kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

A magyarok megbíznak munkaadóikban

A magyarországi munkavállalók figyelemreméltó rugalmassággal viselik az ország nehéz gazdasági helyzetét, és egynegyedük "teljes mértékben elkötelezettnek" vallja magát jelenlegi munkaadója iránt - derül ki a Kelly Services által készített felmérésből.

A 2009 október eleje és 2010 január vége között készített felmérés tanúsága szerint a megkérdezettek 25 százaléka "teljes mértékben elkötelezettnek" további 36 százalék pedig "többnyire/inkább elkötelezettnek" mondta magát. Vidéken a válaszadók 26 százaléka állította magáról, hogy "teljes mértékben elkötelezett", szemben a budapestiek 24 százalékával.

Ami az egyes korosztályok megoszlását illeti, az ún. "baby boomer" generáció (a 48-65 éves korosztály) körében a magukat "teljes mértékben elkötelezettnek" vallók aránya 31 százalék, míg az ún. "X" generáció (a 30-47 éves korosztály) esetében ez az arány 24 százalék, az ún. "Y" generáció (a 18-29 éves korosztály) esetében pedig 23 százalék.

A felmérés további megállapítása, hogy a megkérdezettek 17 százalékát lojálisabbá tette a gazdasági válság, míg 24 százalékuk inkább lojalitása csökkenéséről számolt be, 59 százalék számára pedig a válság semmilyen efféle hatással nem járt.

A munkaadójuk iránt lojálisabbá vált munkavállalók szerint a változás a vezetés pozitív hozzáállásának, a jobb vagy legalábbis stabil fizetéseknek és a jó munkahelyi légkörnek köszönhető. A kevésbé lojális dolgozók elmondása szerint a változás az ő esetükben a vezetés nem megfelelő hozzáállásának és a csökkenő fizetéseknek az eredménye.

Mindezen megállapítások a Kelly Global Workforce Index felmérés részei, amely mintegy 134.000 dolgozó véleményét gyűjtötte össze világszerte, köztük több mint 5.000 magyar munkavállalóét.

"Azok a munkaadók, akik nyíltan beszélnek alkalmazottaikkal a nehéz gazdasági helyzetről és mindent megtesznek annak érdekében, hogy gondoskodjanak róluk, jelentős bizalmi tőkét tudtak teremteni a dolgozók körében - kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó a Kelly Services ügyvzető igazgatója. A gazdaság talpra állásával ez a fokozott munkavállalói elkötelezettség vélhetően valódi (verseny)előnyként jelentkezik majd."


A magyarországi felmérés legfontosabb megállapításai a következők:



- Arra a kérdésre, hogy mi az az egy dolog, ami még inkább erősítené egy munkavállalóban a cége iránti elkötelezettséget, a válaszadók 35 százaléka a "magasabb javadalmazást" jelölte meg, ezt követik a "változatosabb, nagyobb kihívással járó feladatok", 24 százalékkal.

- A "baby boomer" generáció képviselőinek 32 százaléka számára a munkahelyválasztás illetve, váltás szempontjából "nagyon fontos" az adott vállalat jó híre, míg az "Y" generáció tagjai körében ez az arány csak 22 százalék.

- Mindössze a válaszadók 13 százaléka "teljesen biztos" abban, hogy a vállalat, amelynél dolgozik, felelős magatartást tanúsít a társadalom felé.

- Arra a kérdésre, hogy mi késztetné őket leginkább munkahelyváltásra, a válaszadók 27 százaléka az alacsony fizetést illetve kevés juttatást jelölte meg, ezt követi a rossz munkahelyi légkör (26 százalék) és az előrelépési lehetőségek hiánya (18 százalék).

- Vidéken a jelek szerint valamivel nagyobb motivációs erővel bír a magasabb fizetés, mint Budapesten, ugyanakkor vidéken az adott cég jó híre is nagyobb súllyal esik latba a munkahelyválasztás során.

Egy vállalat jó híre minden jel szerint kulcsszerepet játszik a munkavállalók illetve potenciális munkavállalók karrierrel kapcsolatos - munkahely-választási, állásváltoztatási, stb. - döntéseinek meghozatalában. Egy cég hírnevének felmérése, értékelése során a dolgozók szemében legfontosabbnak számító tényezők a vezetés minősége, a termékek és/vagy szolgáltatások színvonala és a globális jelenlét. A legkisebb súllyal az olyan szempontok esnek latba, mint a munkaerő színvonala, a cég pénzügyi eredményei, hogy mennyire komoly múlttal rendelkező (milyen régen működő) vállalkozásról van szó, illetve hogy mit tesz a cég a társadalmi felelősségvállalás erősítése érdekében.

"Ha megvizsgáljuk, hogy mi motiválja az embereket a munkahelyen, világosan látható, hogy a személyes fejlődés és előrejutás lehetősége alapvető jelentőséggel bír, de legalább ennyire fontos a megfelelő ösztönzést és kihívást jelentő munka is" - tette hozzá Jónás Anikó.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk

Menni vagy maradni? Váltási dilemmák év elején

Hiába gondolkodik a munkavállalók közel fele munkahelyváltáson, Szemán Zoltán karrier-tanácsadó szerint ez inkább a vágyat fejezi ki, nem a... Teljes cikk