Csődeljárás indult pénteken a patinás brit MG Rover autógyárnál; a kinevezett csődgondnok szerint egyelőre nem lehet látni, hogy mennyit lehet megmenteni a cégből.
FigyelőNet BELÉPÉSREGISZTRÁCIÓKeresőFNHírforrásCégmonitor2005. április 8. Feliratkozás a hírlevélreLegyen az FN a kezdőoldalam! function getElement(id) {return document.getElementById ? document.getElementById(id) : document.all ? document.all(id) : document.layers? document.layers[id]:null;}function csatornaSzinov(csatornaSor,mid,col,bgcol) {var tmp;tmp=getElement(mid);tmp.style.color = col;csatornaSor.cells[0].bgColor = bgcol;}function csatornaSzinou(csatornaSor,mid,col,bgcol) {var tmp;tmp=getElement(mid);tmp.style.color = col;csatornaSor.cells[0].bgColor = bgcol;}ROVATOK Címlap Hírek Gazd/Pol Köz/Élet Befektetés Cégvilág Karrier Tech/Tudomány Életmód Utazás Hetilap Figyelő Trend Archívum DossziékAdózás 2005Álláskeresési ABCBefektetők iskolájaEgzotikus pénzügyi termékekEU-források és pályázatokEU-munkavállalásGyorsjelentésekIngatlan adásvételIrakIzgalmas ingatlanokKarriertanácsok az unióbanKöltségvetés 2005MatávMolMunkajogOrosz biznyeszOTPRichterUniós ingatlanboomSZOLGÁLTATÁSOK Kalkulátorok Szakértőink Adatbánya Hírforrás Munkajogi ABC Cégmonitor Nyelvlabor Naptár Talentum:Állások KonferenciákINTERAKTÍV Fórumok Pályázatmonitor Képzések IngatlanMonitor Tesztek, kvízek Csődeljárás alatt a Rover 2005. április 8. FigyelőNet, MTI-Eco Csődeljárás indult pénteken a patinás brit MG Rover autógyárnál; a kinevezett csődgondnok szerint egyelőre nem lehet látni, hogy mennyit lehet megmenteni a cégből. Az MG Rover legnagyobb angliai üzemében, a Birmingham melletti Longbridge-ben csütörtökön állt le a termelés, mert a beszállítók az utolsó, még hazai kézben lévő hagyományos brit autógyár pénzügyi összeomlásától tartva beszüntették az alkatrészszállításokat. Jóllehet még péntek délelőtt is bizonytalan hírek keringtek arról, hogy a cég ellen hivatalosan megindult-e a csődeljárás - a kormány szerint igen, a vállalat szerint még nem -, a PricewaterhouseCoopers könyvvizsgáló szakértői kora délután megjelentek Longbridge-ben, és megkezdték a vállalat pénzügyi helyzetének felmérését. A PricewaterhouseCoopers helyszínre kiszálló csoportjának vezetője péntek délutáni rögtönzött sajtótájékoztatóján azt mondta: a könyvek átnézése egész hétvégén tart, és hétfőnél előbb bizonyosan nem várható döntés a cég sorsáról. Az illetékes azt mondta: arra kérték az alkalmazotti állományt, hogy a jövő héten jelentkezzen munkára. A dolgozók képviselői szerint ugyanakkor nekik a cégvezetés azt mondta, hogy hétfőnél tovább nem tudja fizetni munkavégzésüket.A könyvvizsgáló cég illetékese nem kívánta kommentálni azokat a híreket, hogy a Rover magánnyugdíj-pénztárában több mint 400 millió fontos hiány támadt, mondván: még nem volt idő átnézni a cég nyugdíjpénztári helyzetét. Péntek délután bejelentették, hogy személyesen bekapcsolódik a Rover sorsáról folyó tárgyalásokba Tony Blair brit kormányfő és Gordon Brown pénzügyminiszter is. A miniszterelnök éppen a héten írta ki május 5-ére a parlamenti választásokat, és londoni kommentátorok szerint igen komoly csapást mérne a kormányzó Munkáspárt kampányára, ha épp a választások előestéjén veszne oda több ezer munkahely. A Fitch Ratings európai hitelminősítő pénteken Londonban kiadott elemzése szerint a Rover példája mutatja, hogy a független, alacsony termelési volumenű autógyáraknak Európában nemigen van jövőjük. A Fitch szerint a Roverhez hasonló, alulteljesítő márkákat általában a piaci részesedés lemorzsolódása, a fogyasztókat nem vonzó termékkínálat és a belső finanszírozási képesség hiánya miatt elöregedő termelési kapacitás jellemzi. A verseny éleződésével várhatóan folytatódik az önálló európai autómárkák eltűnésének folyamata - áll a hitelminősítő elemzésében. A Fitch szerint az olyan cégek, mint a Fiat, az Opel/Vauxhall vagy a Saab sokszor maguk sem nyereségesek egy-egy adott termelési ciklusban, viszont részesen egy olyan globális, sok lábon álló ipari csoportnak, amely lehetővé teszi a szervezeti egységek közötti kereszttámogatást, és a hozzáférést a banki finanszírozáshoz.