Az outsourcing különleges sikerhez és katasztrófához egyaránt vezethet
Nem egy vállalkozás komoly anyagi veszteségeket szenvedett már el, mert olcsóbban akart dolgoztatni valahol a világ másik szegletében. A kiszervezés nagyon jól is működhet, azonban ehhez nem árt megfontolni néhány dolgot.
Ugyanakkor, ha az outsourcing profin működik az komoly eredményeket, növekedést hozhat, írja Rebekah Campbell, a New York Times bloggere, a "Te vagy a főnök" blogon, aki a variációkat saját maga tesztelte, és végigcsinálta a lépcsőfokokat. Így hitelesen tud tanácsot adni abban a tekintetben, hogy mik azok a buktatók, amiket érdemes elkerülni.
Érdemes jól utánanézni az országnak, ahová ki akarjuk szervezni a tevékenységet, lehetőleg személyesen is odamenni. Ezekben az esetekben is fontos, hogy legyen valamilyen személyes kapcsolat a helyi végrehajtók és a vezetőség között, mert csak akkor lehet elkötelezettséget, lojalitást kiépíteni a feladat, a termék iránt.
Ugyanúgy kell végigvinni a kiválasztás folyamatát, olyan kritériumok alapján, ahogy az otthoni csapatot is kiválasztaná az ember. Mert akkor lesznek igazán a "mi" embereink. Ha személytelen a kapcsolat és túl sok a különböző megbízatás, mondjuk hónapról hónapra változik, akkor a munkában csak a fizetés lesz a megbízottak motivációja.
Fizessünk többet, mint amennyit muszáj. Nézzük meg mennyit keres helyben az adott pozícióra keresett alkalmazott. Ajánljunk annál többet, akár a dupláját. Így a legjobb embereket fogjuk tudni megszerezni, de még mindig kevesebbet fizetünk mint otthon, ráadásul motiváltak és elkötelezettek is lesznek a cég iránt.
Tekintsük őket a csapat tagjának. Ha fizikailag nem is vagyunk ott az adott helyen, érdemes rendszeresen mondjuk Skype meetingeket tartani, felköszönteni a "leányvállalat" alkalmazottainak születésnapját is, valamint rendszeres kölcsönös látogatásokat, tréningeket tartani az irodák között, mert így egy csapatnak, egységes alkotóközösségnek érezhetik magukat.
Tehát feltétlenül körültekintően kell választani, motiválni és megbecsülni a távoli alkalmazottakat is, mert akkor fognak jó munkát végezni.
Hogy mi mindent lehet kiszervezni egy kisvállalkozásból? Szinte mindent. Egy kisvállalkozás esetében fontos is, hogy ki tudják adni a tulajdonosok a feladatokat és így a stratégiai dolgokra tudjanak fókuszálni. Leginkább azokat az adminisztratív ügyeket érdemes kiszervezni, amelyek a működéshez elengedhetetlenek, de nem a közvetlen profitgeneráló tevékenységhez tartoznak.
Ebbe a körbe tartozik a marketingtevékenység. Így van, aki koncentráljon a médiamegjelenésekre, kapcsolattartásra, e-mail marketingre. Ugyanebbe a körbe tartozik a közösségi médián zajló marketingtevékenység is, amit hosszú távú stratégiát átgondolva, a megfelelő célok elérésére időt szánva kell kiadni.
A második lehetőség a könyvelés, hacsak nem saját könyvelőcégünk van, mert így nem nekünk kell naprakészen követni az összes változó jogszabályt és rendeletet.
Sőt, akár az adminisztratív ügyek kezelését is ki lehet adni egy virtuális asszisztensnek, akit akár a LikedIn-en meg lehet találni. Ha a fenti feladatok közül csak néhányat kiszervezünk, már az is komoly segítséget jelenthet. Nem érdemes rögtön hosszú távra szerződést kötni, inkább csak néhány hónapos projekt alapon.
Mindezekkel a lépésekkel nyugodtabbá, szervezettebbé tehetők a mindennapok, úgy hogy közben a vállalkozás eredményeket is produkál.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk
Tavaly novemberben a ChatGPT berúgta az ajtót. Már nem lehet a szellemet visszagyömöszölni a palackba, harcolni sem érdemes ellene, inkább... Teljes cikk
- Már az eÁFA-rendszeren keresztül is benyújtható a bevallás - közel a határidő 1 hónapja
- Egyszerűsödött a megváltozott munkaképességű dolgozók ellátásainak igénylése 2 hónapja
- Miért fukarkodnak a munkáltatók az állásinterjún adott visszajelzésekkel? 2 hónapja
- Megtaláltam az utódomat! - toborzási esettanulmány 3 hónapja
- Óriási veszteségeket okoz a cégeknek az "interjúhalál" 4 hónapja
- Kacérkodsz a digitális nomád életformával? Így lehet utazva dolgozni 5 hónapja
- Itt a kompetencia alapú kiválasztás: az érzelmi intelligencia a középpontban 5 hónapja
- Végzettség vs. tapasztalat: az örökzöld HR-dilemma 6 hónapja
- 7 interjúkérdés értékesítők kiválasztásához 7 hónapja
- Aki okos, az jobban teljesít? 7 hónapja
- CV helyett attitűd? 8 hónapja