Trollok a céges közösségi oldalon
Mit tegyek, ha van egy vállalati közösségi oldalam, ahol a hivatalos sajtóbejelentéseimet teszem közzé. Fontos eleme ez a vállalati kommunikációnak, és szeretném a toborzásaim során is felhasználni a közösségi koncepció jegyében. Azonban minden bejegyzésemre rengeteg, sok esetben nem is oda tartozó, minősíthetetlen hangvételű, kritikus komment érkezik. A kommentek törlése, moderálása még hevesebb támadásokat generál. Jelenleg rengeteget árt a vállalati imázsnak ez a helyzet.
Nyilvánvaló, hogy az oldalon közzétett bejegyzések nem rezonálnak az olvasók érdeklődésével és stílusával sem. Nincs ezzel baj, hiszen a közösségi oldalak célja a rajongók mozgósítása, visszajelzések generálása és forgalom terelése a megosztott bejegyzések eredeti forrására. A helyzet öt nap alatt kezelhető
1. nap: hangszerelés
A kétségbeesett ragaszkodásból arra következtetek, hogy jelenleg ez az oldal a leghangsúlyosabb a vállalati kommunikációdban. Tereld el a figyelmet az érzelemmel fűtött megjegyzésekről a más, működő csatornákon történő intenzív kommunikációval.
A sajtóbejelentések helye a honlapod sajtó szekciójában van, vagy a szakmai referenciák között. Ennek a tartalomtípusnak nem kell vita tárgyát képeznie. De felpörgetheted a kereskedelmi kommunikációdat, erősítheted a belső csatornáidat is. Találj új hangsúlyokat, kelts nagyobb zajt másutt - hogy a kellemetlen felhangok ne vigyék el az egész zenekar hangzását.
Nem kell mindezt egy nap alatt véghez vinned, de vedd sorba a lehetőségeidet és alkosd újra a kommunikációs mixet.
2. nap: kiértékelés
Elemezd és használd fel az értékes információt, mielőtt kidobnád.
A közösségi oldal célja, hogy aktivitást generáljon, forgalmat tereljen vállalatod érdemi kommunikációja irányába. Ezt a célt elérted, a jelek szerint óriási "látottságot" generáltál - ez minden közösségi kommunikátor álma.
A megjegyzések "moderálása" felháborodást kelt. Az okot kell megszüntetni: ha valamelyik bejegyzésed kedvezőtlen fogadtatásra lelt, töröld az egész bejegyzést és a jövőben hagyd el a hasonló témát, stílust és formátumot. De mielőtt ezt megtennéd, gondold át, hogyan fordíthatod a hasznodra.
Racionalizáld és elemezd a kommenteket. Minél több van belőlük, annál könnyebben meghatározhatod, melyek azok a témakörök, amelyek érdeklődést keltenek, illetve mi az, amit az olvasóid hiányolnak. Az érzelmek helyett csak erre koncentrálj, és
Nem kell az egész oldalt végigböngészned, amire egy nap alatt nem maradt időd, az már nem is lényeges, a fenti négy pontra odafigyelve van egy-egy listád, amit a továbbiakban használhatsz.
3 nap: újratervezés
A fentiek alapján határozz meg új célokat és alakítsd át az oldal koncepcióját!
Ha kell, cseréld le a fejléc- és profilképet, valamint az összes háttérinformációt - legyen mindez konzisztens az új koncepcióval.
Töröld az összes olyan bejegyzést, amely az oldal (új) céljával, koncepciójával nem egybevágó. Csak a kommentek miatt ne törölj bejegyzést, hiszen a változás után ezek fogják mutatni azt, hogy hallgattál a visszajelzésekre.
4. nap: újraélesztés
Tégy közzé egy bejegyzést, amelyet az olvasók stílusában, érdeklődésének megfelelően fogalmazol meg arról, hogy miről szól ez az oldal, miben számítasz az értékes véleményükre, és legfőképpen arról, hogy mindez miért hasznos nekik.
Ugye, tudod, hogy mi a hasznos? Minden, ami megvehető, oktat, vagy szórakoztat.
A továbbiakban tartsd magad az új koncepcióhoz, ennek szemmel tartásával folytasd új tartalmak közlését és a bejegyzéseid moderálását. Ne feledd: a neked nem tetsző kommentek helyett mindig a nekik nem tetsző bejegyzéseidet töröld. Fordított esetben jogos a felháborodás. Te arra figyelj, hogy te mit mondasz: a visszajelzések minősítik a tartalmadat, nem pedig fordítva.
5. naptól: oroszlánetetés
Most, hogy már nincsenek trollok az oldalon, elő kell venned mindazokat a kérdéseket, amelyeket tőlük szereztél. Ne feledd, az olvasóid éhesek a válaszaidra, de csak azt fogják bekajálni, ami a szájuk íze szerint való.
Szólás T. Miklós
Employer Branding szakértő
Vilma – Virtual Marketing
Az eredeti cikk a LinkedInen található.
- 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
- 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők. Részletek Jegyek
- 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk
A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt.... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia eddig is jelentős hatással volt a munkánkra, és a jövőben is komoly változásokat eredményezhet. Lássuk, milyen... Teljes cikk
- Mi vonz a munkahelyre és mi tart ott? Itt egy friss kutatás 5 hónapja
- Egyre több fiatal támogatja a szakszervezeteket az USA-ban 7 hónapja
- Amikor a fejünk fölött döntenek 7 hónapja
- Melyik a jobb opció: kész belső kommunikációs szoftver vásárlása vagy saját fejlesztése? 7 hónapja
- Mi a legideálisabb időpont egy céges email elküldésére? 8 hónapja
- Toxikussá vált a Twitter? Egymás után távoznak a cégek 8 hónapja
- Mit tehetünk a biztonsági hibák ellen? 8 hónapja
- Visszatértek a könyvtárakba az olvasók 10 hónapja
- A minőségi telefontok tökéletes védelmet nyújt 10 hónapja
- Harapófogóba került a Z-generáció a munkahelyeken 10 hónapja
- Lift, mosdótükör, podcast és AI - a sikeres belső kommunikáció legfrissebb receptje 12 hónapja