A stratégia részeként tervezik a cégek CSR-programjaikat
A magyarországi vállalatok törekednek CSR-programjaik stratégiai szintű tervezésére, az viszont egyelőre kevésbé jellemző, hogy az érintetteket is bevonnák ebbe a folyamatba - derül ki a B&P Braun & Partners által 53 vállalat részvételével lefolytatott idei Good CSR kutatás eredményeiből.
A felmérés legfőbb célja az volt, hogy feltérképezze a felelős vállalati működés helyzetét, a társadalmi felelősségvállalás különböző formáinak elterjedtségét a magyarországi vállalatok körében. A válaszadók négy fő dimenzió mentén értékelték saját vállalatuk teljesítményét: érintetti kapcsolatok, stratégia, kezdeményezések és programok, illetve kommunikáció.
A négy elemzett terület közül a társadalmi felelősségvállaláshoz kapcsolódó programok és kezdeményezések terén érték el a második legjobb eredményt a felmérésben részt vevő vállalatok. Egyben ezt tartották a legfontosabb dimenziónak, amely a CSR programok stratégiai megalapozottságát és megvalósításának folyamatát vizsgálta hat különböző területen.
Ezek közül az első a CSR programok stratégiai szintű átgondolása és megtervezése, amely a kérdőívet kitöltő vállalatok döntő többségére jellemző valamilyen mértékben. Az érintettek véleményét jelenleg jóval kisebb arányban igyekeznek előzetesen megismerni - például kérdőívek vagy személyes interjúk segítségével - a válaszadók. Azonban a sikeres CSR programok kialakításához érdemes felmérni az adott iparág társadalmi, környezeti és gazdasági kihívásait és kikérni a vállalat érintettjeinek véleményét is. Még gyengébbnek bizonyultak a felmérésben részt vevő cégek a megvalósított CSR programok utólagos kiértékelésében, miután többségükre nem jellemző, hogy mérnék a ráfordítások megtérülését vagy nyomon követnék az elért eredményeket.
Ezzel szemben a válaszadók közel háromnegyedére jellemző, hogy a mindennapi működésük során figyelembe vesznek bizonyos társadalmi vagy környezeti szempontokat, például szelektíven gyűjtik a hulladékot az irodában. A vállalat alaptevékenységében pedig még ennél is többen törekednek a felelős működésre. A kereskedelmi cégek például biotermékeket, visszaváltható bevásárlótáskákat, a bankok pedig zöld befektetési alapokat kínálnak. 2011-ben, az Önkéntesség Európai Évében közösségi vagy szakértői típusú önkéntes munkavégzésre a válaszadók kétharmadánál van lehetőség.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Átadták a 32. Magyar Innovációs Nagydíjat kedden a Parlamentben, a díjat az idén az Egis Gyógyszergyár Zrt. kapta az érelmeszesedés kockázatát... Teljes cikk
Az Eve Power megkezdte a munkavállalók toborzását a tervek szerint 2025 végére felépülő debreceni akkumulátorcella-üzemébe - közölte a projekt... Teljes cikk
A Schedl német autóipari vállalat 40 milliárd forintos beruházása nyomán 160 új munkahely jön létre Debrecenben és Kecskeméten - jelentette be... Teljes cikk
- Sok vállalat a HR-re bízza a társadalmi felelősségvállalást, de forrást nem igazán ad hozzá 4 hónapja
- Íme a CSR Hungary Díj 2023-as díjazottjai 5 hónapja
- Hogyan alakítja át a gamification a CSR-t és növeli a globális tudatosságot? 8 hónapja
- Újabb megoldási javaslat érkezett az égető munkaerőhiányra 10 hónapja
- Mindenki a saját kiégéséért felelős 1 éve
- Egyre fontosabb a CSR, mégis keveset költenek rá a magyar vállalatok 1 éve
- A pozitív társadalmi szerepvállalás legalább olyan fontos, mint a profit 2 éve
- Elindult az idei CSR Tudatossági Hét 2 éve
- Kiteljesedési lehetőséget, boldogságot és rugalmasságot várnak a fiatalok a cégektől 2 éve
- Vállalati mentorként segítene a Decathlon 2 éve
- Időseket segítő diszpécserközpont teremt 30 munkahelyet Püspökladányban 3 éve