kapubanner for mobile
Gyimóthy Éva
Szerző: Gyimóthy Éva
Megjelent: 14 éve

Távmunka és esélyegyenlőség egy új HR szoftverrel

Felveszi a kesztyűt a HR-szoftverek piacának vezető fejlesztőivel az AlphaNet. Lebó Sándor, a cég tulajdonos ügyvezetője szerint van igény új HR szoftverre, mivel szinte csak korszerűtlen, kliens-szerver architektúrájú humán-ügyviteli rendszereket lehet találni. Ráadásul úgy tapasztalják, a cégek a költséghatékony megoldások felé mozdulnak, és előtérbe kerülnek az atipikus foglalkoztatási formák, a meglévő rendszerek viszont nem támogatják a teljes körű távmunkát. Ezért döntöttek egy korszerű HR rendszer kifejlesztése, valamint a fejlesztői és kiszolgálói csapat létrehozása mellett.

images

images

Az AlphaNet Kft. tavalyi árbevétele nettó 1,2 milliárd forint volt, 2009. októberéig pedig 1,8 milliárdot sikerült besöpörniük. A cégvezetés kiemelte: ez nagyban köszönhető az agilis, fiatal és nagy munkabírású kereskedelmi csapatnak.
Az 1996-ban alapított, magyar tulajdonú informatikai cég, az AlphaNet Kft. bejelentette, hogy felveszi a kesztyűt a HR-szoftverek piacának vezető fejlesztőivel. A társaság már 200 millió forintot fektetett új szoftvere fejlesztésébe. Lebó Sándor, a cég tulajdonos ügyvezetője elmondta, az elsősorban informatikai megoldásszállítóként ismert cég 2008 év végén látta elérkezettnek az időt arra, hogy bővítse profilját.


Az elavult rendszerek hívták életre az új HR szoftvert



A vezérigazgató kifejtette: a piac állapotát és az igényeket is felmérték az A.NET fejlesztése során. Kiderült, hogy szinte kizárólag korszerűtlen, kliens-szerver architektúrájú humán-ügyviteli rendszerekkel rendelkezik a piac. A webes működés mindössze néhány modulra jellemző, például a cafeteriára. Az AlphaNet szerint ráadásul a több telephelyes, távoli feldolgozások a terminálszerveres megoldások segítségével nehezen és többletköltséggel valósíthatók meg.


Van igény új HR szoftverekre?



Mint Lebó kifejtette, annak ellenére vágtak bele a HR-megoldás fejlesztésébe, hogy tisztában voltak a piaci erőviszonyokkal, azaz, hogy olyan gigászokkal kell megküzdeniük, mint az SAP, a Nexon, vagy az Rsoft.

A vezér szerint van igény új HR szoftverre, hiszen a potenciális vetélytársaik 10 évvel ezelőtti technológiát alkalmaznak. Szerintük azért van létjogosultsága szoftverüknek, mivel a piac a költséghatékony megoldások felé mozdul, egyre inkább csökkentik a cégek az élőmunka ráfordításukat, kiszervezik a feladatokat, és előtérbe kerül a távmunka. A meglévő rendszerek viszont nem támogatják a teljes körű távmunkát, de az esélyegyenlőségi európai uniós célkitűzéseket sem. Ezért döntött úgy 2009 januárjában a cég vezetése, hogy kifejlesztenek egy rendkívül korszerű HR rendszert, illetve létrehoznak egy fejlesztői és kiszolgálói csapatot.


Kiemelkedő szakemberekkel erősít az AlphaNet



Lebó Sándor kiemelte: a cég tudásbázisát és szakmai tapasztalatit kvalifikált, nemzetközileg is elismert, tervezési-üzemeltetési és megvalósítási tapasztalatokkal rendelkező munkatársak biztosítják. A szakmai üzletágakban dolgozók, mind a hazai informatikában, mind pedig a szakterületeken elismert mérnökök, vezető szakértők és tanácsadók. A cég tulajdonos ügyvezetője elmondta: közel hetven munkatársat foglalkoztatnak, akik holisztikus szakmai tudásbázissal rendelkeznek. A létszámot nemrégiben 40 százalékkal bővítették.


