Ettől félnek a legjobban a vezérigazgatók világszerte
Világszerte optimisták a vezérigazgatók, az európaiak 69 százaléka, az ázsiaiak 66 százaléka és az amerikaiak 52 százaléka bízik a növekedésben és a világgazdasági helyzet erősödésében a következő három évben. A vezetők 86 százaléka az ügyfelek lojalitása miatt aggódik - derült ki a KPMG legfrissebb felméréséből.
Az idén tavasszal készült kutatás 10 állam - Ausztrália, Kína, Franciaország, Németország, India, Olaszország, Japán, Spanyolország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok - kilenc iparágában tevékenykedő 1278 vezérigazgatót kérdezett arról, mit várnak a következő három évtől.
A KPMG "Global CEO Outlook 2015" összefoglaló szerint a nagyvállalatok ügyvezetőit jelenleg foglalkoztató legfőbb problémák az új növekedési stratégiák, az ügyfélközpontúság, a földrajzi terjeszkedés, a költségcsökkentés, a gyorsabb piaci áttörés és az innováció elősegítése.
Mi miatt aggódnak a vezetők?
A válaszadók 86 százaléka hároméves távlatban az ügyfelek lojalitása miatt aggódik, 74 százalék az újabb piaci szereplőktől tart, 72 százalék a technológiai lemaradástól fél, 68 százalékukat a versenytársak előretörése foglalkoztatja, 66 százalék pedig termékei és szolgáltatásai piacképességének fenntarthatóságát félti.
Az európai CEO-k 70 százaléka, valamint az ázsiaiak 68 százaléka saját vállalata növekedési ütemét is pozitívabban látja, mint a megelőző évben. Az Egyesült Államokban a felső vezetők 19 százaléka optimistább az előző évhez képest, 46 százalékuk pedig hasonlóan látja a gazdaság jövőjét, mint 2014-ben.
A KPMG szerint a vezetők tisztában vannak azzal, hogy szükség van az üzleti modellek átgondolására a fennmaradás és a fejlődés érdekében, a vezetők 29 százaléka vélte úgy, hogy vállalata jelentősen átalakul majd a következő három évben, 44 százalékuk pedig csak "viszonylag elégedett" a jelenlegi üzleti stratégiával. Ennek ellenére a megkérdezettek 56 százaléka még nem tett lépéseket, hogy új pályára állítsa vállalkozását, csaknem harmaduk szerint pedig cégük sokkal kevesebb kockázatot vállal, mint amennyi a globális növekedés érdekében szükséges lenne - olvasható a jelentésben. A vezetők fele a vállalat fejlődési pályáját érintő további kihívásként jelölték meg az adatkezelés és -elemzés, valamint a kiberbiztonság fejlesztését.
Stratégiai célok a következő három évben
A nagyvállalatok ügyvezetőit jelenleg, fontossági sorrendben az új növekedési stratégiák, az ügyfélközpontúság, a földrajzi terjeszkedés, a költségcsökkentés, a gyorsabb piaci áttörés és az innováció elősegítése foglalkoztatja. Arra a kérdésre, hogy növekedésre vagy hatékonyabb működésre összpontosítanak-e a következő három évben, az Egyesült Államok felső vezetőinek 94 százaléka a növekedést jelölte meg, míg ázsiai és európai társaik a hatékonyabb működést emelték ki. Azzal kapcsolatban, hogy jelenleg mi befolyásolja leginkább a vállalat teljesítményét és kilátásait, három dolgot emeltek ki: a világgazdaság növekedését, a szabályozási környezetet és a technológia előretörését.
Amikor arról kérdezték a vezérigazgatókat, mire fordítanak majd jelentős erőforrásokat a következő három évben, az ügyvezetők többsége az országon kívüli terjeszkedést jelölte meg első helyen. Az Egyesült Államok vezetői Európát, azon belül is leginkább Közép-Európát emelték ki elsődleges irányként, majd Dél-Amerikát és Kínát említették. Ezzel szemben Kína, Japán, az Egyesült Királyság, Németország, Spanyolország és Franciaország ügyvezetői az Egyesült Államok felé terjeszkednének elsősorban.
A válaszadó cégek negyede több mint 10 milliárd dollár éves bevétellel rendelkezik. A felmérés 500 millió dollár éves bevétel alatti vállalatok ügyvezetőire nem terjedt ki.
A KPMG "Global CEO Outlook 2015" összefoglaló szerint a nagyvállalatok ügyvezetőit jelenleg foglalkoztató legfőbb problémák az új növekedési stratégiák, az ügyfélközpontúság, a földrajzi terjeszkedés, a költségcsökkentés, a gyorsabb piaci áttörés és az innováció elősegítése.
Mi miatt aggódnak a vezetők?
A válaszadók 86 százaléka hároméves távlatban az ügyfelek lojalitása miatt aggódik, 74 százalék az újabb piaci szereplőktől tart, 72 százalék a technológiai lemaradástól fél, 68 százalékukat a versenytársak előretörése foglalkoztatja, 66 százalék pedig termékei és szolgáltatásai piacképességének fenntarthatóságát félti.
Az európai CEO-k 70 százaléka, valamint az ázsiaiak 68 százaléka saját vállalata növekedési ütemét is pozitívabban látja, mint a megelőző évben. Az Egyesült Államokban a felső vezetők 19 százaléka optimistább az előző évhez képest, 46 százalékuk pedig hasonlóan látja a gazdaság jövőjét, mint 2014-ben.
A KPMG szerint a vezetők tisztában vannak azzal, hogy szükség van az üzleti modellek átgondolására a fennmaradás és a fejlődés érdekében, a vezetők 29 százaléka vélte úgy, hogy vállalata jelentősen átalakul majd a következő három évben, 44 százalékuk pedig csak "viszonylag elégedett" a jelenlegi üzleti stratégiával. Ennek ellenére a megkérdezettek 56 százaléka még nem tett lépéseket, hogy új pályára állítsa vállalkozását, csaknem harmaduk szerint pedig cégük sokkal kevesebb kockázatot vállal, mint amennyi a globális növekedés érdekében szükséges lenne - olvasható a jelentésben. A vezetők fele a vállalat fejlődési pályáját érintő további kihívásként jelölték meg az adatkezelés és -elemzés, valamint a kiberbiztonság fejlesztését.
Stratégiai célok a következő három évben
A nagyvállalatok ügyvezetőit jelenleg, fontossági sorrendben az új növekedési stratégiák, az ügyfélközpontúság, a földrajzi terjeszkedés, a költségcsökkentés, a gyorsabb piaci áttörés és az innováció elősegítése foglalkoztatja. Arra a kérdésre, hogy növekedésre vagy hatékonyabb működésre összpontosítanak-e a következő három évben, az Egyesült Államok felső vezetőinek 94 százaléka a növekedést jelölte meg, míg ázsiai és európai társaik a hatékonyabb működést emelték ki. Azzal kapcsolatban, hogy jelenleg mi befolyásolja leginkább a vállalat teljesítményét és kilátásait, három dolgot emeltek ki: a világgazdaság növekedését, a szabályozási környezetet és a technológia előretörését.
Amikor arról kérdezték a vezérigazgatókat, mire fordítanak majd jelentős erőforrásokat a következő három évben, az ügyvezetők többsége az országon kívüli terjeszkedést jelölte meg első helyen. Az Egyesült Államok vezetői Európát, azon belül is leginkább Közép-Európát emelték ki elsődleges irányként, majd Dél-Amerikát és Kínát említették. Ezzel szemben Kína, Japán, az Egyesült Királyság, Németország, Spanyolország és Franciaország ügyvezetői az Egyesült Államok felé terjeszkednének elsősorban.
A válaszadó cégek negyede több mint 10 milliárd dollár éves bevétellel rendelkezik. A felmérés 500 millió dollár éves bevétel alatti vállalatok ügyvezetőire nem terjedt ki.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Az alkalmazottat bejelentés nélkül foglalkoztatók listája
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének nem megfelelő adózók listáját is közzétette. Teljes cikk
Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban
A pénzügyi szektorban dolgozók több mint fele tervezi, hogy fizetésemelést kér. Teljes cikk
A SZÉP Kártya márciusban is népszerű fizetőeszköz volt
A költések összege az év első három hónapjában meghaladta a 86 milliárd forintot. Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Megtartott munkáltatói ígéretek 1 hete
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 2 hete
- Rekordév után osztalékot fizethet a Pensum Group, 2024-ben további növekedés jöhet 2 hete
- 2000 forint az átlagos diákórabér, nyáron pedig újabb emelkedésre lehet számítani 2 hete
- Rosszul jár, aki ilyen cégben dolgozik gazdasági válság idején 3 hete
- Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere 3 hete
- "Európában minden adott ahhoz, hogy megnyerjük az MI-csatát" 1 hónapja
- Égető dilemma: honnan lesz 300 ezer új munkavállaló Magyarországon? 1 hónapja
- Így lesz minőségi munkaerő: üzleti fórum német cégekkel Debrecenben 2 hónapja
- A mesterséges intelligenciát a nemek közötti egyenlőtlenség felszámolására kell használni 2 hónapja
- Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés 2 hónapja