kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

3+1 tárgyalási hiba: ha ezekre figyelnek a vezetők, zsebükben lesz a szerződés

Kezdődik az év végi dömping, nagyon sok vállalkozás vezetőjének életében fontosak ezek a hónapok. Ilyenkor lehet ugyanis olyan sorsdöntő tárgyalásokat folytatni, amelyekből akkora üzletek is születhetnek, melyek meghatározzák a következő év bevételeit - derült ki az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének (EVSZ) közleményéből.

A szervezet nyolc éve figyeli a kkv vezetők kapcsolatépítő, üzletszerző szokásait. A tapasztalatok alapján Vereb István, a tudatos üzleti együttműködések szakértője, az EVSZ alapítója arra a 3+1 hibára hívja fel a cégvezetők figyelmét, amelyeken elcsúszhat egy tárgyalás. A veszteség pedig milliókban mérhető. A legmeglepőbb, hogy ezek mind emberi tényezők és nem szakmaiak.

1. Ha a tárgyalás nem a partnerről szól!

A cégvezetők szívesen és rengeteget tudnak beszélni a termékükről és szolgáltatásukról, akár részletekbe menően. Viszont nem figyelnek a tárgyalópartnerre. Arra fókuszáljon tehát, ami a leendő ügyfél érdeke, ami neki fontos, ami konkrét hasznot hoz számára (akár számokban kifejezve). Például, mennyit takaríthat meg, ha az ön termékét vagy szolgáltatását használja. Ahhoz, hogy kiderítse, mi a fontos a vevőnek, ahhoz kérdeznie kell. Ha pedig azt is észrevesszük, milyen problémák foglalkoztatják éppen a másik felet, ajánljuk fel segítségünket akkor is, ha az látszólag nem a tárgyalás témájához tartozik. (pl.: munkaerőhiányban szenved és összehozzuk egy HR-es ismerősünkkel) Így kelthetünk csak igazán bizalmat!

2. Ha nem tűnünk hitelesnek! Kevesen gondolják, hogy milyen sokat számít, ha látszik, hogy tevékenységünket szenvedéllyel végezzük és örömmel beszélünk róla. Sőt, ha magunkról, szakmai múltunkról egy kis történetet is mesélünk, az igazi főnyeremény. Ezek meggyőzőbbek a partner számára, mint bármilyen árengedmény vagy technikai paraméter.

3. Ha fukarkodunk a dicsérettel!

Egy tárgyalás alkalmával több mindent is megtudunk a partnerről. Ha figyelünk arra, hogy mondjunk néhány kedves, elismerő szót, amikor az ügyfelünk a termékéről, a múltjáról, az eredményeiről beszél, máris szívébe loptuk magunkat. Innen már csak egy lépés az üzlet.

+1 Ha nem figyelünk a megjelenésünkre, viselkedésünkre! Azt mondják, az első benyomás meghatározó! Ha nem az alkalomnak és helynek megfelelően öltözünk fel, ha viselkedésünk nem barátságosságot és nyugalmat áraszt, megnehezítjük saját dolgunkat. Ami a viselkedést illeti, ne keverjük össze a határozottságot az arroganciával!

"Persze, egy tárgyalás sikerességét még sok minden befolyásolhatja. De ha ön az előbbi négyre odafigyel, félig már zsebében érezheti a szerződést." - vallja Vereb István az Együttműködő Vállalkozók Szervezetének alapítója.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk

Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk