Megjelent: 13 éve

Új képzés "útkereső" menedzsereknek

Az Interim Menedzser Akadémia az InterContinentalban tartott sajtótájékoztatóval egybekötött üzleti reggelijén jelentette be, hogy a holland Nyenrode Business Universiteittel együttműködve, 2011. január 28-án limitált létszámú csoport számára elindítja a régió első féléves interim menedzser képzését.

Az 1946-ban alapított Nyenrode - mely Hollandia egyetlen magánegyeteme, amely 2009-ben első volt a Financial Times Executive MBA programokat, a karrier előmenetel szempontjából rangsoroló listáján - és az Interim Menedzser Akadémia szakmai együttműködése alapján létrejött képzés célja, megismertetni hallgatóit, az interim menedzsment eszközzel és karrierlehetőséggel.

Virágh Rajmund, az Akadémia ügyvezetője és Magyari Éva interim menedzsment szakértő elmondta, hogy a féléves kurzus nagyrészt Budapesten zajlik, de az utolsó modulra - amely nemzetközi kitekintést és esettanulmányokat tartalmaz - Hollandiában, Breukelenben kerül sor. Itt Dr. Jacques Reijniers és Dr. Leo Witvliet holland professzorok, az interim szakma "nagy öregjei" is oktatják majd a magyar hallgatókat.

Az üzleti reggeli keretében dr. Juhos Andrea, a DBM Magyarország ügyvezető partnere, karrier-tanácsadó "Hova tovább a csúcsról?" címmel tartott előadást. Ebben emlékeztetett arra, hogy a legfrissebb felmérések szerint Magyarországon emelkedett a tartós munkanélküliség. Felhívta a figyelmet arra a közkeletű tévedésre, mely szerint ez a tendencia csak a "kistérségekben és az alacsonyan kvalifikáltak körében igaz". A jól képzett, többdiplomás, több nyelvet beszélő munkavállalók elhelyezkedési esélyei is nagyon limitáltak, különösen igaz ez a 40 év feletti, alkalmazott felsővezetőkre, annak ellenére, hogy éppen ez a réteg rendelkezik az átlagnál lényegesen több tapasztalattal.

Dr. Juhos Andrea szerint, ebben a helyzetben nem lehet csak az alkalmazotti létben gondolkodni, sokkal inkább az érintetteknek fel kell vállalni a változtatást! Még abban az esetben is, ha előre tudható, hogy a gondolkodásmód váltása nem megy egyik napról a másikra. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a személyiségtől függően 2-3 év után történik meg a tényleges szemléletváltás. Attól függően, hogy valaki milyen személyiség, mik az erősségei, szóba jöhető opció a saját vállalkozás elindítása. Ha valakinek nincs konkrét ötlete, milyen vállalkozást indítson, lehet termék ő maga is: lehet tanácsadó, coach, és bizonyos kompetenciák megléte esetén interim menedzser is.

Dr. Juhos Andrea előadásának zárásaként beszélt arról is, hogy véletlenül se higgye valaki azt, hogy az alkalmazotti vezetői pozíció egyet jelent a biztonsággal, mint ahogyan az önfoglalkoztatás (self-employed professional) sem jelenti automatikusan a bizonytalanságot. Ezek a kérdések minden esetben az egyén személyiségétől függnek, és fejben dőlnek el.

A szervezők azoknak a felsővezetőknek ajánlják a kurzust, akik alkalmazotti karrierjük után "útkereső" önfoglalkoztatók, még nem tudják pontosan, hogyan, melyik pályán szeretnék folytatni szakmai munkájukat, és érdekli őket az interim életforma, illetve azoknak, akiknek volt már interim projektjük, és mélyíteni szeretnék tudásukat, piacképes ismeretekre szeretnének szert tenni.

A képzésben való részvétel feltételei: elvárás a felsőfokú végzettség, 10 éves vezetői, ezen belül 5 év felsővezetői tapasztalat, legalább két vállalati kultúra ismerete, tárgyalás szintű angol nyelvtudás és a felvételi beszélgetésen való megfelelés.

A képzés magas szakmai színvonalára és valós üzleti tartalmára a képzést életre hívók és összeállítók jelentik a garanciát: olyan elismert szakemberekről van szó, akik hosszú évek óta foglalkoznak interim menedzsmenttel Magyarországon, illetve Európában.

A kurzus tartalmában és logikájában több éves hazai valamint nemzetközi interim szolgáltatói tapasztalatra épül, miáltal a képzés rendkívül gyakorlatias. A hazai szolgáltatói tapasztalatokat az Akadémia szakmai támogatójaként a Kristóf Györgyi nevével fémjelzett, Hammel & Hochreiter interim menedzsment-szolgáltató biztosítja.

A tájékoztató keretében három oktató röviden bemutatta saját témáját: Kolossváry Judit üzleti etikát fog tanítani, Szvetelszky Zsuzsanna az interkulturális kommunikációt oktatja majd, míg Dr. Dobay Róbert gyakorló interim menedzserként, a szakmát életmódként választó menedzserek elengedhetetlenül szükséges szemléletváltásáról osztja meg személyes tapasztalatait. Az Interim Menedzser Akadémia kurzusán a neves holland és magyar oktatók között megtalálhatjuk Bárdos András, Dr. Dezsényi Péter, Geszti Péter, Görög Ibolya, Jakupcsek Gabriella, Dr. Mérő László, Pozsonyi Gábor, Dr. Serényi János, Szűts Ildikó és Dr. Velencei Jolán nevét is.

A 10-12 fős csoportban zajló képzés részvételi díja: 7000 Euró + ÁFA/fő. A jelentkezési határidő: 2010. december 20. A képzési ismertető és jelentkezési lap az Interim Menedzser Akadémia honlapján (www.interimmenedzserakademia.hu) megtalálható, illetve letölthető.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A generációváltás kérdése feszültséget generálhat a családi vállalkozásokban

Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk

Hogyan kell felkészíteni az új generációt a családi vállalkozás átvételére?

Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk

Ha hirtelen távozik az ügyvezető: ekkor lép be az interim CEO

Komoly vákuumot hagyhat egy cég életében, ha a topvezető hirtelen, rövid idő alatt távozik, akár saját elhatározásból, akár kényszerből.... Teljes cikk