Megjelent: 15 éve

A munkaügyi adminisztráció kiszervezésének előnyei

Ha egy cég saját erőforrásait csak a fő tevékenységére szeretné koncentrálni, érdemes HR folyamatainak egészét, vagy egy részét, mint például a munkaügyi adminisztrációt kiszerveznie. A munkafolyamat kiszervezésének előnyeiről, szabályairól Ordasi Erikát, a PannonJob Kft. munkaügyi vezetőjét kérdeztük.

images

images

- Milyen előnyökkel jár egy-egy HR terület kiszervezése?

- A gyakorlat azt igazolja, hogy az outsourcing szolgáltatás számos előnnyel jár a megbízók számára. Növelhető az alaptevékenység hatékonysága, kapacitások, erőforrások szabadulnak fel. A szervezet átláthatóbb, az adminisztráció gyorsabb és egyszerűbb lesz. Az egyenletes, pontos és megbízható szolgáltatás mellett a megbízó költségei tervezhetőbbek lesznek. A kiszervezés mellett döntő termelő és szolgáltató cégek a gyakorlatban észlelt előnyök mellett a költségmegtakarítást is szem előtt tartják. Ezeket az előnyöket figyelembe véve döntenek a cégek a bérszámfejtés és a HR outsorcing mellett, s egyre többen kimondottan a munkaügyi adminisztráció kiszervezése mellett.

- Mit takar a munkaügyi adminisztráció kiszervezése szolgáltatás?

- A kiszervezett munkaügyi adminisztráció szolgáltatás a mindenkori törvényi előírásoknak megfelelő önálló illetve komplex munkaügyi szolgáltatást jelenti. Egyfelől lehetőség van önálló szolgáltatásra: a szerződés tartalmi elemeinek meghatározása után a munkaszerződés aláírásra való előkészítése, a jogviszony létesítéséhez szükséges adatok, iratok bekérése. Igény szerint tartalmazhatja a foglalkoztatottak APEH felé történő bejelentését, és a változások jelzését. Szintén igény szerint lehetőség van saját számítógépes adatbázisunkba történő adatrögzítésre, így különböző kimutatások, statisztikák, létszám meghatározások készíthetők a megbízó számára. A szolgáltató készíti el a munkaszerződések módosításait (bérváltozás, munkakör-változás stb.), illetve elkészíti a munkaviszony megszűnésekor a megszüntető iratokat, megállapodásokat. A komplex szolgáltatásba tartoznak a munkaerő toborzásától kezdve a bér- és társadalombiztosítási szolgáltatásig bezárólag a teljes, foglalkoztatással kapcsolatos feladatok.

- Mikor érdemes kiszervezni ezt a HR folyamatot?

- Akkor, ha a cég saját erőforrásait csak a fő tevékenységére szeretné koncentrálni. Ebben az esetben nem kell saját HR osztályának munkaügyi adminisztrációs egységét fenntartania. Ezáltal csökkenthetők a cég költségei, a munkabérekre fordított kiadásai, illetve nem kell az iratok őrzéséről, tárolásáról gondoskodni. A munkaügyi adminisztráció kiszervezése előny a vállalat számára olyan esetekben is, mint például a dinamikus fejlődés esetén szükséges erőforrás-átcsoportosítás, a folyamatoptimalizálás, vagy a szervezeti átalakítása.

- Milyen terheket vesz le a szolgáltató cég az ügyfél válláról?

- A szolgáltató megteszi a hatóságok felé a szükséges bejelentéseket, elkészíti a statisztikákat és igény szerint kimutatásokat készít. A tevékenységet kiszervező vállalat biztonságban tudhatja munkaüggyel kapcsolatos ügyintézését, hiszen a Pannonjob Kft. naprakész szakmai ismeretekkel rendelkező tanácsadói végzik a tevékenységet. A kiváló szolgáltatásnyújtáshoz a magas szintű szakmai és tárgyi feltételek mellett a Pannonjob Kft. a megbízó számára folyamatos ügyfélszolgálatot, tanácsadást, igény szerint állandó kapcsolattartót is biztosít.

- Mire terjed ki a szolgáltató felelőssége?

- A szolgáltató felelőssége a törvényi előírások, határidők betartása. Emellett felel az információk, adatok biztonságos tárolásáért, jogszabályban előírt ideig történő megőrzéséért. Az adatszolgáltatás helyességéért, időbeni átadásáért minden esetben a megbízó felel. A megbízó írásbeli igénye alapján a szolgáltató megteszi a szükséges javaslatokat. A javaslatok ismeretében ugyancsak a megbízó dönti el a továbbiakat.

- Mennyire jellemző a cégekre, hogy kiszervezik a munkaügyi adminisztrációt?

A jövő egyre inkább a szolgáltatás igénybevétele felé mutat. Sok cég felismerte már az outsourcing-ban rejlő előnyöket, hiszen a mai gazdasági helyzetben minden cég számára elsődleges szempont a költségek csökkentése.

A kiszervezett HR tevékenységgel, így a kihelyezett munkaügyi adminisztrációval is a megbízó csökkentheti személyzeti osztályának létszámát (ezáltal bérköltségét és járulékait), megtakaríthatja a fejlesztési és az oktatási költségeket, s szükségtelenné válik az eszközberuházás is. A munkaügyi adminisztráció a kihelyezéssel vállalati fix költség helyett szolgáltatási díjként, működési költségként jelentkezik, melyet az igénybevétel arányában kell fizetni. Szakértő szolgáltató révén javul a cég humán adminisztráció színvonala, és biztosított a jogszabálykövetés is.

Mivel több céggel van kapcsolatunk, több a tapasztalatunk, több lehetőséget, alternatívát tudunk kínálni a megbízóknak. Az együttműködések során szerzett tapasztalatok és bejáratott folyamatok segítik a tevékenység kiszervezésének gördülékeny bevezetését bármely méretű cég esetén.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk

Felesleges harcolni ellene: Balogh Petya az MI-forradalomról

Tavaly novemberben a ChatGPT berúgta az ajtót. Már nem lehet a szellemet visszagyömöszölni a palackba, harcolni sem érdemes ellene, inkább... Teljes cikk