kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

HR vezető, mint innovátor

A HR-ben alkalmazható, különösképpen a HR vezetőket érintő innovációs lehetőségekről tartott előadást a siófoki 21. Országos HR Konferencián Virágh Rajmund, az Interim Manager Academy ügyvezetője. A témát vezetői, cégtulajdonosi szempontból közelítette meg, kitérve arra, hogy mit jelenthet a magas szintű innováció a vállalatok életében és milyen, ezt támogató lehetőségek vannak a piacon.

Az innováció valaminek a megújítását, megváltoztatását jelenti. Olyan tudományos, technikai, illetve technológiai vonatkozásokkal bíró folyamat, amely gazdasági hasznot hozó újszerűséget eredményez. Az innováció teremti meg a keretet a vállalkozás egészére kiterjedő állandó és előremutató megújulási folyamat részleteinek kidolgozásához és biztosítja a korszerű megoldások gyakorlatba való átültetését a magasabb rendű vállalati célok elérésének elősegítése érdekében.

Nézetem szerint a HR területen alkalmazott innováció kiemelten fontos és nagymértékben hozzájárulhat a vállalkozás hatékonyságának növeléséhez, egyértelműen a fejlődést szolgálja. Ma egyetlen egy biztos és állandó, az a változás!Rugalmasan kell a vállalatoknak alkalmazkodni a piac kihívásaihoz, így a munkavállalóktól is rendkívüli rugalmasságot várnak el. A HR vezetőknek is meg kell újulniuk, hogy serkenteni és támogatni tudják a munkaadókat és munkavállalókat egyaránt.













A HR szakemberek bizonyos fajta innovációt alkalmaznak a HR egyes alapterületein, így például a munkaerő kiválasztás, a munkakör elemzés-értékelés, teljesítménymérés és értékelés, ösztönzési rendszerek kialakítása, szervezet- és munkaerő fejlesztés terén. Azonban a nemzetközi HR innováció területe ennél jóval szélesebb, a szervezet hatékonyságának fokozását szem előtt tartva és annak érdekében kiterjed a távmunka fejlesztésére, a családbarát munkahelyek kialakítására, a célzott vezetőfejlesztésre, az utódlásmenedzsment rendszerek kialakítására és működtetésére, az interim menedzsmentnek, mint vezetési eszköznek az alkalmazására.

A HR innováció általában azért válik szükségessé, mert az adott szervezeti jellemzők, megoldások nem képesek az elérendő szervezeti célok elérésére, az újítások bevezetésének, megvalósításának hátterében rendszerint hatékonyság követelmények, racionalizálás, költségcsökkentés áll. A széles látókörű, innovatív HR vezető tapasztalatai, ismeretei alapján a HR menedzsment eszköztárának szélesebb körben történő alkalmazásával nagymértékben képes hozzájárulni az eredményes vállalati működés megvalósításához.

A vállalatok életében a változásokat kiváltó gyakori ok az üzleti folyamatokra történő gyorsabb reagálás képességének megteremtése. Egy szervezet átmeneti időszakában, válsághelyzetben vagy átalakulásakor, vagy azokban a helyzetekben, amikor hiány, vagy váratlan hiány lép fel, esetleg speciális feladat, projekt ellátása válik szükségessé, elsődleges fontosságú a helyzet azonnali kezelése. Ha a szervezeten belül nem található azonnal a feladat végrehajtásához szükséges munkaerő, szaktudás, tapasztalat, a HR vezető feladata, hogy ezt az erőforrást biztosítsa. A korszerű menedzsment eszközöket, technikákat alkalmazó HR vezetők a tartós menedzseri munkaerő keresési, kiválasztási folyamata helyett, a helyzetet gyorsan és hatékonyan az azonnal bevethető interim menedzser szakemberek igénybevételével oldják meg.

Az Interim Menedzser Akadémia és a Hammel & Hochreiter tevékenységével több szinten is hozzájárulnak a HR területén megvalósítható innovációhoz.

A célom az, hogy a HR vezetők megismerjék, hogy mely helyzetekben előnyösebb cégük számára, hogy bizonyos feladatok hatékony, rövid időn belül történő ellátására speciális szaktudással rendelkező interim menedzsert vonjanak be határozott időre, állandó felsővezető alkalmazása helyett.

- Egyrészről a HR vezetők az Interim Menedzser Akadémia oktatásában való részvételük során komplex ismeretekre tehetnek szert, amely biztosítja, hogy átlássák, saját cégük működésében mikor alkalmazható és milyen pozitív hatások érhetők el e hazánkban még újdonságnak számító menedzsment eszköz alkalmazásával.

- Másfelől a HR vezetők az Akadémia szolgáltató partnerével, a Hammel & Hochreiterrel való együttműködés során, az interim menedzsmentnek, mint vezetési eszköznek az alkalmazása által, képesek lesznek rendkívül rövid időn belül megoldani, kezelni azokat a váratlan, vagy tervezett erőforrás-hiányos helyzeteket, melyekben vállalatuk eredményeinek, céljainak megvalósításához többlet, vagy a meglévőtől különböző szaktudás időszakos bevonására van szükség.

- Továbbá a belső karriertervezéskor figyelembe vehető lehetőség az is, hogy az Interim Menedzser Akadémia olyan naprakész ismereteket nyújt a karrierváltás előtt álló senior vezetők számára, mely megszerzése által lehetőségük nyílik arra is, hogy akár függetlenként is aktív részesei legyenek a magyar gazdasági életnek.

Tisztelt HR vezető, Önnek mi a programja 2011. november 10-én? Kérem, már most írja be a II. Közép-Kelet Európai Interim Menedzser Konferencia időpontját a naptárába! Egy prémium kategóriájú rendezvényre invitálom, ahol csak és kizárólag felsővezetők, cégtulajdonosok, gyakorló és jövőbeli interim menedzserek vesznek részt. A konferencia szervezője az Interim Menedzser Akadémia, szakmai támogatója a Hammel & Hochreiter Interim Team.

Virágh Rajmund ügyvezető, cégutódlás specialista
Interim Manager Academy
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Most érdemes dönteni, ki vegye át a családi vállalkozást

Az év eleje az újrakezdés ideje a generációváltásban is. A rendszerváltás idején alakult vállalkozások vezetői lassan nyugdíjba vonulnak, és... Teljes cikk

A generációváltás kérdése feszültséget generálhat a családi vállalkozásokban

Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk

Hogyan kell felkészíteni az új generációt a családi vállalkozás átvételére?

Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk