Független menedzsereké a jövő
Hazánkban is kialakult egy olyan, 44-45 éves szakemberekből álló menedzseri kör, akik szívesen válnak interim menedzserekké és választják ezt a nagy szabadságot és életstílust kínáló utat - fogalmazott Tóth Tamás, a Hungarian Interim Management Kft. ügyvezető partnere a Tesk HR Cafe programján.
Kiből lesz jó interim menedzser?
Nem is mindenki képes arra, hogy felvállalja ezt a független menedzseri életformát, sőt, az is előfordul, hogy egy-egy interim menedzser "bennragad", vagyis munkája végeztével a megbízó cégnél marad. Leginkább az alkalmas erre a feladatra, akinek kiegyensúlyozott a személyisége, jól tűri a bizonytalanságot, nagy adag magabiztossággal, nagyfokú önállósággal és tapasztalattal rendelkezik. A változás menedzsernek mindig kicsit túlképzett szakembernek kell lennie, aki elfogulatlan, pártatlan, őszinte és a legjobb színvonalon teljesít, hiszen a következő megbízása azon múlik, hogyan teljesített az előző projektjei során. Az interim menedzserek általában jól körülhatárolható feladatot kapnak, amelyről tudni lehet, hogy mikorra lehet elvégezni.
Jellemzően 4-6 hónapra kötnek vele szerződést; az esetek többségében azonban hat-kilenc hónap áll a szakember rendelkezésére, hogy elvégezze munkáját. Ennyi idő alatt meg lehet változtatni egy céget, növekedési pályára lehet állítani egy kevésbé sikeres vállalkozást, új struktúrát lehet kialakítani és működtetni addig, amíg az érintettek bele nem tanulnak az új eljárásokba. A tavalyi év mindenképpen áttörést hozott a szakmában, egyaránt bővült a potenciális megbízók és a potenciális interim menedzserek száma is. Megfigyelhető, hogyan erősödik a két oldal egymás iránti igénye: míg az ügyfelek megbízható, tapasztalt szakemberekre várnak, addig a székükben unatkozó menedzserek érdekes, egyedi projekteket keresnek - számolt be Tóth Tamás, a Hungarian Interim Management Kft. ügyvezető partnere a Tesk HR Cafe programján.
A szakember úgy látja, mára nálunk is kialakult egy olyan, 44-45 éves szakemberekből álló menedzseri kör, akik szívesen vállalják ezt az új, nagy szabadságot és életstílust kínáló utat. Általában a hiány-menedzsment (gap management) területén van szükség az interim menedzsmentre, amikor például vezetők váratlan távozásakor szükséges a keletkező hiányt szinte egyik napról a másikra és rövid távra megoldani, illetve akkor, amikor tervezett vagy nem tervezett távozások pótlása okozza a vállalat menedzsmentjében a problémát. De feladatai közé tartozik a projekt-menedzsment is, vagyis amikor a cég megszokott napi működésétől eltérő, projekt jellegű feladatokat kell megoldani, mint pl. cégek vagy egységek beindítása, felvásárlása. A változás-menedzsment, krízis-menedzsment területén is bevethetőek, amikor pl. felszámolják, karcsúsítják, jelentősen átszervezik a céget, vagy kultúraváltásra van szükség.
A komoly megbízóknak nem számít az ár
Az interim menedzsment gyors megoldásnak számít, mivel a feladatra legalkalmasabb menedzser napokon belül rendelkezésre állhat, emellett alkalmazásuk minimum 15-20 százalékos költségmegtakarítást jelent, mint ha hagyományos munkaviszonyban tevékenykednének, illetve kevesebb kockázattal jár egy ilyen menedzser foglalkoztatása, hiszen az adott területen legjáratosabb és bizonyított vezető lép be meghatározott időre. Nem mellékes szempont az sem, hogy ha valamilyen oknál fogva nem válik be valaki, akkor a szerződés bármikor, azonnal felmondható és még elbocsátási költségeket sem kell fizetni. Tóth Tamás szerint, ha komoly igény merül fel az interim menedzsment iránt, akkor az átlagban 150 ezer forintos napidíjon nem akad fenn a megbízó. Ezt mutatja az is, hogy tavaly közel 30 projektet bonyolítottak le, amely már nagyon jó eredménynek számít.
Szilágyi Katalin, HR Portal
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk
Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk
Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk
- Totyik Tamás szerint a munkanélküliek bővített újratermelése zajlik az országban 3 hónapja
- Új humánerőforrás ügyekért felelős vezérigazgató-helyettes a Magyar Telekomnál 4 hónapja
- "Komoly kihívás egy rohanó vonat előtt cserélni a síneket" - így látták az évet a HR vezetők: Endrei-Kiss Judit, RTL 4 hónapja
- Ez volt a HR 2023-ban: Minden jó, ha jó a vége? Vagy sok hűhó semmiért? 5 hónapja
- How to Land Your Dream Data Engineer Job 5 hónapja
- TÉR típushibák, avagy mit ne kövessünk el 6 hónapja
- Ha hirtelen távozik az ügyvezető: ekkor lép be az interim CEO 6 hónapja
- Trónok harca, avagy a vállalati képzések a trendek és az erőforrások tükrében 6 hónapja
- Több fizetés az érzelmi munkáért - miért ne valósulhatna meg? 6 hónapja
- Négy szállodába nevezett ki új igazgatót az Accor 7 hónapja
- Új vezérigazgató a Wallis Asset Management élén 7 hónapja