7 tipp a startup irodához
A hazai startupok felfutása kapcsán egyre nagyobb figyelem fordul afelé, hogyan rendezik be az irodáikat ezek a cégek. Fogalommá vált a „startup iroda” és naponta jelennek meg a sajtóban elképesztően eredeti ötletekkel kialakított irodák képei. Vajon mi jellemzi leginkább ezeket a munkatereket, mitől lesz az iroda startup? A The Showroom iroda szakértője Bogárdi Adrienn összeszedte azokat a tényezőket, melyeket a tervezők figyelembe vesznek, mikor egy innovatív irodát álmodnak meg.
a Calligaris székei
2. Fontos, hogy minden esetben a munkakörre szabottan tervezzünk. A jól felszerelt, praktikus, ergonomikus munkaterület munkakörönként eltérő. Hatalmas íróasztalra, ergonómiában 5 csillagos székre és professzionális iratrendezésre/tárolásra van szüksége egy könyvelőnek, de ezek az igények nem igazak pl. egy orvos igazgató irodájára.
3. Az eklektikus térrendezés kiemelt fontosságú, hiszen azt a célt szolgálja, hogy változatosan inspiráljon a környezet. A bútorok könnyű mobilizálhatóságával naponta megújuló kreatív munkaterületeket tud kialakítani a dolgozói közösség, ezért nem a fix, hanem a kedvenc munkaállomás jellemzi a startupot.
4. A csapatban történő munkavégzés alapvető sikeressége a közösségi tér. Az egymást támogató munkafázisoknak nagy előnyt jelent az azonnali interakció a dolgozók között, pláne ha ezt éppen nem a tárgyalóasztalnál, hanem csocsózás közben tehetik meg.
5. A tervezéskor végig kell gondolni, fontos-e a zajmentesség, a helyiség sötétítése, zárhatósága stb.. A válaszfalrendszerek meghatározása minden esetben funkció kérdése. Amennyiben a szeparációt csak látványban kell erősíteni, a tervezői fantázia végtelen.
6. Sok esetben előfordul, hogy a nagyszerű ötletek az irodai életen kívül jönnek és ahhoz, hogy ne kelljen „haza vinni” a munkát, érdemes a munkahelyi környezeten változtatni. Gyakorlatilag minden inspiráló lehet, ami a megszokottól eltér.
7. Ma már létezik itthon is olyan csapat, aki a koncepció kialakításán és a tervezésen át egészen az egyedi bútorok legyártásáig egy teljes folyamatot végigvisz, ez az un. Office to Go rendszer. Érdemes ezt a lehetőséget megvizsgálni, mert ha egy profi csapat visz végig egy projektet, nem kell tervezőkkel, mesteremberekkel, belsőépítészekkel külön-külön tárgyalni és egyeztetni. Ez pedig mindenképpen kifizetődő!
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Folyamatos az innováció az irodapiacon, amely az elmúlt évek változásaira új megoldásokat és alternatívákat kínál. A legfontosabb trendek... Teljes cikk
"Ha elfelejtjük, hogy kell feltöltődni. Elfelejtjük, hogy az este nem arra való, hogy hazavigyük a munkát és otthon folytassuk, hanem arra, hogy... Teljes cikk
Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyság tízből kilenc dolgozó érzett magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt az elmúlt egy... Teljes cikk
- Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett 2 hónapja
- Kik alapítanak startupvállalkozásokat hazánkban? 2 hónapja
- 5,7 milliárd forint állami támogatást kapnak a startupokat segítő inkubátorok 3 hónapja
- Mire kell figyelni az irodai színek és festéktípusok kiválasztása során? 4 hónapja
- Hogyan lesz valóban kutyabarát egy iroda? 5 hónapja
- Munkavállalói motiváció: részesedés a cégben adómentesen 5 hónapja
- Mitől függ a hőszivattyús fűtés ára? 6 hónapja
- Időtlen és elegáns megjelenés, ilyen a Hampton stílus 7 hónapja
- Egyre kihasználatlanabbak a budapesti irodák 7 hónapja
- A startupalapítók megoszlása kor és végzettség szerint 7 hónapja
- Megtörtént a Kutyabarát Munkahely Pályázat ünnepélyes díjátadója 8 hónapja