuk ezt az irányt és örömmel foglalkoztatunk majd más területen is kollégákat ebben a formában. Sokkal fontosabbnak tartom, hogy a régiós terjeszkedésünket egy szakmailag hiteles, helyi tapasztalatokkal rendelkező kolléga vezesse, mintsem azt, hogy naponta lássuk egymást az irodában” – tette hozzá.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk
A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk
Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk
- Jogszerűen nem fizették ki a túlóráimat, ha táppénzen voltam? 3 hete
- Lehet távmunkázni, csak előléptetés nem jár érte 3 hete
- Ez a legjobban fizető szakma, amiben a leginkább jellemző a távmunka 1 hónapja
- Ilyen várakozásokkal tekint a jövőbe 103 nagyvállalat 1 hónapja
- Home office munka 1 hónapja
- Túl zajosak az irodák a pénzügyi területen dolgozó nőknek az Egyesült Királyságban 1 hónapja
- Felmérés: a dolgozók több mint fele új munkát keresne, ha többet kéne bejárnia az irodába 1 hónapja
- Új trend terjed a munkaidő-beosztásban: dolgozz akkor, amikor a teljesítőképességed csúcsán vagy 1 hónapja
- Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett 2 hónapja
- Ezekért a fejlesztésekért térnének vissza az irodába a hibrid munkarendben dolgozó munkavállalók 2 hónapja
- Hogyan építsük a vállalati kultúrát hibrid munkavégzés esetén? 2 hónapja