Távmunka és esélyegyenlőség egy új HR szoftverrel
Felveszi a kesztyűt a HR-szoftverek piacának vezető fejlesztőivel az AlphaNet. Lebó Sándor, a cég tulajdonos ügyvezetője szerint van igény új HR szoftverre, mivel szinte csak korszerűtlen, kliens-szerver architektúrájú humán-ügyviteli rendszereket lehet találni. Ráadásul úgy tapasztalják, a cégek a költséghatékony megoldások felé mozdulnak, és előtérbe kerülnek az atipikus foglalkoztatási formák, a meglévő rendszerek viszont nem támogatják a teljes körű távmunkát. Ezért döntöttek egy korszerű HR rendszer kifejlesztése, valamint a fejlesztői és kiszolgálói csapat létrehozása mellett.
Az elavult rendszerek hívták életre az új HR szoftvert
Van igény új HR szoftverekre?
Mint Lebó kifejtette, annak ellenére vágtak bele a HR-megoldás fejlesztésébe, hogy tisztában voltak a piaci erőviszonyokkal, azaz, hogy olyan gigászokkal kell megküzdeniük, mint az SAP, a Nexon, vagy az Rsoft.
A vezér szerint van igény új HR szoftverre, hiszen a potenciális vetélytársaik 10 évvel ezelőtti technológiát alkalmaznak. Szerintük azért van létjogosultsága szoftverüknek, mivel a piac a költséghatékony megoldások felé mozdul, egyre inkább csökkentik a cégek az élőmunka ráfordításukat, kiszervezik a feladatokat, és előtérbe kerül a távmunka. A meglévő rendszerek viszont nem támogatják a teljes körű távmunkát, de az esélyegyenlőségi európai uniós célkitűzéseket sem. Ezért döntött úgy 2009 januárjában a cég vezetése, hogy kifejlesztenek egy rendkívül korszerű HR rendszert, illetve létrehoznak egy fejlesztői és kiszolgálói csapatot.
Kiemelkedő szakemberekkel erősít az AlphaNet
Lebó Sándor kiemelte: a cég tudásbázisát és szakmai tapasztalatit kvalifikált, nemzetközileg is elismert, tervezési-üzemeltetési és megvalósítási tapasztalatokkal rendelkező munkatársak biztosítják. A szakmai üzletágakban dolgozók, mind a hazai informatikában, mind pedig a szakterületeken elismert mérnökök, vezető szakértők és tanácsadók. A cég tulajdonos ügyvezetője elmondta: közel hetven munkatársat foglalkoztatnak, akik holisztikus szakmai tudásbázissal rendelkeznek. A létszámot nemrégiben 40 százalékkal bővítették.
HR-megoldások
Az új szakmai terület az üzleti megoldások fejlesztésére és szállítására koncentrál, első terméke egy emberi erőforrás-kezelő (HR) megoldás, amelyet még az év vége előtt piacra dobnak. Bemutatkozik a piacon egyedülálló, vadonatúj szoftverük, mely az első tisztán webes, többnyelvű, szervizorientált, munkafolyamat-vezérelt megoldás Magyarországon.
A társaság vezetése az új szoftvert fejlesztő Üzleti Megoldások Igazgatóság (Business Solutions Division) élére Bartus Istvánt nevezte ki, aki elmondta, hogy az A.NET-nek elnevezett szoftver fejlesztése 200 millió forintba került, melynek megtérülését 2010 végére, 2011 elejére várják.
A szakember 20 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik ezen a területen, több sikeres fejlesztési projekt megvalósulása kapcsolódik a nevéhez az államigazgatásban, (OEP, HM, MÁK) illetve a vállalati szférában is (HR megoldások, ERP, rendszermenedzsment). A szakember bemutatta az általa irányított divízió vezetőit - tevékenységét, és előadásában kitért arra, hogy az üzletág alapvetően három stratégiai területre fókuszál:
1. Korszerű társadalombiztosítási és családtámogatási rendszerek fejlesztése, támogatása az államigazgatásban.
2. Modern, komplett HR megoldások fejlesztése, szállítása és kiszolgálása vállalkozások részére, outsourcing szolgáltatások.
3. A legkorszerűbb technológiai megoldásokat tartalmazó Családtámogatási és Normatív támogatási rendszer kifejlesztése a TÉBA projekt keretein belül.
Miben más? - Az új HR rendszer újdonságai, specialitásai
Az A.NET teljes körű megoldást biztosít a humán-ügyviteli feladatok hatékony megoldására a társadalombiztosítás, bérszámfejtés, munkaügy, emberi erőforrás kezelés, cafetéria, stb. területeken. A cég emellett kiemelt hangsúlyt fektet a garanciális eszközök minőségi karbantartására, javítására és az eszközhöz tartozó többletszolgáltatások biztosítására. A szerviz és ügyfélszolgálat célja, hogy a beérkező problémák minél rövidebb idő alatti megoldódjanak, hogy ügyfeleik számára minél kevesebb legyen a meghibásodásból adódó munkakiesés, értékvesztés.