HR-megoldások



Az új szakmai terület az üzleti megoldások fejlesztésére és szállítására koncentrál, első terméke egy emberi erőforrás-kezelő (HR) megoldás, amelyet még az év vége előtt piacra dobnak. Bemutatkozik a piacon egyedülálló, vadonatúj szoftverük, mely az első tisztán webes, többnyelvű, szervizorientált, munkafolyamat-vezérelt megoldás Magyarországon.

A társaság vezetése az új szoftvert fejlesztő Üzleti Megoldások Igazgatóság (Business Solutions Division) élére Bartus Istvánt nevezte ki, aki elmondta, hogy az A.NET-nek elnevezett szoftver fejlesztése 200 millió forintba került, melynek megtérülését 2010 végére, 2011 elejére várják.

A szakember 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik ezen a területen, több sikeres fejlesztési projekt megvalósulása kapcsolódik a nevéhez az államigazgatásban, (OEP, HM, MÁK) illetve a vállalati szférában is (HR megoldások, ERP, rendszermenedzsment). A szakember bemutatta az általa irányított divízió vezetőit - tevékenységét, és előadásában kitért arra, hogy az üzletág alapvetően három stratégiai területre fókuszál:

1. Korszerű társadalombiztosítási és családtámogatási rendszerek fejlesztése, támogatása az államigazgatásban.

2. Modern, komplett HR megoldások fejlesztése, szállítása és kiszolgálása vállalkozások részére, outsourcing szolgáltatások.

3. A legkorszerűbb technológiai megoldásokat tartalmazó Családtámogatási és Normatív támogatási rendszer kifejlesztése a TÉBA projekt keretein belül.


Miben más? - Az új HR rendszer újdonságai, specialitásai



Az A.NET teljes körű megoldást biztosít a humán-ügyviteli feladatok hatékony megoldására a társadalombiztosítás, bérszámfejtés, munkaügy, emberi erőforrás kezelés, cafetéria, stb. területeken. A cég emellett kiemelt hangsúlyt fektet a garanciális eszközök minőségi karbantartására, javítására és az eszközhöz tartozó többletszolgáltatások biztosítására. A szerviz és ügyfélszolgálat célja, hogy a beérkező problémák minél rövidebb idő alatti megoldódjanak, hogy ügyfeleik számára minél kevesebb legyen a meghibásodásból adódó munkakiesés, értékvesztés.

A Bér- Munkaügy, Humán-Erőforrás Gazdálkodás, Cafetéria, valamint a kiegészítő modulok fejlesztését olyan szakemberek végzik, akik több mint tíz éves tapasztalatokkal rendelkeznek ezen a területen, és több, a hazai piacon jelenleg is élvonalbeli HR rendszert fejlesztettek. Az HR rendszer kialakításánál kiemelt szempont volt a magas színtű biztonság garantálása, hiszen ez a humán területen rendkívül fontos, mivel személyi adatokról van szó.

Bartus István kifejtette, milyen fontosabb funkcionális újdonságokkal rendelkezik ez a rendszer:

  • Rugalmas funkció megosztás: az A.NET rendszer lehetőséget biztosít az ügyfeleknek, hogy rugalmasan alakítsák ki, hogy az egyes funkciók milyen módon, kliens-szerver, vagy Webes üzemmódban működjenek. Ilyen megoldás a HR területen még nem készült.

  • Legkorszerűbb fejlesztési és üzemeltetési technológia: ez az ügyviteli rendszer az eddigi legkorszerűbb Magyarországon.

  • "Másodperc alapú számlázás": ez azt jelenti, hogy csak annyi dolgozó után kell fizetnie a cégnek, ahány után bérszámfejtett.

  • Erőforrás szegény kiszolgálású megoldás kialakítása.

  • A rendszer bevezetési időigényének minimalizálása: egy HR rendszer bevezetése során az adott cég specialitásait is ismernie kell a rendszernek. Szabálybázis alkalmazásával szükségtelenné válik a speciális igények kifejlesztése, hiszen a szabálybázis és a folyamatok definíciók segítségével gyorsan megvalósíthatók a speciális igények is.

