kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Kell-e vizsgálni a pilóták lelki állapotát a kiválasztás után is?

A keddi légi szerencsétlenséget vizsgálók szerint a másodpilóta valószínűleg szándékosan vezette a gépet katasztrófába. A férfi korábban depressziós volt és a friss hírek szerint pszichiátriai kezelés alatt állt. A cégnél csak a kiválasztási eljárásban végeznek pszichológiai vizsgálatot. Az érdekvédők szerint ez jól van így.

Németországban házkutatást tartott a rendőrség csütörtök délután a lezuhant Germanwings-járat másodpilótájának lakóhelyén. A nyomozók két helyszínen tartottak házkutatást, a másodpilóta düsseldorfi lakásában és abban a montabauri házban, ahol szüleivel élt - jelentette az n-tv hírtelevízió.

A Franciaországban kedden történt repülőgép-szerencsétlenséget vizsgáló hatóságok megállapítása szerint a másodpilóta valószínűleg szándékosan vezette a gépet katasztrófába. A másodpilóta a szerencsétlenség körülményeit vizsgáló marseille-i ügyész tájékoztatása szerint Andreas Lubitz.

A 28 éves másodpilóta korábban, a kiképzése idején azért szakította meg hosszabb időre tanulmányait, mert depressziós volt - írta a Frankfuter Allgemeine Zeitung online kiadásában a másodpilóta egy ismerősére hivatkozva. Ugyanerről írt a Passauer Neue Presse című lap is online kiadásában, szintén egy ismerősre hivatkozva.

Andreas Lubitz "megszállott, mindenképpen pilóta akart lenni, de lelkileg labilis, és ezért a kiképzését is megszakította több hónapra" - mondta a Passauer Neue Presse forrása, aki a másodpilóta jó ismerősének nevezi magát.

Lubitznak már az általános iskolában az volt a vágya, hogy pilóta legyen. "Az egész szobáját repülőgép-poszterekkel tapétázta ki, mindenütt Lufthansa-logók voltak" - mondta a lap forrása.

A Germanwings anyavállalata, a Lufthansa adatai szerint a másodpilóta 2008-ban kezdte a képzést, amelyet egyszer megszakított, és végül 2013-ban szerezte meg a szakszolgálati engedélyét A320-as Airbusokra. A képzés folytatásakor ismét átesett a szükséges vizsgálatokon, és mindent rendben találtak nála - mondta csütörtökön Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója.

Kérdésre válaszolva azt mondta, nem tudják, hogy a másodpilóta miért szakította meg a képzést.

Carsten Spohr hangsúlyozta: továbbra is megbíznak a pilótaképzési és kiválasztási programjukban. A kiválasztás során nemcsak a fizikai és kognitív képességeket, hanem a jelentkező pszichológiai állapotát is vizsgálják.

Kell-e vizsgálni a pilóta lelki állapotát?

A Lufthansa-pilóták szakszervezete (Vereinigung Cockpit - VC) csütörtökön megerősítette, hogy a cégnél csak a kiválasztási eljárásban végeznek pszichológiai vizsgálatot, és a felvétel után már egyáltalán nem vizsgálják a pilóták lelkiállapotát.

A szakszervezet szerint erre nincs is szükség. A Lufthansa pilótafelvételi eljárása világszerte az egyik legkeményebb a szakmában - mondta Jörg Handwerg, a VC szóvivője. Kiemelte, a pilóták felelőssége, hogy szakemberhez forduljanak, ha lelki gondjuk van. A kollégák pedig figyelnek egymásra, és aki szokatlanul viselkedik, azzal beszélnek és felszólítják, hogy kérjen segítséget szakembertől - mondta a szakszervezet szóvivője.

Pszichiátriai kezelés alatt állt a másodpilóta

A legfrissebb hírek is megerősítik a másodpilóta depresszióját. Sőt, a Bild német bulvárlap egyenesen azt állítja, hogy hat évvel ezelőtt súlyos depresszióban szenvedett és azóta is rendszeres pszichiátriai kezelés alatt állt a Germanwings Airbus A320-as másodpilótája. A lap a német szövetségi légiközlekedési hivatal dokumentumai alapján azt közölte, a férfi azóta is "különleges és rendszeres kezelésben" részesült. A Bild szerint ezekről információkról tájékoztatta a légiközlekedési hivatalt a Lufthansa német légitársaság.

A Spiegel azt írja: a nyomozók csütörtökön tüzetesen átvizsgálták Lubitz düsseldorfi lakását, ahol "pszichiátriai betegségre utaló nyomokat" is találtak, de ezeket a bizonyítékokat nem nevezték meg közelebbről.

MTI/Index
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Méltatlan elbocsátás zajlik a Teslánál: többen a biztonságiaktól tudták meg, hogy felmondtak nekik

Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk

A vendégmunkások nem létező jogai, avagy mire mutat rá az Autoliv-gyárban folyó sztrájk?

A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk

Robotok fogják gyártani a betoncserepeket a Hejőpapin épülő gyárban

Nagyméretű betoncserepeket és azok kiegészítőit gyártó üzemet épít a Wienerberger. Hejőpapin egy 7300 m2 alapterületű csarnok, ipar 4.0... Teljes cikk