Interjú Balogh Leventével, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ügyvezetőjével
Alapvetően szigorú a Szentkirályi Ásványvíz Kft. vezetési stílusa, de szeretnék megőrizni a cégre jellemző családias hangulatot. Balogh Levente ügyvezető igazgató portálunknak adott interjújában elárulta, a dolgozókat a fizetésekkel, juttatásokkal, összejövetelekkel, nyaralással, segítségnyújtással igyekszenek motiválni.
- Hogyan került a Szentkirályi Ásványvíz ügyvezetői székébe? Egyértelmű volt, hogy átveszi édesapjától a cég vezetését, vagy utólag döntött(ek) így?
- A Vitapress Kft.-ben a Szentkirályi ásványvizek palackozása és forgalmazása 1993-ban kezdődött. 2000 után válságba került a cégcsoport, döntenem kellett a sorsáról. 2003-ban az anyacégből az ásványvízre fókuszáló üzletág kivált és megalakult a Szentkirályi Ásványvíz Kft. Ekkor jött el az a pillanat, amikor átvettem a cég irányítását, és beleültem a Szentkirályi ügyvezető igazgatói székébe. Édesapám, Balogh Sándor elvesztésétől követően pedig (2007. március) rám hárult a családi vállalkozásban lévő cégek további irányítása is.
- Hogyan élte meg ezt a pillanatot? Mindenáron bizonyítani akart?
- Régi álmom volt, hogy egy nemzetközileg elismert márkát építsek ki. 2003-ban, amikor átvettem a céget, két utat láttam: vagy alacsony áron adni a jó minőségű vizet, vagy megpróbálni márkát építeni. A göröngyösebb út felé hajlottam, vagyis dobbantok és kiépítek egy olyan utat, amelyben tíz évre előre meghatározom a marketing feladatokat. Jó döntésnek bizonyult, annak ellenére, hogy a bukás veszélye is fennállt.
- Miből ered maximalizmusa?
- Néhány sikeres vállalkozóhoz hasonlóan a legtöbbet nem az iskolában, hanem az édesapámtól, a sportból valamint az életben tapasztalt krízishelyzetekből és sikerekből tanultam meg. Ez abból is fakad, hogy hatéves korom óta cselgáncsozok és 18 országos bajnokságot nyertem meg.
- Történt már olyan, hogy valamit feladott, abbahagyott?
-Igen, az élelmiszeripar területén volt már ilyen eset, de azt is csak azért tettem meg, mert több dologgal foglalkoztam egyszerre és valamit le kellett adnom, illetve igyekeztem azokra koncentrálni, amelyben láttam a siker lehetőségét - ellentétben a kevésbé eredmény-esélyes termékekkel szemben.
- Szereti bebizonyítani, mire képes?
- Igen, nem ismerek lehetetlent. Megszoktam a küzdelmet: amikor az edzőm felküldött a tatamira, az olimpiai bajnokot ugyanúgy le kellett győznöm, mint egy ismeretlent. Elsősorban a cselgáncsban tanultam meg a verseny farkastörvényeit és vontam le magamban a tanulságokat.
- Alapvetően az a típus, aki mer nagyot álmodni? Ugyanis ekkora magyar sikert ritkán látni.
- Igen, az a típus vagyok, aki merek nagyot álmodni. Elsősorban hinni kell abban, hogy meg tudjuk valósítani az álmainkat.
- Véleménye szerint miben rejlik a Szentkirályi-siker?
- Olyan tényezők segítettek hozzá a sikerhez, mint a szerencse, a tudatosság, az európai és a magyar piac figyelése illetve az azon történő megjelenés. Szerintem a győzelemhez kevés lett volna az a tény, hogy a kútból feltörő víz kiváló minőségű. Ha áttörő eredményt akarok elérni, akkor a legerősebbet, legtaktikusabbat és legsikeresebbet kell megpróbálnom legyőzni. Ezt a hitvallásomat a mai napig követem az üzleti életben is.
- Mi kell ahhoz, hogy nagy, külföldi márkákkal fel tudják venni a versenyt: bátorság, egy nagy adag vakmerőség, jó marketing?
- Azt mondanám, hogy ez mind együtt. Emellett jó, ha rendelkezünk hittel, vakmerőséggel, feláldozással. De a jó minőségű termék a legfontosabb egy ilyen jellegű vállalkozásnál, anélkül nem is érdemes elkezdeni. Hiszen minden hiába: jó reklám ide, marketing-stratégia oda, ha a termék maga rossz.
- Mit nyertek valójában a párizsi Aquaexpoval? Hírnevet, szerencsét, vagy egy jó ötletet egy kiváló marketinghez? Ellentétes vélemények olvashatók erről a sajtóban.
