kapubanner for mobile
Megjelent: 16 éve

A MÁV bosszújától tartanak a sztrájkoló vasutasok

Bár a vasutasok többsége dolgozott kedden, a sztrájkolóknak mégis sikerült megbénítaniuk a vonatközlekedést. A FigyelőNetnek nyilatkozó vasutasok szerint még a vezetőség is megosztott, az egyszerű munkás pedig elkeseredett és attól tart, hogy a következő létszámleépítésnél a sztrájkolók vesztik el állásukat.

images

A MÁV gyorsmérlege szerint keddre már csökkent a sztrájk támogatottsága: hétfőn még a nappali műszakban dolgozók több mint 10 százaléka sztrájkolt, kedden már csak 7,8 százalékuk. A vonatokból is több indult el kedden: az 1450 személyszállító vonatból 347, a kijelölt vonatok mintegy 24 százaléka, és 121 teherszállító vonat közlekedett.

„Mi sem tudjuk, mikor ér véget a sztrájk, de annyi bizonyos: az eddigi munkabeszüntetés az eltelt másfél nap alatt körülbelül annyi veszteséget hozott a MÁV-nak, mint amennyit mi kértünk a dolgozóinknak. Jobban jártak volna tehát, ha azt a pénzt kifizetik” – mondta a FigyelőNet kérdésére Melisek János, a VDSZSZ pécsi területi ügyvivője. Hozzátette: mindenki sztrájkol Pécsett, a villányi vonat is azért indulhat el, mert azt a szerelvényt nem az ő tagjaik indítják.

A vasúti alkalmazottak hivatalosan ugyan egyetlen médiának sem nyilatkozhatnak, lapunknak viszont a sztrájkolók egy csoportja elmondta: óriási a vállalaton belüli feszültség, nincs egység a sztrájk kérdésében sem, de a „főnökök” is megosztottak. „Jöttek már persze felénk is halk fenyegetések, hogy nem kéne sztrájkolni, mert majd a létszámleépítésnél nem felejtik el a neveket. Mi egyetértünk a sztrájkkal, de nem hisszük azt, hogy nekünk jobb lesz. Tizenhárom éve dolgozom a cégnél három műszakban, itt vagyok fagyban, sárban, kánikulában és 80 ezer nettót viszek haza. Nem szeretnénk mást, csak annyi fizetést, amiből meg tudnánk élni. Ehhez viszont az kellene, hogy a főnökök ne tegyék zsebre a hatalmas végkielégítéseket, meg a több százezer forintos fizetéseket, egy állítólag veszteséges állami vállalatnál” – véli egy vasutas.

Debrecenben a Cargo is szolidarít

Debrecenben nagy a sztrájk támogatottsága. Lapunk érdeklődésére a helyi VDSZSZ ügyvivő helyettese, Szabó Mónika elmondta: Debrecenben kedden nem vették fel a munkát többek között a jegykezelők, a pénztárosok, illetve a mozdonyvezetők sem. A teherszállításról nem mondható ugyanez el, hiszen ott voltak kocsik, melyek elindultak. A hétfői nap is sikeresnek mondható, mert mindössze 4 vonat közlekedett.

Megtudtuk azt is, hogy a Cargo dolgozóit rá akarták beszélni, vállalják a személyszállítást, azzal a ráhatással, hogy ellenkező esetben nem kapják meg 2007 negyedévi teljesítménybérüket. Ám ők is a sztrájkolók oldalára álltak – hangsúlyozta lapunknak Lévai Zsolt ügyvivő, aki a Cargo ügyekért felel.

Busszal mennek haza az elkeseredett vasutasok

„Kiszolgáltatottak és elkeseredettek vagyunk, és az sem érdekel senkit, hogy a politika mozgatja-e a háttérben a szálakat. Ezért aztán a mostani sztrájk eredményében ugyan nem bízunk, de a követelésekkel egyetértünk. Most pedig műszak után kimegyek a buszpályaudvarra és megváltom a jegyemet a hazafelé induló járatra, mert ugye a vonatok nem közlekednek, hazajutni meg csak kell valamivel” – mondta egy pécsi vasutas szakdolgozó.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Méltatlan elbocsátás zajlik a Teslánál: többen a biztonságiaktól tudták meg, hogy felmondtak nekik

Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk

A vendégmunkások nem létező jogai, avagy mire mutat rá az Autoliv-gyárban folyó sztrájk?

A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk

Robotok fogják gyártani a betoncserepeket a Hejőpapin épülő gyárban

Nagyméretű betoncserepeket és azok kiegészítőit gyártó üzemet épít a Wienerberger. Hejőpapin egy 7300 m2 alapterületű csarnok, ipar 4.0... Teljes cikk