kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Hét hiba, ami gyilkolja a motivációt

Hiánycikk a jó munkaerő, ezért egyre inkább ügyelnie kell a vállalkozásoknak arra, hogy megtartsák dolgozóikat. Ez azonban nehéz, ha rossz a munkahelyi környezet: mutatunk hét olyan tényezőt, ami lerombolja a munkavállalók motivációját.

images

A recesszió enyhülése bár jó hír a vállalkozásoknak, de a munkaerőpiac ezzel együtt járó élénkülése új kihívásokat is jelent a vállalatvezetők számára. Bár az álláskeresők és a váltani akarók örülnek az élénkülésnek, a vállalkozások vezetői kezdhetnek gondolkodni azon, hogyan tartják meg legjobb munkavállalóikat.

A jó munkavállaló, a jó szakember ugyanis „hiánycikk”, a jó szakemberekért a versenyképes, a fellendülést kihasználó és bővülő vállalkozások hajlandók akár mélyebben is a zsebükbe nyúlni. Az ilyen embereket foglalkoztatóknak tehát számolniuk kell azzal, hogy a legjobb, legkeresettebb kollégák elcsábulhatnak, és komoly erőfeszítéseket kell tenniük azért, hogy a munkavállalók e csábításnak ellenálljanak.

A legfontosabb motivációs tényező – a fizetés mellett – a munkahelyi hangulat és környezet, ám éppen itt követünk el leggyakrabban súlyos hibákat, amelyek lerombolják az alkalmazottaink motivációját. Összeszedtük ezekből a hét leggyakoribbat!

Energiavámpírok

Bizony, a legtöbb cégnél megtalálhatóak azok a munkatársak, amelyek nem sokat tesznek hozzá a cég működéséhez, viszont folyamatosan negatív energiát árasztanak magukból, semminek sem tudnak örülni, bomlasztják a csapatot. Szabaduljunk meg tőlük!

Nincs fejlődési lehetőség

Ha egy dolgozó éveken keresztül ugyanazért a pénzért végzi ugyanazt, bizony megkopik a lelkesedése. Ezért érdemes egy hosszú távú fejlesztési programot, tréningeket, fejlődési, előrelépési lehetőségeket kínálni az alkalmazottaknak, hogy érezzék, a cég nem csak a profitért, hanem értük, a személyes fejlődésükért is mindent megtesz.

Nincs célkitűzés

Ha a cégnek nincs célkitűzése, akkor a munkatársak sem érzik, hogy merre, hogyan és mire kellene koncentrálniuk. Még a legjobb munkaerő sem tapogatózhat a sötétben, világos célt kell kitűzni eléjük.

Elpazarolt idő

Semmi sem olyan káros, mint a különösebb ok nélkül összehívott meetingek, ahol órákon át csépeljük a szalmát fölöslegesen. Felmérések szerint a meetingekkel évente egy teljes hónapnyi munkaidőt vesztegetünk el, ráadásul tönkreteszi a lelkesedést és árt a csapatszellemnek.

Elégtelen kommunikáció

Ha a kommunikáció nem elég egyértelmű, akkor a munkavállalók sok időt fognak elvesztegetni azzal, hogy rájöjjenek, mit is akart mondani a főnök. Ennél nincs jobb táptalaja a munkahelyi pletykáknak és feszültségeknek, így ha lehet fogalmazzunk mindig világosan és egyértelműen.

Az elismerés hiánya

Az elismerés nem feltétlenül azt jelenti, hogy a dolgozót valamilyen szuper jutalomban részesítjük. A legegyszerűbb és legolcsóbb motivációs módszer ugyanis egy szimpla „Köszönöm a mai teljesítményt” a nap végén. Mégis, sok munkavállaló panaszkodik az elismerés hiányáról.

Rossz vezetés

Ha a főnök hasa fáj, mindenkinek fájni fog – tartja a mondás, és ez sajnos sokszor igaz is. Még a legjobb, leghűségesebb munkaerő sem szereti, ha az éppen aktuális jó – vagy rossz kedvünket éreztetjük vele. Tárgyaljunk az alkalmazottakkal mindig egyformán, korrekt, nyílt hangnemben.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk

Menni vagy maradni? Váltási dilemmák év elején

Hiába gondolkodik a munkavállalók közel fele munkahelyváltáson, Szemán Zoltán karrier-tanácsadó szerint ez inkább a vágyat fejezi ki, nem a... Teljes cikk