- A márka kiváló minőségű és tisztaságú ásványvize ugyan aratott sikereket, de az igazi áttörés csak később történt. Az én ötletem nyomán indultunk el a párizsi versenyen, és az ott elért eredményünkre építettük a marketing-stratégiánkat. Természetesen a díj önmagában nem lett volna elég a tartós sikerhez, a legtöbben a versenytársak közül is azt hitték, hogy ez csak egy divathullám. Ám az újabb és újabb díjak megmutatták, mire képes a Szentkirályi. Mindez a jól felépített tíz évre szóló marketingstratégiánk része, amelyben akad majd még néhány meglepetés.
- Mint a világhírű futballista megszerzése az ásványvíz reklámarcának. Mi volt a célja ezzel a lépéssel?
- Bár a Szentkirályi továbbra is a hazai fogyasztók kiszolgálására fókuszál, a nemzetközi jelenlétre is nagy hangsúlyt kíván fektetni. Egyébként is meghatároztuk minden év marketingstratégiáját, 2008-ra egy világsztár megnyerését tűztük ki célul.
- Mit képvisel Luís Figo?
- Saját tapasztalatom, hogy egy élsportolónak folyamatosan csúcsteljesítményt kell nyújtania. Nincs ez másként az ásványvízpiac kiélezett versenyében sem. Hét-nyolc jelölt közül végül éppen azért esett a választásunk Luís Figo-ra, mert olyan labdarúgó, aki már 20 éve kiváló eredményeivel vívja ki a közönség elismerését. Megtestesül benne mindaz, ami a Szentkirályi ásványvízre is igaz: tisztaság, tehetség, fair-play, botrányoktól való mentesség. Ezen fő kiválasztási paraméterek mellé olyan erények társulnak, mint a sportteljesítménye vagy a külseje. Előbbi a férfiak, utóbbi pedig a nők körében arat nagy sikert. De ez csak egy a tarsolyunkban lévő marketingötletek sorában 2014-ig.
- Elárulja melyek ezek? Még egy világhírű sztár?
- Ez hadd maradjon titok.
- Gondolom a sikerrel a feladatok megsokszorozódnak. Mivel motiválja a dolgozókat a még keményebb munkára?
- Alapvetően szigorú cégünk vezetési stílusa, amely azt jelenti, hogy nem nézünk el szándékos hibát. Emellett igyekszünk a dolgozókat a fizetésekkel, juttatásokkal, összejövetelekkel, nyaralással, segítségnyújtással motiválni. Próbáljuk megőrizni a családias hangulatot és a dolgozók kedvére tenni, mivel a vállalat fő hajtóereje a remek felsővezetői gárda. Sokan már 15 éve dolgoznak nálunk, ismerjük egymást, a topmenedzsment pedig kiváló szakmai csapat.
- Úgy tudom, a csapatépítést előbbre valónak tarja, mint a HR-es tréningeket. Miért gondolja így?
- Ennek oka abban rejlik, hogy olyan szakterületen dolgozunk, amelyben egymást kell segíteniük az embereknek. Ezt egy külső ember nem tudja megoldani. A helyi cég vezetőjeként ismerem a szakma minden csínját-bínját és az embereket is. Úgy gondolom, hogy csak a helyi vállalkozó tud hatni az emberek érzelmeire, ő tudja megérteni őket, amely nagyon lényeges egy családi vállalkozás esetében.
- Ön is a multik szemüvegén keresztül fogja látni a magyar piacot és a kisebb cégeket, ha már olyan nagy nemzetközi vállalattá válnak?
- Nem szeretnénk azt a módszert alkalmazni, amelyhez több cég nyúl, hogy külföldi nagyvállalatokat utánoz. Mindenképpen hangsúlyozni kívánjuk a magyarságunkat. Nemrégiben váltunk nagyvállalattá. Természetesen az a célunk, hogy nemzetközileg elismert vállalat legyünk és folyamatosan fejlődjünk. Kevés cég próbálja meg azt Magyarországon, amit mi. Szeretnénk terjeszkedni belföldön és külföldön egyaránt. Egyelőre a közép-európai piac felé tendálunk. A Szentkirályi a céltudatos exporttevékenységének köszönhetően már 14 országban van jelen a világban, ásványvizünket számos európai, tengerentúli és közel-keleti országban fogyasztják (pl. a dubai-i királyi család).
- Várható mostanában létszámnövekedés Önöknél?
- Igen, folyamatosan fejlődünk, amely a dolgozók számának növekedésével is együtt jár.