A Bér- Munkaügy, Humán-Erőforrás Gazdálkodás, Cafetéria, valamint a kiegészítő modulok fejlesztését olyan szakemberek végzik, akik több mint tíz éves tapasztalatokkal rendelkeznek ezen a területen, és több, a hazai piacon jelenleg is élvonalbeli HR rendszert fejlesztettek. Az HR rendszer kialakításánál kiemelt szempont volt a magas színtű biztonság garantálása, hiszen ez a humán területen rendkívül fontos, mivel személyi adatokról van szó.
Bartus István kifejtette, milyen fontosabb funkcionális újdonságokkal rendelkezik ez a rendszer:
Bartus István kiemelte: a rendszer úgy valósul meg, hogy a teljes webes megoldás segítségével maximálisan támogassák a távoktatást, távmunkát és az esélyegyenlőséget is. Hiszen így otthonról is be tudnak dolgozni a munkavállalók, akik akár mozgássérült emberek is lehetnek, tökéletesen el tudják látni munkájukat.
HR üzletág felépítése
Bér- és munkaügy
Ebben a modulban történik a bérszámfejtéshez szükséges adatok kezelése és a rendszeres havi járandóságok megállapítása. A bérszámfejtés folyamata igen bonyolult, ezért szükséges, hogy az ügyintézők jól definiált munkafolyamatokban, irányítottan (workflow) végezzék feladatukat, a hibázási lehetőségek minimálisra történő csökkentésével.
A bér- és munkaügy területén nagyon fontos, hogy az adatok pontosak legyenek, ezért az adatrögzítésre nagy hangsúlyt kell fektetni és az adatok megfelelő ellenőrzésére is. Az egyes szervek kötelezően előírják, milyen adatokat kell nyilvántartani egy-egy munkavállalóról.
A bér és munkaügyi rendszernek személyi, munkaügyi és bérszámfejtéshez szükséges adatokat kell kezelnie és tudnia kell bért számfejteni. De emellett más külső rendszerekkel is kapcsolatban áll, úgymint APEH, ONYF, OEP, KSH, ÁFSZ.
Itt olyan funkciók vannak, mint a személyi adatok nyilvántartása, kezelése, munkaügyi, munkaszerződéssel kapcsolatos adatok kezelése, jogviszonyok, megbízási díjak kezelése, naptárak, személyenkénti munkarendek kezelése, járandóságok, hiányzások, nyilatkozatok, levonások, letiltások, átutalások, tagságok (magányugdíj-pénztárak, önkéntes pénztári tagságok stb.), szabadsággal kapcsolatos adatok kezelése.
HR
A HR terület az emberi erőforrással foglalkozik. Ebben a modulban a munkavállaló munkaügyi adataival foglalkoznak, illetve a beléptetés, kiléptetés és a munkahelyen belüli élettörténet kerül előtérbe. A HR rendszeren belül az alábbi területeket tartalmazza a rendszer: toborzás, oktatás, képzés, kompetenciakezelés, HR stratégiatervezés.
Egyéb modulok: riport generátor, cafeteria: a kiválasztást maguk a dolgozók rögzíthetik a rendszerbe, így mentesülnek a HR-esek az adminisztráció alól. Az önkiszolgálói HR szintén ezt a célt szolgálja. A dolgozók itt is maguk viszik fel a tényleges munkaidő adatait. A rendszer részét képezi továbbá a szabadságigénylés, túlóra elrendelés, gépkocsi útnyilvántartás is.
- 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
- 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők. Részletek Jegyek
- 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk
A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja a bankvilágot és új lehetőségek sokasága nyílik meg a pénzintézetek és ügyfeleik előtt.... Teljes cikk
A mesterséges intelligencia eddig is jelentős hatással volt a munkánkra, és a jövőben is komoly változásokat eredményezhet. Lássuk, milyen... Teljes cikk
- Új trend terjed a munkaidő-beosztásban: dolgozz akkor, amikor a teljesítőképességed csúcsán vagy 1 hete
- "Nem nőknek való ez a szakma, ez a férfiak világa" 2 hete
- Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett 2 hete
- Ezekért a fejlesztésekért térnének vissza az irodába a hibrid munkarendben dolgozó munkavállalók 3 hete
- A férj egy vagyont keresett azzal, hogy lehallgatta felesége munkahelyi hívásait 3 hete
- Három cég a milliárdos bevételi sávban - változatlan a sorrend az élen a kiszervezett HR és bérszámfejtési szolgáltatásokkal foglalkozó legnagyobb cégek körében 4 hete
- Kevesebb stressz, alacsony vérnyomás, több nasi és alkohol - így áll a távmunka mérlege 1 hónapja
- Ennyit kereshetnek a magyar IT-sok külföldön 1 hónapja
- Mekkora a magyarok bére az IT-szektorban legközelebbi szomszédainkhoz képest? - mutatjuk a számokat 1 hónapja
- Így hatnak a 2024-es törvényi változások a bérszámfejtésre 2 hónapja
- A cégek ötöde szigorított a home office szabályokon 2 hónapja