kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Aki kérdez: Kiss Erika

HR Szubjektív rovatunkban Kiss Erika, az Országos Humánmenedzsment Egyesület ügyvezetője válaszol Szemerédi Katalin, az EGIS Nyrt. HR igazgatójának a kérdésére.

Hogyan sikerült megújulnia az OHE-nak, s milyen tervei vannak a jövőre vonatkozóan?

- Az OHE - Országos Humánmenedzsment Egyesület - az ország legrégibb, független, és egyedülálló nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező HR szakmai szervezete, melynek aktivitása, ereje az elmúlt időszakban egy kicsit megtorpant. Az egyesület abból a gondolatból kiindulva alakult újra 2010 végén, hogy a humán szakembereknek, vállalatoknak az egész üzleti környezetnek szüksége van egy erős presztizsű, nyitottságot közvetítő, tudásmegosztáson alapuló szakmai szervezetre.

Mára megfogalmazódott az igény egy olyan "ernyőszervezetre", amely független, trendalakító, iránymutató, egy olyan szakmai erő, amely képes érdekképviseletre épp úgy, mint arra, hogy a szakma belső referenciapontja legyen. Egy olyan igazodási pont, amely megkerülhetetlen a HR szakmai kérdésekben, fontos szerepet vállal a szakma fejlesztésében, a tudásmegosztáson, a kutatásokon, és az oktatáson keresztül.

Az OHE egy nonprofit szervezet, és mint ilyen a legfontosabb célja, a sokszínűen gondolkodó, európai tudással rendelkezni akaró HR-sek kiszolgálása és érdekképviselete. Tehát a komoly hagyományok mellett komoly jövőbeni ambíciókkal rendelkezünk.
Az ambíciók realizálása érdekében kidolgoztuk rövid és a 2014-ig szóló középtávú stratégiánkat. Ennek alapján néhány év múlva szeretnénk egy több száz fős, erős és megkerülhetetlen egyesület lenni "egy egyesület a szakemberek mögött".

A tudásmegosztás formáinak erősítését határoztuk el szakmai pályázatokon keresztül, hazai és nemzetközi kutatásokban való aktív részvétellel. Évek óta részt veszünk, végezzük a BOSTON Consulting Grouppal a "Creating People Advantage: The Future of HR in Europe" felmérést.

Elhatároztuk stratégiai együttműködések, partnerségek kialakítását, munkaadói és szakmai szervezetekkel, alapítványokkal, s az érdekérvényesítés kialakítása érdekében a kormányzati és közszférával is erőteljesebb kapcsolatfelvételre törekszünk. Többlépcsőssé alakítottuk a tagdíjfizetés rendszerét, bevezettük az egyéni tagság lehetőségét, kialakítottuk a tagozati rendszer kereteit azzal a céllal, hogy megszólítsuk, bevonjuk a HR tanácsadói kört és az egyetemi, főiskolai hallgatókat is.

A HR Magazin - az OHE hivatalos lapjaként történő megjelentetéséről döntöttünk, amely nemcsak az átalakuló brand bevezetésében nyújt folyamatos támogatást, hanem teret ad a szakma szereplőinek a nyílt párbeszédre, az aktuális piaci trendek és folyamatok bemutatására.

Egyesületünk az EAPM (European Association for People Management) szervezet magyar tagszervezete, s tagja a Humán Menedzsment Egyesületek Világszövetségének (WFPMA- World Federation of People Management Associations).

A megújulás jegyében megváltozott az egyesület neve - a humánpolitikát humán menedzsmentre cseréltük -, logója, s új arcok, új elnökségi tagok választása is fémjelezte a változtatást. A 2011-es év tehát annak a jegyében telik, hogy az egyesület újra megismertesse magát, a céljait, amely szerint minőségi, naprakész, és praktikus támogatást nyújtson a HR szakembereknek.