Gyimóthy Éva, HR Portal
- A Vitapress Kft.-ben a Szentkirályi ásványvizek palackozása és forgalmazása 1993-ban kezdődött. 2000 után válságba került a cégcsoport, döntenem kellett a sorsáról. 2003-ban az anyacégből az ásványvízre fókuszáló üzletág kivált és megalakult a Szentkirályi Ásványvíz Kft. Ekkor jött el az a pillanat, amikor átvettem a cég irányítását, és beleültem a Szentkirályi ügyvezető igazgatói székébe. Édesapám, Balogh Sándor elvesztésétől követően pedig (2007. március) rám hárult a családi vállalkozásban lévő cégek további irányítása is.
- Hogyan élte meg ezt a pillanatot? Mindenáron bizonyítani akart?
- Régi álmom volt, hogy egy nemzetközileg elismert márkát építsek ki. 2003-ban, amikor átvettem a céget, két utat láttam: vagy alacsony áron adni a jó minőségű vizet, vagy megpróbálni márkát építeni. A göröngyösebb út felé hajlottam, vagyis dobbantok és kiépítek egy olyan utat, amelyben tíz évre előre meghatározom a marketing feladatokat. Jó döntésnek bizonyult, annak ellenére, hogy a bukás veszélye is fennállt.
- Miből ered maximalizmusa?
- Néhány sikeres vállalkozóhoz hasonlóan a legtöbbet nem az iskolában, hanem az édesapámtól, a sportból valamint az életben tapasztalt krízishelyzetekből és sikerekből tanultam meg. Ez abból is fakad, hogy hatéves korom óta cselgáncsozok és 18 országos bajnokságot nyertem meg.
- Történt már olyan, hogy valamit feladott, abbahagyott?
-Igen, az élelmiszeripar területén volt már ilyen eset, de azt is csak azért tettem meg, mert több dologgal foglalkoztam egyszerre és valamit le kellett adnom, illetve igyekeztem azokra koncentrálni, amelyben láttam a siker lehetőségét - ellentétben a kevésbé eredmény-esélyes termékekkel szemben.
- Szereti bebizonyítani, mire képes?
- Igen, nem ismerek lehetetlent. Megszoktam a küzdelmet: amikor az edzőm felküldött a tatamira, az olimpiai bajnokot ugyanúgy le kellett győznöm, mint egy ismeretlent. Elsősorban a cselgáncsban tanultam meg a verseny farkastörvényeit és vontam le magamban a tanulságokat.
- Alapvetően az a típus, aki mer nagyot álmodni? Ugyanis ekkora magyar sikert ritkán látni.
- Igen, az a típus vagyok, aki merek nagyot álmodni. Elsősorban hinni kell abban, hogy meg tudjuk valósítani az álmainkat.
- Véleménye szerint miben rejlik a Szentkirályi-siker?
- Olyan tényezők segítettek hozzá a sikerhez, mint a szerencse, a tudatosság, az európai és a magyar piac figyelése illetve az azon történő megjelenés. Szerintem a győzelemhez kevés lett volna az a tény, hogy a kútból feltörő víz kiváló minőségű. Ha áttörő eredményt akarok elérni, akkor a legerősebbet, legtaktikusabbat és legsikeresebbet kell megpróbálnom legyőzni. Ezt a hitvallásomat a mai napig követem az üzleti életben is.
- Mi kell ahhoz, hogy nagy, külföldi márkákkal fel tudják venni a versenyt: bátorság, egy nagy adag vakmerőség, jó marketing?
- Azt mondanám, hogy ez mind együtt. Emellett jó, ha rendelkezünk hittel, vakmerőséggel, feláldozással. De a jó minőségű termék a legfontosabb egy ilyen jellegű vállalkozásnál, anélkül nem is érdemes elkezdeni. Hiszen minden hiába: jó reklám ide, marketing-stratégia oda, ha a termék maga rossz.
- Mit nyertek valójában a párizsi Aquaexpoval? Hírnevet, szerencsét, vagy egy jó ötletet egy kiváló marketinghez? Ellentétes vélemények olvashatók erről a sajtóban.
- A márka kiváló minőségű és tisztaságú ásványvize ugyan aratott sikereket, de az igazi áttörés csak később történt. Az én ötletem nyomán indultunk el a párizsi versenyen, és az ott elért eredményünkre építettük a marketing-stratégiánkat. Természetesen a díj önmagában nem lett volna elég a tartós sikerhez, a legtöbben a versenytársak közül is azt hitték, hogy ez csak egy divathullám. Ám az újabb és újabb díjak megmutatták, mire képes a Szentkirályi. Mindez a jól felépített tíz évre szóló marketingstratégiánk része, amelyben akad majd még néhány meglepetés.
- Mint a világhírű futballista megszerzése az ásványvíz reklámarcának. Mi volt a célja ezzel a lépéssel?
- Bár a Szentkirályi továbbra is a hazai fogyasztók kiszolgálására fókuszál, a nemzetközi jelenlétre is nagy hangsúlyt kíván fektetni. Egyébként is meghatároztuk minden év marketingstratégiáját, 2008-ra egy világsztár megnyerését tűztük ki célul.
- Mit képvisel Luís Figo?
- Saját tapasztalatom, hogy egy élsportolónak folyamatosan csúcsteljesítményt kell nyújtania. Nincs ez másként az ásványvízpiac kiélezett versenyében sem. Hét-nyolc jelölt közül végül éppen azért esett a választásunk Luís Figo-ra, mert olyan labdarúgó, aki már 20 éve kiváló eredményeivel vívja ki a közönség elismerését. Megtestesül benne mindaz, ami a Szentkirályi ásványvízre is igaz: tisztaság, tehetség, fair-play, botrányoktól való mentesség. Ezen fő kiválasztási paraméterek mellé olyan erények társulnak, mint a sportteljesítménye vagy a külseje. Előbbi a férfiak, utóbbi pedig a nők körében arat nagy sikert. De ez csak egy a tarsolyunkban lévő marketingötletek sorában 2014-ig.
- Elárulja melyek ezek? Még egy világhírű sztár?
- Ez hadd maradjon titok.
- Gondolom a sikerrel a feladatok megsokszorozódnak. Mivel motiválja a dolgozókat a még keményebb munkára?
- Alapvetően szigorú cégünk vezetési stílusa, amely azt jelenti, hogy nem nézünk el szándékos hibát. Emellett igyekszünk a dolgozókat a fizetésekkel, juttatásokkal, összejövetelekkel, nyaralással, segítségnyújtással motiválni. Próbáljuk megőrizni a családias hangulatot és a dolgozók kedvére tenni, mivel a vállalat fő hajtóereje a remek felsővezetői gárda. Sokan már 15 éve dolgoznak nálunk, ismerjük egymást, a topmenedzsment pedig kiváló szakmai csapat.
- Úgy tudom, a csapatépítést előbbre valónak tarja, mint a HR-es tréningeket. Miért gondolja így?
- Ennek oka abban rejlik, hogy olyan szakterületen dolgozunk, amelyben egymást kell segíteniük az embereknek. Ezt egy külső ember nem tudja megoldani. A helyi cég vezetőjeként ismerem a szakma minden csínját-bínját és az embereket is. Úgy gondolom, hogy csak a helyi vállalkozó tud hatni az emberek érzelmeire, ő tudja megérteni őket, amely nagyon lényeges egy családi vállalkozás esetében.
- Ön is a multik szemüvegén keresztül fogja látni a magyar piacot és a kisebb cégeket, ha már olyan nagy nemzetközi vállalattá válnak?
- Nem szeretnénk azt a módszert alkalmazni, amelyhez több cég nyúl, hogy külföldi nagyvállalatokat utánoz. Mindenképpen hangsúlyozni kívánjuk a magyarságunkat. Nemrégiben váltunk nagyvállalattá. Természetesen az a célunk, hogy nemzetközileg elismert vállalat legyünk és folyamatosan fejlődjünk. Kevés cég próbálja meg azt Magyarországon, amit mi. Szeretnénk terjeszkedni belföldön és külföldön egyaránt. Egyelőre a közép-európai piac felé tendálunk. A Szentkirályi a céltudatos exporttevékenységének köszönhetően már 14 országban van jelen a világban, ásványvizünket számos európai, tengerentúli és közel-keleti országban fogyasztják (pl. a dubai-i királyi család).
- Várható mostanában létszámnövekedés Önöknél?
- Igen, folyamatosan fejlődünk, amely a dolgozók számának növekedésével is együtt jár.
Gyimóthy Éva, HR Portal
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők
Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk
A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni
Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk
Kiábrándítóan lassan növekszik a női vezetők száma - mutatjuk, hogy befolyásolja ezt a rugalmas munkavégzés
Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Felesleges harcolni ellene: Balogh Petya az MI-forradalomról 6 hónapja
- Így őrizzük meg mentális és fizikális egészségünket a munkahelyen 12 hónapja
- Ma este indul Az álommeló 1 éve
- Jelentkezz álommelóra! 1 éve
- Új gyárigazgató a Continental makói üzeme élén 3 éve
- Ötven munkahelyet teremt Debrecenben a Sensirion 4 éve
- Bicikliflottával könnyítik a dolgozók visszatérését 4 éve
- A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete önálló oktatási tárcát követel 6 éve
- 2 forint béremelést kapott egy ápoló 6 éve
- Ügyvédi munkával, szabadalmakkal és mezőgazdasággal is foglalkoztak a miniszterek 6 éve
- 8 százalékkal emelnék az egészségügyi szakdolgozók bérét 6 éve