kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Pályázat munkaügyi tárgyú kutatások támogatására

Az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány (OFA) pályázatot hirdet munkaügyi tárgyú kutatások támogatására. (K-2006/A)

1. A támogatás célja:

A foglalkoztatáspolitika tervezett intézkedéseinek, - különösen az EU csatlakozási folyamat során aktuális intézkedéseinek - megalapozásához való hozzájárulás, a helyi foglalkoztatási kezdeményezések segítése vizsgálatokkal, elemzésekkel, a kutatási eredmények hasznosításának, koordinációjának fejlesztése.


2. A pályázók köre:

A pályázat nyilvános, pályázhatnak:

2.1. a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi tárgyú kutatásokkal foglalkozó felsőoktatási intézmények, munkaerő-piaci és önkormányzati, munkaadói és munkavállalói érdekvédelmi szervezetek, kutatóintézetek, kutatóhelyek, - önállóan vagy több szervezet együttműködésével - illetve;

2.2. minden olyan kutatással, kísérleti fejlesztéssel foglalkozó független szakember, (természetes személy), aki rendelkezik a 2.1 pontban felsorolt szervezetek valamelyikének pénzügyi, szakmai kötelezettségeket vállaló - befogadó nyilatkozatával.


3. A pályázatok kötelező tartalmi elemei:

3.1 Adatlapok:


3.1.1. pályázati adatlap,

3.1.2. költségtervi adatlap,

3.1.3. költségtervi kiegészítő adatlap

3.1.4. összefoglaló adatlap.


3.2 Részletes kutatási terv, amely magában foglalja:

3.2.1. a kutatási téma megfogalmazását,

3.2.2. a kutatás célját,

3.2.3. a kutatás témájához kapcsolódó korábbi kutatások eredményeinek összefoglalására tervezett kutatási címjegyzéket,

3.2.4. a vizsgálni kívánt problémák megoldásának hipotéziseit,

3.2.5. a vizsgálandó mintát és a mintavétel tervezett körét, kérdőíves kikérdezés esetén a kikérdezésekben rejlő kockázatok csökkentésére vonatkozó terveket (regiszteres adatbázisok pontatlansága, alacsony válaszadási hajlandóság, válaszok pontatlansága, egyéb akadályok esetén alkalmazott módszereket),

3.2.6. a kutatás során alkalmazandó módszereket,

3.2.7. a kutatás folyamatát bemutató Gantt táblázatot,

3.2.8. a vizsgálati eredményeken alapuló javaslatok felhasználási területeit,

3.2.9. a kutatás költségtervének részletes indoklását, a költségterv indoklásának önálló részeként a kutatási és "spin-off" feladatok elhatárolását tartalmazó táblázat,

3.2.10. a kutatók referenciáit a vállalt témában és a kutatási gyakorlatban.

3.3 A kutatásban közreműködők max. egy oldal terjedelmű tudományos publikációjának listája.

3.4 Igazolások, nyilatkozatok:

3.4.1. A résztvevő kutatók tájékoztató nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy az elmúlt két évben az adott témához kapcsolódóan milyen kutatásokat végeztek, illetve milyen publikációkat hoztak nyilvánosságra,

3.4.2. A résztvevő kutatók összeférhetetlenségi nyilatkozata arról, hogy sem monitori, sem szakértői megbízást az OFA-nál nem vállalnak addig, amíg a kutatási pályázatuk le nem zárult.

3.4.3. Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. Törvény (továbbiakban Áht.) 15 §-ban foglaltaknak megfelelően a pályázó szervezet köteles igazolni azt, hogy megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok e törvényben foglalt követelményeinek.

a.) Az Áht. 15 § (7) bekezdésében, valamint a (9) bekezdés ab), ac), ad) pontjaiban foglaltak igazolására az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség által kiállított hatósági bizonyítvány,

b.) Az Áht. 15 § (9) bekezdés aa) pontjában foglaltak igazolására az Egyenlő Bánásmód Hatóság által kiállított hatósági bizonyítvány,

c.) Az Áht. 15 § (9) bekezdés b), c) pontjában foglaltak igazolására a pályázó (mint munkáltató) nyilatkozata.


