HR retorika - Egy professzionálisan felépített stratégiai értekezlet
A jövőbeni célok szemléltetése alapvető fontosságú a dolgozók motiválása szempontjából, ám nem mindegy, hogy az időszakos stratégiai értekezleten milyen módon vázoljuk az elért és kitűzött célokat, teljesítmény-limiteket. 7 szabály és az alapvető kirtériumok összegzése a professzionális stratégiai értekezletért.
A stratégiai értekezleten az alábbi 7 alapszabályra mindenképpen ügyelnünk kell az építő jellegű atmoszféra kialakítása és egy célirányos, hatékony tájékoztató prezentáció céljából:
1.A bevezető mondatainkban mindig valamilyen pozitív dolgot említsünk meg, amivel felkelthetjük a figyelmet és kellemes, oldottabb légkört teremthetünk a jelenlévők között.
2.A célkitűzések ismertetése során ügyeljünk arra, hogy kicsit hosszabb levegővétellel, vagy direkt rákérdezéssel hangot adhassanak elképzeléseiknek, hozzászólásaiknak a beosztottak is. Hallgassuk meg tanácsaikat, meglátásukat!
3.A beosztottak személyiségét mindig tiszteletben kell tartanunk. Senkiről ne említsünk megalázó, személyeskedő dolgokat! Ha ilyen problémáink lennének, azt mindig személyesen, négyszemközt beszéljük meg az érintettel!
4.A stratégiai értekezlet alapvetően a vállalati célok ismertetésére szolgál, így semmilyen módon ne térjünk el erről a témáról. A téma 'vezérfonalától' túlzottan eltérő kérdéseket, témákat ne engedjük szabadjára. Egy-két rövidebb mondattal adjunk kielégítő választ, ám ne hagyjuk elterelni magunkat beszédünk főbb fókuszpontjairól!
5.Ha kiemeljük egy-egy személy különösen rossz teljesítményét ám annak személyét tiszteletben tartva nem nevezzük meg, hogy kiről van szó, ebben az esetben is adjunk hozzászólási lehetőséget ha magát felismerve az adott személy védekezni kíván. Hallgassuk meg az indokait és minden személyeskedést a háttérbe szorítva, az adatokra hivatkozva közöljük a tényeket!
6.Elsősorban a negatívumokra, a különösen nagy lemaradásokra koncentráljuk és azokat szemléltessük prezentációnk során! Használjuk a konstruktív kritika eszközét!
7.Ne ígértessünk és ígérjünk olyat, ami teljesíthetetlen cél, legyen szó akár egy beosztottról, vagy akár egész részlegről.
A stratégiai értekezlet fókuszpontja, hogy a cég beosztottai a megbeszélés végeztével tudják:
-merre haladnak,
-miért dolgoznak,
-melyek a rövid-, és hosszútávú célok és
-ezért mit remélhetnek a munkáltatótól.
A professzionális értekezlet során fel kell tudnunk mutatni az alábbi kritériumokat:
1.Alapvető kritériumok
Melyek az eddig elért teljesítmények személyekre bontva?
Melyek az eddigi csoportos mutatószámok?
Melyek az eddig elvárt teljesítmények személyes és csoportos szinten?
Milyen elvárt és teljesített minőségben végezték a munkát?
2.Legfontosabb feladatok
Min kell változtatni a hatékonysághoz személyes és csoportos szinten?
Min kell változtatni az eddigiekhez képest a cél eléréséhez szükséges feltételek megalapozása érdekében?
3.Cél eléréséhez szükséges feltételek
Melyek az előfeltételei az adott célnak?
Milyen munkaminőséget követel meg a cél elérése?
Mely elérendő -pénzbeli- erőforrások szükségesek az eléréshez?
Folyamatban lévő projekt esetén az elvárt szintek mely fokán áll a személy/csoport?
4.Cél, célok
Mi az elérendő cél?
Miért kell ezt elérnünk?
Miért jó ez a cégnek, az egyes dolgozóknak, a csapatnak?
Leghatékonyabbak akkor lehetünk, ha ezeket a személyes, illetve csoportos teljesítmény-értékelésekkel összekötött értekezleteket kéthetente szervezzük. Mindig tartsuk szem előtt, hogy jobb ha a kelleténél gyakrabban tartunk gondosan felépített stratégiai értekezleteket, mint ha ritkábban hívnánk össze a beosztottakat és későn jönnénk rá, hogy a hatékonyság csökkentését az elmaradt tájékoztató értekezletek miatt valójában mi, HR-esek okoztuk.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk
Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk
Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk
- Ezért fontos a profi kép- és hangtechnika az irodában 2 éve
- A hibrid munka 2022-ben is velünk marad, de felkészültünk rá? 2 éve
- Így mondjon ünnepi beszédet vezetőként - tippek videós üzenethez 2 éve
- Könnyen elvesztheti az állását, aki ügyetlenkedik az online meetingen 3 éve
- Így dolgozhatunk hatékonyan a meeting-rengetegben 3 éve
- Jutalmat és online élményt! - így zárd az évet a munkahelyen 3 éve
- 11 tipp a sikeres céges vitákért (1.) 3 éve
- Így működjünk jobban online 3 éve
- 12 lépés a hatékonyabb meetingekért 4 éve
- Elmennél most személyesen konferenciára? - kérlek szavazz 4 éve
- Ezeket a hibákat ne kövesd el online megbeszéléseken 4 éve