  • A jogszabályi változások rugalmas átvezetése: a cég célja a HR területén előforduló sűrű jogszabályi változások gyors és költséghatékony átvezetése a rendszeren. Ezt a célt szolgálják a szabálybázis és a folyamat definíciók, valamint a workflow alkalmazása.

  • Az oktatás, betanítás elektronizálása: A rendszer kialakítása során figyelembe vették az e-learning alkalmazások használatát. A megoldás segítségével a felhasználóknak lehetőségük lesz elektronikus úton is a szükséges oktatások, betanítások igénybe vételére.
  • Belső diagnosztika - automatikus hibakezelés

  • Virtualizáció

    Bartus István kiemelte: a rendszer úgy valósul meg, hogy a teljes webes megoldás segítségével maximálisan támogassák a távoktatást, távmunkát és az esélyegyenlőséget is. Hiszen így otthonról is be tudnak dolgozni a munkavállalók, akik akár mozgássérült emberek is lehetnek, tökéletesen el tudják látni munkájukat.


    HR üzletág felépítése



    Bér- és munkaügy

    Ebben a modulban történik a bérszámfejtéshez szükséges adatok kezelése és a rendszeres havi járandóságok megállapítása. A bérszámfejtés folyamata igen bonyolult, ezért szükséges, hogy az ügyintézők jól definiált munkafolyamatokban, irányítottan (workflow) végezzék feladatukat, a hibázási lehetőségek minimálisra történő csökkentésével.

    A bér- és munkaügy területén nagyon fontos, hogy az adatok pontosak legyenek, ezért az adatrögzítésre nagy hangsúlyt kell fektetni és az adatok megfelelő ellenőrzésére is. Az egyes szervek kötelezően előírják, milyen adatokat kell nyilvántartani egy-egy munkavállalóról.

    A bér és munkaügyi rendszernek személyi, munkaügyi és bérszámfejtéshez szükséges adatokat kell kezelnie és tudnia kell bért számfejteni. De emellett más külső rendszerekkel is kapcsolatban áll, úgymint APEH, ONYF, OEP, KSH, ÁFSZ.

    Itt olyan funkciók vannak, mint a személyi adatok nyilvántartása, kezelése, munkaügyi, munkaszerződéssel kapcsolatos adatok kezelése, jogviszonyok, megbízási díjak kezelése, naptárak, személyenkénti munkarendek kezelése, járandóságok, hiányzások, nyilatkozatok, levonások, letiltások, átutalások, tagságok (magányugdíj-pénztárak, önkéntes pénztári tagságok stb.), szabadsággal kapcsolatos adatok kezelése.

    HR

    A HR terület az emberi erőforrással foglalkozik. Ebben a modulban a munkavállaló munkaügyi adataival foglalkoznak, illetve a beléptetés, kiléptetés és a munkahelyen belüli élettörténet kerül előtérbe. A HR rendszeren belül az alábbi területeket tartalmazza a rendszer: toborzás, oktatás, képzés, kompetenciakezelés, HR stratégiatervezés.

    Egyéb modulok: riport generátor, cafeteria: a kiválasztást maguk a dolgozók rögzíthetik a rendszerbe, így mentesülnek a HR-esek az adminisztráció alól. Az önkiszolgálói HR szintén ezt a célt szolgálja. A dolgozók itt is maguk viszik fel a tényleges munkaidő adatait. A rendszer részét képezi továbbá a szabadságigénylés, túlóra elrendelés, gépkocsi útnyilvántartás is.
    • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

    A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk

    Iskolapadba ültetheti a vezetőket a mesterséges intelligencia forradalma

    A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt.... Teljes cikk

    Pánik és potenciál: Mit tanultak a dolgozók a mesterséges intelligenciáról 2023-ban?

    A mesterséges intelligencia eddig is jelentős hatással volt a munkánkra, és a jövőben is komoly változásokat eredményezhet. Lássuk, milyen... Teljes cikk