Az európai munkáltatóknak nem lágyul meg a szívük az olimpiára sem: a sportszerető alkalmazottak többsége nem követheti figyelemmel a közvetítéseket. Csakúgy, mint Magyarországon.
Munkahelyen nincs olimpia 2004. augusztus 19. " class="kapcsszoveg">FN Az európai munkáltatóknak nem lágyul meg a szívük az olimpiára sem: a sportszerető alkalmazottak többsége nem követheti figyelemmel a közvetítéseket. Csakúgy, mint Magyarországon. Bár a közös szurkolás kiváló csapatépítő eszköz, és a méregdrága tréningekkel szemben igen olcsó is, az európai munkaadók többsége még csak hallani sem akar arról, hogy az alkalmazottak televízión követhessék nyomon a hazai sportolók olimpiai teljesítményét. Magyarországon sincs ez másképp: a FigyelőNet által felhívott cégek közül sokan megrökönyödtek az ötletre, hogy a vállalat munkatársai munka közben az olimpiát nézhessék, hiszen náluk munka folyik. Természetesen van néhány ellenpélda.Nézheti Ön a munkahelyén az olimpiai közvetítéseket?• Nem, a sportközvetítéseket nem engedélyezik56 %• Igen, de csak munkaszünetekben21 %• Igen, akármikor nézhetjük a tévét, főnökünk is sportrajongó11 %• Igen, de csak a fontosabb eseményeket11 % Forrás: MonsterAz írek engedékenyek Leginkább az ír főnökök mutatnak megértést az alkalmazottak sportőrülete iránt. Az ír munkavállalók 37 százaléka folyamatosan követhetik az olimpiai eseményeket, további 19 százalékuk a munkaszüneteket használhatja sportvágyainak csillapítására – derült ki a Monster online állásközvetítő, közel ötezer ember válaszára alapozó felméréséből. Egyes vállalatoknál az írek közös helyiségekben szoríthatnak honfitársaiknak, mások a saját irodájukba állíthattak televíziót. A legkevésbé engedékenyek a francia és spanyol főnökök beosztottjaik hóbortjai iránt. Ezekben az országokban a munkavállalók 76 százalékának megtiltják az olimpia-nézést. Átlagosan ennél jobb a helyzet Európában, mivel az alkalmazottaknak csupán 56 százaléka szenved hasonló helyzetben, míg majdnem minden tizedik ember munkahelyén folyamatosan megy a sportprogram.Olcsó, mégis hatékonyA közös szurkolás pillanatok alatt jó hangulatot teremt, és összekovácsol egy munkahelyi csapatot is. Humán erőforrás menedzsment szempontjából az olimpia adta lehetőségek nem lebecsülhetők, hiszen nem csak a sportrajongó beosztottak elégedettsége - és hosszú távon az elkötelezettsége - növelhető a közvetítéseken való közös izgulással. Ennek ellenére nagyon ritka, hogy az emberi erőforrás szakemberek tudatosan éljenek ilyen olcsó és kézenfekvő szervezetfejlesztési eszközökkel.Úgyis megnéznék A magyar vezetők egy része azon az állásponton van: a beosztottak úgyis kitalálnának valamilyen okot, hogy ellóghassanak a munkából, ha kedvenc sportáguk olimpiai közvetítését szeretnék megnézni. Az Első Pesti Telefontársaságnál például az olimpia idejére beüzemeltek egy televíziót, ahol az alkalmazottak kedvükre kapcsolgathatnak a sportközvetítések között, akár munkaidőben is. A munkatársak nem élnek vissza főnökeik bizalmával, és nem töltenek túlzottan sok időt a képernyő előtt, feladataikat amúgy is el kell végezniük. Más magyar cégek vezetői már a kérdés felvetésére is meglepődtek, mivel szerintük a munkahely nem szórakozásra való, a sportszeretetét mindenkinek otthon kell kiélnie. Sok magyar munkavállaló is így gondolkodik: nem érzik szükségét, hogy az irodájukban is az olimpiát nézzék. A fontosabb eredményekről amúgy is tájékozódnak az interneten. Speciális helyzetben Fotó: MTITermészetesen vannak olyan vállalatok, ahol a munka speciális feltételei miatt lehetetlen is, hogy a háttérben állandóan egy televízió duruzsoljon. A magyar olimpiai csapat arany-fokozatú támogatója, a Malév Rt. például repülésbiztonsági okokból nem engedélyezi az alkalmazottaknak a tévénézést, bár az egész vállalat lelkesen pártfogolja az olimpiai játékokat. A gyémánt fokozatú támogatói címet elnyerő Szerencsejáték Rt.-nél pedig inkább a bennfentes információk tartják izgalomban az alkalmazottakat. A Tipp Mix odds-mestereivel szinte kizárólag esélylatolgatásról folytatnak beszélgetéseket a munkatársak a folyosón vagy az étteremben. Általában azonban elmondható, hogy inkább a nagyobb multinacionális cégek fordítanak figyelmet a dolgozók ilyen irányú igényeire, és általában ők is használják ki az olimpia adta lehetőségeket. A Mol Rt. például olimpiai akciót szervezett ügyfeleinek, de az alkalmazottakról sem feledkeztek el, kör-emailben tájékoztatják őket a legfontosabb eredményekről.