Parlamenti vitanapot a közösségi közlekedésről!
Parlamenti vitanapot sürget a közösségi közlekedés helyzetéről, jövője alakításának lehetséges változatairól a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ), ezért felhívással fordul a parlamenti pártok képviselőihez. Többek között a gépkocsivezető-hiány és az alacsony keresetek miatt - áll a szervezet közleményében.
Az érdekvédők elfogadhatatlannak tartják, hogy érdekcsoportok pozíció- és presztízsharca befolyásolja és döntse el hosszú távon a közlekedési szektor sorsát. Ezért kérik a parlamenti pártok képviselőit és frakcióvezetőit, tegyék lehetővé, hogy egy érdemi vitanap keretében kerüljenek napirendre a közösségi közlekedés kulcsfontosságú témái.
Az egyik alrendszer, a közúti közösségi közlekedés társaságai egyre nyomasztóbb körülmények között kénytelenek szolgáltatni.
Krónikussá vált a gépkocsivezetői hiány, amit nem csak a nemzetgazdasági átlagnál alacsonyabb keresetek, nem csak a gépkocsivezetői vizsga megszerzésének durva költségei, hanem egyre markánsabban a jövőkép hiánya idéz elő. A helyzet rendkívül súlyos, gyors megoldás hiányában számottevő járatkimaradással kell szembenézni!
Szemlátomást öregszik a járműpark. Az érdekvédők szerint, amennyiben nem kezdődik meg a jármű-modernizációs program, a 2017.évi piacnyitás nagy vesztesei lesznek a megalakult Közlekedési Központok. Ezek a társaságok a mostani járműparkjukkal pályára sem léphetnek a piac-liberalizáció versenyében.
Sarkalatos kérdés a városi tömegközlekedés jövője. A városok döntő többségében még a Volán-cégek szolgáltatnak. Az erőfeszítések ellenére a finanszírozási kérdések rendezése nélkül sem a megrendelő önkormányzatok, sem a Volán-társaságok nem lesznek képesek a fenntartható fejlődés pályájára állítani és tartani a szolgáltatás színvonalát. A színvonal csökkenése magában hordozza az utas szám markáns visszaesését, ami alaposan veszélyezteti a Volános munkahelyek biztonságát.
A Volán-cégek zavartalan üzletmenetét fékezi a nagy ívű átszervezések folyamata. Strukturális átrendeződést hozott a 2015.január 1-jével lezárult integráció és már is újabb gyökeres változás vár a társaságokra, a MÁV- Volán együttműködésének valamilyen válfaja.
A parlamenti pártok frakcióvezetőinek felelősségtudatában bízva, és annak tükrében, hogy a fenntartható fejlődés feltételrendszerének megteremtésében közösen érdekeltek vagyunk, ezért sor kerülhet egy érdemi vitának és egyeztetésnek teret adó széles körű fórumra.
A KMSZ hangsúlyozza, hogy a Volán-cégek MÁV-ba való beolvasztása a közlekedési szakszervezetek és a Volánok szolgáltatásait igénybe vevők heves ellenállását váltaná ki.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk
A csapatépítés ösztönzésével, az eredmények jutalmazásával, a kommunikáció támogatásával és a munka-magánélet egyensúlyának... Teljes cikk
A HR szakembereknek részt kell venniük az üzleti stratégiaalkotásban, ennek érdekében érdekében szükséges az üzleti gondolkodás fejlesztése, hogy... Teljes cikk
- Lázár János: a MÁV-Volán mind a kilenc érdekképviselete aláírta a bérmegállapodást 2 hónapja
- Megállapodtak a béremelésről a MÁV-VOLÁN-csoportnál 2 hónapja
- Hétfőn is folytatódik a Volán-sztrájk, ezek a járatok maradnak ki 2 hónapja
- MÁV-Volán bértárgyalás: elég vagy nem elég munkavállalónként plusz havi 70 ezer forint? 2 hónapja
- Ekkora béremelést kaphatnak a MÁV-Volán dolgozók 3 hónapja
- Újabb Volán-sztrájk jöhet 3 hónapja
- Három ábra, ami elárulja, mennyire éri meg szakinak lenni Magyarországon 3 hónapja
- Van értelme a nagy beruházásoknak, ha a munkaerő-igény nem biztosítható? 3 hónapja
- Kellenek a vendégmunkások - évi akár 30-40 ezer dolgozó pótlására is szükség lehet 3 hónapja
- Érik az újabb Volán-sztrájk 3 hónapja
- Ápolási válság fenyeget: januártól súlyosbodik a munkaerő-probléma az egészségügyben 3 hónapja