4. A pályázatok benyújtásának módja:

4.1. A pályázatokat hat (egy eredeti és öt másolati) példányban papíron, valamint egy példányban mágneslemezen az OFA pályázati útmutatójának figyelembevételével, a kitöltött OFA pályázati, költségtervi, költségtervi kiegészítő összefoglaló adatlaphoz mellékelve lehet benyújtani, ajánlott postai küldeményként.

4.2. A pályázatoknál a benyújtás időpontja azonos a postai bélyegzőn szereplő időponttal.


5. A pályázatok benyújtásának határideje: 2006. szeptember 4.

6. A pályázatok elbírálása:

6.1. A pályázatok támogatásáról szakértői bizottság véleménye alapján az OFA Kuratóriuma dönt. A Kuratórium fenntartja magának a jogot arra, hogy a témájukban egymáshoz kapcsolódó kutatások támogatását, csak a pályázók - kutatás során való - szerződésben szabályozott együttműködése esetén biztosítja.

6.2. A Kuratóriumi döntésre várhatóan 2006. október 30-ig kerül sor.

6.3. A támogatható kutatások időtartama: max. 1 év.


7. A pályázatok elbírálásának szempontjai:

7.1. a pályázó referenciái a pályázati témában, és a kutatási gyakorlatban való jártasságáról

7.2. a hipotézis(ek) értékelése a kutatás megvalósulása szempontjából,

7.3. a választott kutatási módszer értékelése a kutatás megvalósulása szempontjából,

7.4. a kutatás témájához kapcsolódó korábbi kutatások eredményeinek összefoglalására tervezett kutatási címjegyzék relevanciája,

7.5. a kutatás várható eredményének gyakorlati hasznosíthatósága,

7.6. a költségvetés és a vállalt feladatok arányossága,

7.7. a pályázat hogyan kapcsolódik a jelen kiírásra benyújtott hasonló témájú pályázatokhoz,

7.8. egyéb - a kutatás sajátosságából adódó - értékelhető szempontok,

7.9. a rendezett munkaügyi kapcsolatoknak való megfelelés értékelése, az Áht. 15. §-ban foglalt törvényi követelményeknek megfelelően.


8.1. A pályázatok elbírálásánál előnyben részesítendő témák:

8.1.1. A foglalkoztatás-bővítés lehetőségei a Maastrichti kritériumok mellett (A különböző területekre vonatkozó uniós stratégiák, akcióprogramok, ütemtervek és irányvonalak konzisztenciája)

8.1.2. Az alacsonyan képzett munkavállalók foglalkoztatás-bővítésének eszközei, lehetőségei

8.1.3. A különféle jövedelemtranszferek munkaerő-keresletre és -kínálatra gyakorolt hatásának nyomon követése

8.1.4. Miként tehetőek a jövedelempótló (nyugdíjak, nyugdíjszerű ellátások, segélyek stb) ellátások a munkavállalásra ösztönzővé?

8.1.5. Be nem jelentett munkavégzés (tényfeltáró vizsgálatok speciális célcsoportok [minimálbéresek, kisvállalkozók, elmaradott régiók] körében)

8.1.6. A foglalkoztatás területi kiegyenlítésére ható eszközök átfogó értékelése

8.1.7. Flexicurity (Hogyan adaptálhatók Magyarországon a rugalmasság és biztonság együttes megvalósítását ötvöző sikeres európai modellek?)

8.1.8. A szerkezetváltás kezelésének lehetséges eszközei ágazati és vállalati szinten

8.1.9. A létszámukat növelő közép és nagyvállalatok Magyarországon

8.1.10. A KKV-k által igényelt (képzési és foglalkoztatási) szolgáltatások

8.1.11. Az inaktív állomány motivációjának, munkaerőpiacról való távolmaradása okainak feltárása

8.1.12. Munkaerőpiaci igények és a képzés közötti összhang megteremtésének lehetőségei, gyakorlati ötletek kidolgozása

8.1.13. Pályaelhagyás mértékének feltárása a rendelkezésre álló adatbázisok alapján

8.2. A pályázatok elbírálásánál előnyben részesülnek továbbá azok a pályázatok, melyek:

8.2.1. referenciákkal rendelkeznek a vállalt pályázati témában és a kutatási gyakorlatban,

8.2.2. az OFA támogatáson kívül egyéb pénzügyi forrást is igénybe vesznek a kutatás finanszírozásához,

8.2.3. költségterve részletes, és az egyes tételeket a kutatási gyakorlatban is elfogadott fajlagos mutatókkal támasztják alá. (Pl.: a kutatás során felhasznált élőmunkát ember/nap/ közterhekkel növelt bérköltséggel, tanulmányok, fordítások készítését leütés/Ft, az alvállal-kozói, vállalkozói teljesítményeknél előzetes, vagy tapasztalati árajánlat-adatokkal, stb.)


9. Szerződéskötés:

9.1. A támogatott pályázókkal az OFA kutatás céltámogatási szerződést köt. Több, együttesen pályázó szervezet esetén, az OFA a szerződést a pénzügyi elszámolásért felelősséget vállaló befogadó intézménnyel köti meg.

9.2. A szerződés és mellékletei tartalmazzák a kutatási céltámogatás összegét, az átutalások ütemezését, a kifizetési feltételeket, a pályázatban vállalt kötelezettségeket, a zárótanulmány, a rövid kutatási összefoglaló hat példányban, az OFA által finanszírozott költségek felhasználását igazoló pénzügyi elszámolás két példányban való elkészítésének határidejét, a befogadó intézmény pénzügyi kötelezettségeit.

9.3. A leadandó zárótanulmányok, kutatási összefoglalók szerkesztési, technikai problémáinak, a pénzügyi elszámolásoknál felmerülő akadályoknak a csökkentése és a kutatási folyamat során felmerülő objektív akadályoknak a megoldása érdekében az OFA-nál első alkalommal céltámogatást nyert kutatók számára a Közalapítványi Iroda, igény szerint - szerződéskötés előtti - technikai tanácsadást biztosít.


10. A kutatások szakértői értékelése

10.1. A kutatások szakmai lezárásaként a pályázó kötelezettséget vállal a kutatási zárótanulmány és a rövid kutatási összefoglaló elkészítésére.
10.2. A kutatási zárótanulmány tartalmazza a kutatási tervben vállalt kötelezettségek teljesítésének értékelését:


a kutatáshoz felhasznált összefoglalók, szakmai források hasznosságát a kutatás eredményessége szempontjából,
a hipotézis(ek) értékelését a kutatási eredmények alapján,
a választott kutatási módszer értékelését a kutatás eredményessége szempontjából,
a kutatás folyamatának leírását,
a kutatás eredményeit, és az eredmények reprezentativitását, hasznosítási lehetőségeit,
mellékletekként a résztanulmányokat és egyéb a kutatási tervben vállalt kötelezettségek teljesítését bemutató dokumentumokat.

10.3. A kutatási összefoglaló a zárótanulmány alapján összeállított max. 15 oldal terjedelmű dokumentum, mely lehetővé teszi, hogy
a szakmai közvélemény képet alkothasson a kutatás fő kérdéseiről, eredményeiről, hasznosítási lehetőségeiről.
10.4. A kutatásokat értékelő független szakértő bizottság értékelési szempontjai:

a szerződés mellékleteként csatolt pályázatban vállalt kötelezettségek teljesítése,
a kutatási terv zárótanulmányban bemutatott megvalósulása,
a zárótanulmány hasznosíthatósága, a vizsgált problémák gyakorlati megoldására vonatkozó javaslatok,
egyéb, - a kutatás sajátosságaiból adódó értékek.


11. Szerződés pénzügyi teljesítése

11.1. A vissza nem térítendő céltámogatás költségtérítés formájában - kuratóriumi döntéstől függően, általában - két részletben fizetendő ki. Az átutalások időpontjait a kutatás részletes költségtervének figyelembe vételével a kutatási szerződés határozza meg.

11.2. Az első - előleg - részlet átvételének feltétele a költségek kifizetésének - jogszabályi feltételeknek megfelelő - pénzügyi bizonylatokkal történő utólagos igazolása. Az elszámolások elkészítéséből adódó pénzügyi, számviteli feladatok költségeit az OFA rezsi és pénzkezelési költségek keretén belül téríti meg.

11.3. A támogatás első részletének átutalása a szerződés aláírását követő 15 napon belül esedékes. Az első - előlegként átutalható - részlet rtéke a teljes céltámogatás 30 %-a. A kutatás sajátosságainak megfelelően - a kutatás során igénybevett szolgáltatások
figyelembe vételével - megelőlegezhető a teljes céltámogatás maximum 70 %-a. Az első részlet 30 %-ot meghaladó értékének meghatározása része a pályázat támogatására vonatkozó - szakértő bizottsági vélemény figyelembe vételével hozott - kuratóriumi
döntésnek.

11.4. A két részletben történő támogatás esetén a második - egyben utolsó - részlet összege megegyezik a céltámogatás összegének az első részlettel csökkentett értékével. A kettőnél több részletben való átutalás összegeinek értéke a kuratóriumi döntéstől függ. Az utolsó részlet átutalására az OFA - szakértő bizottsági véleményen alapuló - kutatást lezáró döntését követően, a - befogadó intézmény működési (rezsi) költségein kívüli - költségek kifizetését igazoló bizonylatok átvételét követő 15 napon belül kerül sor.

11.5. A szerződésben a befogadó intézmény kötelezettséget vállal:

a kutatás szakmai segítésére,
a kutatás technikai hátterének biztosítására,
a kutatási költségek a jogszabályi feltételeknek megfelelő elszámolására,
a második részlet terhére történő kifizetések megelőlegezésére, továbbá
az összköltség 20 %-át meghaladó költségátcsoportosítások finanszírozására.
11.6. Az OFA által finanszírozott kutatásoknál a befogadó intézmény működési (rezsi) és pénzkezelési költsége nem haladhatja meg az egy millió forintot, ezen belül a befogadó intézmény működési (rezsi) költsége az összes kutatási költség 15 %-át, a pénzkezelésért felszámított költség pedig a 2 %-át.

11.7. A szerződésben a befogadó intézmény kötelezettséget vállal arra, hogy az OFA előzetes hozzájárulása nélküli, kutatási tervtől való eltérés esetén, a céltámogatás teljes összegét visszafizeti.


12. A zárótanulmányok hasznosítása

A zárótanulmányok - szerzők és befogadó intézmény általi - hasznosítását a szerződés nem korlátozza, de a pályázótól hozzájárulást igényel annak érdekében, hogy az OFA a szakmai közvéleményt a zárótanulmány egészéről, vagy részleteiről a szerződésen felüli külön díjazás nélkül tájékoztassa.


13. Általános tudnivalók

a.) A pályázatot az OFA által rendszeresített, a programtípusnak megfelelő pályázati dokumentáció formájában lehet benyújtani.

b.) Határidőn belül érkezett pályázatnak számít az, amelyet a pályázat benyújtási határidejének utolsó napján adtak fel postán, vagy
adnak át személyesen a Közalapítványi Irodában. A határidőn túl érkezett pályázat érvénytelen.

c.) Az OFA Kuratóriuma a formai hibás pályázatokat elutasítja. A pályázó hiánypótlásra kizárólag abban az esetben jogosult, ha
valamely kötelezően csatolandó mellékletet - önhibáján kívül - nem tud a benyújtott pályázathoz csatolni és ezen tényt bizonyítja. A
hiánypótlás jogos voltának elbírálása az OFA döntési jogkörébe tartozik.

d.) Az OFA a benyújtott pályázatok tartalmát, az abban szereplő adatokat, a jogszabályi előírásoknak megfelelően bizalmasan kezeli.

e.) A pályázatok támogatásáról, vagy a támogatási kérelem elutasításáról szóló döntést, a Közalapítványi Iroda előterjesztése alapján
az OFA Kuratóriuma jogosult meghozni, az OFA szakértői (szakértő bizottsága, monitorai, a Munkaügyi Központ) véleményének
figyelembe vételével az OFA Szervezeti és Működési Szabályzata szerint.

f.) A támogatásra vonatkozó döntés végleges, jogorvoslatnak helye nincs.

g.) Az OFA Kuratóriumának döntését - támogatás, elutasítás és érvénytelenség esetén egyaránt - a Közalapítványi Iroda a
határozathozataltól számított legkésőbb 10 munkanapon belül írásban - indokolás nélkül a pályázó tudomására hozza.

h.) Az OFA Kuratóriumának döntésétől számított 30 napon belül a Közalapítványi Iroda kiküldi a nyertes pályázónak a támogatási
szerződés tervezetét.

i.) A támogatásról szóló döntés a támogatási szerződés tervezetének kiküldésétől számított 90 napig érvényes, amennyiben a
támogatási szerződés aláírására a Támogatott hibájából e 90 nap alatt nem kerül sor, úgy a támogatásról szóló döntés érvényét
veszti.

j.) A pályázati feltételeknek nem megfelelő, vagy elutasított pályázatok egy példányát a pályázó szükség esetén átveheti a
Közalapítványi Irodában a döntésről szóló értesítés kézhezvételét követő egy hónapon belül, a továbbiakban a Közalapítványi Iroda
ezeket a pályázatokat nem őrzi meg és nem küldi vissza.

k.) A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvényben foglalt feltételek fennállása esetén a Támogatott szervezet köteles
közbeszerzési eljárást lefolytatni.

l.) A támogatás kedvezményezettjének nevére, a támogatás céljára, összegére, a támogatási program megvalósítási helyére vonatkozó
adatokat a Közalapítvány internetes honlapján közzéteszi.

m.) A Támogatási szerződésben rögzítésre kerül, hogy a Támogatott szervezet nevében aláírásra jogosult személy köteles a programmal
összefüggő szabálytalanságokat felfedni, az OFA felé jelenteni, megkeresés esetén a kért információkat, dokumentumokat az OFA
rendelkezésére bocsátani. Rögzítésre kerül továbbá, hogy e kötelezettség nem teljesítése vagy késedelmes teljesítése esetén az OFA
jogosult a szerződésben kikötött szankciókat alkalmazni.


A pályázati felhívással kapcsolatos további részletes felvilágosítást nyújt az OFA Közalapítványi Iroda. (1037 Budapest, Bokor u. 9-11., www.ofa.hu, Gelencsér László programvezető tel: 555-2908, e-mail: [email protected]
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Magyarország kiemelkedő üzletembereit díjazza az EY

Az EY az Év Üzletembere díjra augusztus 10-ig lehet jelentkezni. Teljes cikk

Képzési programot hirdet az EU újságíró-hallgatók és fiatal újságírók számára

Az érdeklődők általános újságírás, sajtófotó és videós újságírás kategóriában pályázhatnak a felhívásra. Teljes cikk

A Mol-csoport ismét elindítja regionális diplomás programját

A Mol-csoport regionális diplomás programjában az idén 8 országban több mint 90 friss diplomást vesz fel, akik lehetőséget kapnak arra, hogy a régió... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek