kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Milyen árnyalatai vannak a HR-nek?

A világ nem fekete-fehér, ezért meg kell tanulni kezelni benne az árnyalatokat. Az eseti helyzetek szürke palettájának kezelése valódi művészet, hiszen úgy kell egyedi döntéseket hoznunk, hogy összességében mégis konzisztenciát mutassunk - nyilatkozta Pach Gabriella, aki közel 20 éves karrierje során olyan multinacionális vállalatoknál dolgozott HR vezetőként, mint a Tesco, British American Tobacco, Xerox és GE.

Magyar Miklóssal együtt fogjátok tartani a programotokat. Honnan ismeritek egymást?

2004-ben ismerkedtünk meg a British American Tobacco-nál dolgozva, majd 6 évvel később felkértem, hogy a Xerox Magyarország Kft-ben folytassuk együtt a közös munkát. Miklós komplex gondolkozású, tehetséges, agilis vezető, akivel azonos értékeket vallunk és a HR-ről alkotott nézetünk is hasonló.

“HR 50 árnyalata” lesz a témátok, honnan ered a rejtelmes cím?

Pályafutásom legelején egy mentori tanácsként kaptam, hogy “a világ nem fekete-fehér, így meg kell tanulnom kezelni benne a szürkét”. Akkor még nem teljesen értettem, hogy ez miért is olyan lényeges. Naivan azt gondoltam ha vannak folyamatok, rendszerek és szabályzatok, akkor azok mentén könnyen kezelhető minden. Most már, hogy olyan nagy cégeknél dolgoztam, mint a Tesco, BAT, Xerox, Syngenta és GE és sok mindent láttam tudom, hogy minden helyzet egy különálló tényállás, ahol az eset összes körülményeinek tükrében kell ítéletet alkotni. Az eseti helyzetek szürke palettájának kezelése pedig valódi művészet, hiszen úgy kell egyedi döntéseket hoznunk, hogy összességében mégis konzisztenciát mutassunk.

A délutáni workshop mellett fontosnak tartjátok, hogy már a délelőtti részben is aktívan bevonjátok a közönséget. Miért?

Minden helyzet más, nem csak az egyedisége miatt, de attól függően is, hogy milyen vezető mellett és milyen vállalati kultúrában történik az eset. Nincsenek egyértelmű döntések, mint ahogy nincsenek egyértelműen jó vagy rossz megoldások sem. Hiszünk abban, hogy a jelenlevőknek azzal tudjuk a legtöbbet adni, ha minél több nézőpontot felszínre hozunk. Ennek érdekében fogunk kérdezni, megszólaltatni és akár provokálni is.

Több nagy cégnél dolgoztál HR vezetőként, mik az eddigi tapasztalatok? Milyen szerepekbe szorultál be, ami nem volt jó, és mi lenne az ideális szerep?

HR vezetőként nagyon sok szerepben kellett jelen lennem, melyek mindig függtek a vállalati kultúrától, az adott vezető elvárásaitól és a szituációtól is. Voltak olyan szerepek melyek közel álltak hozzám, – pl. a belső tanácsadó, coach, változási ügynök - így könnyen tudtam velük azonosulni. Voltak olyanok, melyeket felvettem, mert a szervezetnek akkor és ott arra volt szüksége – pl. adminisztratív szakértő, érdekegyeztető, konfliktuskezelő. És voltak olyanok is, melyekbe tudatosan nem léptem be – pl. lelki szemetesláda, tyúkanyó, ellenőr. Ez utóbbi helyzetek voltak a legnehezebbek, hiszen itt meg kellett értetnem a vezetőkkel és dolgozókkal, hogy miért nem hiszek ezekben és mi az, amit ajánlok helyettük.

Ha kíváncsi Pach Gabriella, Magyar Miklós (és sok más előadó) további gondolataira a HR szerepeiről, döntési helyzetekről, és egyéb témákról akkor jöjjön el a második HR Piknikre.
Jelentkezés és program itt.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk

Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk