kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Így vezette be cafeteria rendszerét az FCI Connectors

Hat éve a magyar piacon, dinamikus fejlődéssel ma már 650 főt foglalkoztat a tatabányai FCI Connectors amerikai érdekeltségű vállalat, amely az év elején vezette be cafeteria rendszerét. A cég HR generalistáját és főkönyvelőjét a béren kívüli juttatási rendszer bevezetéséről és hátteréről kérdeztük.

Az FCI Connectors Hungary Kft. egy autóipari csatlakozókat gyártó cég, amely 2000 januárjában Tatabányán kezdte meg a termelést. Ma már a folyamatos fejlesztések révén jelenleg a tatabányai ipari park egyik legnagyobb - közel 700 főt foglalkoztató - vállalata. A cégnél idén, év elején vezették be a cafeteria rendszert a Sodexho segítségével. Megkerestük a cég HR generalistáját Sashalmi Szilviát és a főkönyvelő Tóth Csillát, hogy megkérdezzük tapasztalataikat a cafeteria rendszer bevezetéséről és alkalmazásáról.


-Jelenleg milyen humánerőforrás-bázissal tudják biztosítani központjuk dinamikus fejlődését?
-Vállalatunk hat éve van jelen a piacon és jelenlegi létszámunk 650 fő. Ebből 500 fő fizikai, 150 fő szellemi területen dolgozó munkatárs.

-Mikor merült fel először az az igény, hogy bevezessenek egy cafeteria rendszert?
-2006 elején gondoltunk arra, hogy érdemes lenne nálunk is bevezetni egy cafeteria rendszert, mivel a korábbi szakmai konferenciákon is egyre több pozitív információt hallottunk a cafetéria rendszer előnyeiről. A motivációs jellegéről, a megtérüléséről...

-Miért éppen a Sodexho-t választották a cafeteria rendszerük kialakításához?
-Már korábban is használtuk a Sodexho-Pass meleg és hideg, valamint az iskolakezdési támogatáshoz adható utalványait, ezért az interneten tájékozódtunk, és ott láttunk, hogy cafeteria bevezetéssel is foglalkoznak. Először csak tájékozódás miatt hívtuk meg őket egy bemutatkozó megbeszélésre, melynek során kiderült, hogy a szakértőjük több sikeres cafeteria bevezetést vezényelt le, így felkértük a céget, hogy a mi rendszerünk kialakításában, és bevezetésében is támogasson minket.

-Mennyi időt vett igénybe és hogyan nézett ki a tervezési folyamat?
-Cégünk különböző osztályainak szoros együttműködésével a rendszer teljes bevezetése összesen 4 hónapot vett igénybe, ami
nagyon feszített tempót jelentett. Ebben a 4 hónapban történt meg a tervezési fázis, a felsővezetés támogatásának elnyerése, tapasztalatgyűjtés más cafeteriát működtető cégek szakembereitől, a cafeteria elemeinek meghatározása, szakszervezettel- és üzemi tanáccsal való egyeztetés, hatályos adójogszabályok áttekintése az adómentes juttatási kör kialakítása érdekében, céges szabályzat elkészítése, ennek vezetői és dolgozói kommunikációja, a munkavállalói kézikönyv kiadása. A fenti felsorolás talán jó ízelítőt ad, hogy egy Cafeteria bevezetés mennyire komplex feladat, melyben rendkívül nagy segítségünke volt a Sodexho-Pass csapata.


-A tervezési folyamat után milyen fázisokban vezették be a rendszert és ez mennyi időt vett igénybe? Milyen költségvonzatokkal és energia/idő-ráfordítással járt a rendszer bevezetése?
-A tervezési fázis első hónapja után a kommunikáció előkészítése és megszervezése volt fókuszban. Mivel a kommunikáció az egyik kulcspontja a rendszer sikeres bevezetésének, ezért különösen nagy hangsúlyt fektettünk erre. A felkészítést első körben a vezetők tájékoztatásával kezdtük, hiszen az Ő támogatásuk elengedhetetlen feltétel és csak ezt követően kezdtük meg a dolgozók szóbeli és írásbeli tájékoztatását. A bevezetést az egyéni fogadóórák zárták, ahol a dolgozóknak lehetősége volt a Sodexho szakembereitől az őket leginkább foglalkoztató kérdésekre választ kapni.
Ami a költségeket illeti: egy ilyen rendszer bevezetése jelentős költség, de a dolgozóink elégedettsége, céghez fűződő lojalitásának növelése érdekében tett többlet idő és energia ráfordítás gyümölcsözőnek bizonyul.


-Milyen cafeteria-elemeket vezettek be?
-Mivel mi eddig még nem alkalmaztunk cafeteria rendszert, ezért arra törekedtünk, hogy a munkavállalók igényeivel harmonizáló, köztudottan bevált cafeteria-emeleket alkalmazzuk. Így a hideg- és meleg étkezési utalványt, az iskolakezdési támogatást, a kultúra- és internetes utalványt szintúgy felvettük a palettára, mint az egészség- és önkéntes nyugdíjpénztár és az üdülési csekk opcióját.

-Milyen időszakonként biztosítják a cafeteria-rendszer alkalmazását a dolgozók számára?
-Az üdülési csekk és az iskolakezdési támogatás ebben az évben egyszer vehető fel, a többi juttatási elemhez havonta juthatnak hozzá a dolgozóink. A rendszer elemei közül mindenki a saját igényei szerint válogathat, ám módosításra csak évente egyszer van lehetőség, ezért is nagyon fontos, hogy induláskor a kollégák pontosan értsék a rendszer előnyeit és esetleges korlátait.

-Milyen tapasztalataik voltak a bevezetés során? Volt-e esetleg olyan buktató, amire nem számítottak?
-Kedvező volt a dolgozók fogadtatása a széleskörű választási lehetőségek miatt. Komolyabb buktató nem volt a pontos előkészítés miatt, de az is igaz, hogy a rendszer bevezetése után a működtetés is folyamatos adminisztrációt igényel, ami a bérszámfejtésen dolgozó csapat részére jelent plusz feladatot. Persze ez mindenhol így van.

-Önök hogyan látják az eddigi tapasztalatok alapján megéri a gyakorlatban a cafeteria rendszer bevezetése?
-Úgy látom, hogy manapság egy profi munkáltató nem kizárólag bért fizet, hanem vonzó juttatási csomagot kínál munkavállalói számára, aminek egy remek eleme lehet a cafeteria.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
5 milliárd forintnyi alvó pénz van a SZÉP-kártyákon

A megnövekedett költési kedv ellenére hozzávetőlegesen 5 milliárd forintnyi "alvó pénz" ragadt benn a SZÉP-kártya tulajdonosoknál. A kártyákon... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb egészségpénztárak?

Három nagy szereplő határozza meg az egészségpénztárak piacát. A tavalyi évben mind taglétszámban, mind vagyonban nőtt a piac. Kik a nagy... Teljes cikk

Juttatási keret 2024-ben

Már 2022-ben látszott, hogy a 2019 óta tartó juttatási keret csökkenésének trendje megfordult. Az éves keretösszeg 2024-re is további növekedést... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek