Növeli a HR hatékonyságát a dolgozói önkiszolgáló rendszer
A dolgozói önkiszolgáló rendszerek használata Magyarországon még gyerekcipőben jár: a NEXON tapasztalatai szerint a HR területén informatikai támogatást használó vállalatok csupán mintegy öt százaléka használja e megoldások legalább egy funkcióját. Pedig a webes önkiszolgáló rendszerek megkönnyítik a HR osztály munkáját, javítják a vállalati kommunikáció hatékonyságát, és a munkavállalók is rendkívül pozitívan értékelik.
A webes önkiszolgáló rendszerek olyan alkalmazások, amelyek révén a dolgozók aktívan bevonhatók a személyügyi munkába. Az egyedi jelszóval védett felület elsődleges funkciója a személyi adatok önálló felelősségű karbantartása. A munkavállalók azonban hozzáférhetnek az olyan szolgáltatásokhoz is, mint például a cafeteriaelemek közötti választás, a jelenléti ív kezelése, szabadságigénylés, bérjegyzék lekérdezés /historizált tárolás/, jelentkezés a vállalati képzésekre, illetve a teljesítményértékelés. A HR feladatokba való bevonásukkal a dolgozók nagyobb áttekintést nyernek a személyügyi munkáról. A magasabb színvonalú információ és kommunikáció növeli a dolgozók motivációját, és erősíti a bizalmon alapuló partneri kapcsolatot. Az interaktív önkiszolgáló rendszer bevezetésével ráadásul a HR terület hatékonysága növelhető.
A webes felületek egyszerűen kezelhetők: a dolgozók személyes felhasználónevükkel és jelszavukkal férnek hozzá a szolgáltatásokhoz és valamennyi információ egységes formátumban jelenik meg. Intranetes vagy internetes kapcsolaton keresztül a dolgozók ezeket a szolgáltatásokat közvetlenül munkaasztalukról vehetik igénybe, illetve központilag telepített terminálon keresztül férhetnek hozzájuk. A kezeléshez speciális oktatásra nincs szükség.
A dolgozói önkiszolgáló megoldással a dolgozók a HR alkalmazások széles köréhez férhetnek hozzá: a személyügyi adminisztráció, az elektronikus bérjegyzék, a munkaidő-nyilvántartás, a cafeteria-rendszer, illetve a képzés-fejlesztés és a teljesítményértékelés területén is elérhetők különböző funkciók. A felületeken ugyanakkor nem csak az ellenőrzésre és módosításra van lehetőség - a munkavállaló például magyarázatot fűzhet az adatokhoz (például egy munkaidő-adata mellé), vagy megtervezheti cafeteriacsomagját. A programokban természetesen különböző jogosultságok állíthatók be, így meghatározható, hogy a dolgozók mely adatokat módosíthatják.
A dolgozók bevonásának főbb előnyei
- Csökken a HR területén az adminisztrációra fordított idő. A bürokratikus teendőkre kevesebb energiát kell fordítani, az átfutási idők lerövidülnek, a folyamatok leegyszerűsödnek.
- HR erőforrások kihasználtsága javul, a hatékonyság pedig növekszik.
- Több telephellyel rendelkező vállalat esetében is naprakész lehet a nyilvántartás, és bárhonnan lekérdezhetők a szükséges adatok.
- Az irodai papírfelhasználás csökken.
- Felhasználóbarát, egyszerű és biztonságos alkalmazás.
A dolgozóknak a vállalat folyamataiba történő bevonása ugyanakkor számos kevésbé megfogható előnnyel is jár. A rendszer többek között döntési lehetőséget biztosít a dolgozóknak - például amennyiben a vállalat cafeteria jellegű juttatásokat is biztosít, a webes felülettel a dolgozók lehetőséget kaphatnak arra, hogy a különböző elemekből a számukra legmegfelelőbb csomagot állítsák össze. Összességében elmondható, hogy a munkavállalók bevonása, az információáramlás felgyorsulása növeli az elégedettséget és a dolgozók motivációját.
A href='http://www.nexon.hu/'>NEXON azon ügyfelei, amelyek a HR valamely területén már bevezették a dolgozói önkiszolgáló rendszereket, azt tapasztalták, hogy kulcsfontosságú az alapos előkészítés, de ezután leegyszerűsödik a HR terület és a munkavállalók közötti kommunikáció. Különösen javul a kommunikáció hatékonysága azon vállalatoknál, ahol kiszervezték a humánerőforrás-gazdálkodáshoz kapcsolódó tevékenységeket.
Modulok és funkciók
Ma már a HR gazdálkodás szinte valamennyi területéhez biztosítottak dolgozói önkiszolgáló felületek. Az egyes részterületeken elérhető funkciók:
Bérszámfejtés:
- Az elektronikus munkabérjegyzék, amely historizálva tárolja az adatokat, így bármikor - akár évekre visszamenőleg is - visszakereshetőek.
Személyügyi adminisztráció:
- Személyes adatok, elérhetőségek, igazolványok, eltartottak adatai, előző munkahelyek, képzések, végzettség, jogviszonyok lekérdezése és megfelelő jogosultság esetén módosítása.
Cafeteria-nyilvántartás:
- Egyértelmű információt nyújt a választható elemeket és azok bruttó/nettó értékét illetően. A cafeterianyilatkozat kitöltésekor látható a rendelkezésre álló keretösszeg, emellett a választás alapján a program folyamatosan kalkulációt készít, és megjeleníti a maradványértéket.
- A dolgozó megtekintheti a korábbi cafeterianyilatkozatait, a vállalat cafeteriaszabályzatát, a kitöltéshez kapcsolódó egyéb információkat és a súgót.
Munkaidő-nyilvántartás:
- A saját jelenléti ív lekérdezése és megfelelő jogosultság esetén módosítása. Ennek keretében elérhető az érkezés és távozás ideje, a távollét mennyisége és jogcíme, a ledolgozandó és ledolgozott időadatok, a balanszidő.
- Távolléttervező: a dolgozó előre megtervezheti szabadságát, igényelheti a szabadnapokat felettesénél.
Képzés-fejlesztés:
- Az elérhető tanfolyamok megtekintése, az időpontok és helyszínek lekérdezése, valamint jelentkezés a kiválasztott képzésre.
- Vezetők számára: a jelentkezések engedélyezése, a beosztottak jelölése a továbbképzésre.
- Az értékelés megtekintése, a beépített levelezőrendszeren keresztül kommunikáció az oktatóval.
Teljesítményértékelés:
- A munkavállalók az on-line felületen láthatják munkakörük, valamint a munkájuk ellátásához szükséges kompetenciák leírását, korábbi értékelési eredményeiket.
- Az értékelési időszak alatt elvégezhetik az önértékelésüket, illetve mindazok értékelését, akik társértékelőnek kérték fel őket.
- 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
- 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők. Részletek Jegyek
- 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk
A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt.... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia eddig is jelentős hatással volt a munkánkra, és a jövőben is komoly változásokat eredményezhet. Lássuk, milyen... Teljes cikk
- Ennyit kereshetnek a magyar IT-sok külföldön 1 hónapja
- Mekkora a magyarok bére az IT-szektorban legközelebbi szomszédainkhoz képest? - mutatjuk a számokat 1 hónapja
- A rendőröknek is érkezett a megemelt fizetés 1 hónapja
- Milyen az igazi emberközpontú munkahely? 2 hónapja
- 30 év alatti anyák adókedvezményének érvényesítése 2 hónapja
- 25 év alatti fiatalok adókedvezménye nyilatkozat 2 hónapja
- Négy vagy több gyermeket nevelő anyák kedvezménye 2 hónapja
- Első házasok adókedvezménye nyilatkozat 2024 2 hónapja
- Családi kedvezmény nyilatkozat 2024 2 hónapja
- Személyi kedvezmény nyilatkozat 2024 2 hónapja
- Az MSZP a közművelődési dolgozók béremelését javasolja 2 hónapja