A feladat megvalósítása csak lépésről lépésre történő építkezéssel, s kitartó, türelmes munkával lehetséges. Csak így sikerülhet magunkhoz vonzani a hasonló értékrendszer képviselőit, új tagokat, vállatokat, intézményeket, egyéneket toborozni.

A tavasz folyamán létrehoztuk az ún. "yHR" díjat, amellyel célunk nemcsak a hagyományteremtés és az egyetemisták számára bemutatkozási lehetőség biztosítása volt, hanem újszerű gondolatok bemutatása is. A nyári konferencián két fiatal egyetemista adta elő az "Álmaim munkahelye" és "a HR innovátora vagyok" kategóriákban nyertes pályamunkáját. A visszajelzések azt mutatják, hogy a konferencián a vállalatok, intézmények vezetői új ötleteket, inspirációkat kaptak a friss gondolatoktól.

Hagyományainkhoz igazodva rendeztük meg új tartalmi és módszertani megközelítéssel a nyári HR konferenciát és Kiállítást, amely a szakma legnagyobb rendezvénye, jelentős találkozási és tudásaktiválási lehetőség volt ebben az évben is.

A 2011. évi országos HR konferencián, melynek címe "a HR mint katalizátor a volatilis gazdasági környezetben" volt, foglalkoztunk az európai trendekkel, a HR szakma olyan hazai kihívásaival, mint az innovativitás, a social networking és a hálózatok a HR világában. Az aktuális és praktikus témákat esetbemutatások, workshopok keretében is feldolgoztuk.

Az elmúlt évben nagy sikert aratott "Zöldkéz" konferencia a HR konferenciába integrálásával arra kívántunk fókuszálni, hogy milyen fontos szerepe lehet a humán szakembereknek a környezettudatos működés, a zöld gondolat erősítésében. Fontos eleme volt a konferenciának a pályázati kerekasztal, amely a pályázati lehetőségek bemutatásával kívánta felhívni a figyelmet jelentős fejlesztések lehetőségére, s bátorítani a HR-seket pályázatok készítésére.

Jövőbeni terveink

Ma meglevő szolgáltatási portfóliónk minőségét javítani, a szolgáltatási kört folyamatosan bővíteni tervezzük a népszerű napi sajtófigyelés (az online és az offline média cikkeiből szakmai válogatás) elektronikus levél formájában, a képzési hírlevél, (havi rendszerességgel, állandó kedvezményekkel hirdetett képzések), valamint megújuló honlapjaink, az ohe.hu és a hr.konferencia.hu vonatkozásában.

Folyamatosan tájékoztatjuk tagjainkat a forrásbevonás lehetőségeiről, az aktuálisan igénybe vehető pályázatokról, kiemelten a HR területen, s ajánlásokkal biztosítjuk a kedvezményes szakirodalomhoz való hozzájutást. Nemzetközi tevékenységünk élénkítése érdekében erősítjük részvételünket az EAPM szakmai projektjeiben, pályázataiban, kutatásaiban, amelyek határainkon átívelő, globális eredményeket produkálnak. Fontos, hogy mint az EAPM magyarországi tagszervezte, lehetőségünk van európai konferenciákon, s más tudás megosztási fórumok munkájában is részt venni.

Az egyesület számos elismert szakértő segítségével, közreműködésével igyekszik támogatni tagjainak mindennapi munkáját. A szakértői csapat kommunikációs, munkajogi, kiválasztási, pályázati forrás szakértőkből áll, akik 48 órán belül válaszolnak a feltett kérdésekre, legyen az gyors beavatkozást igénylőszakmai tanács, vagy általános problémát jelentő kérdés.

Fontosnak tartjuk, hogy tagjaink megismerhessék egymás és külföldi kollegáik tapasztalatait, s ezáltal aktuális ismeretekhez jussanak. A napokban szervezünk egy tapasztalatcserét az EAPM franciaországi humán egyesületének tagjai részére, akik elsősorban a francia tulajdonban lévő tagvállalataink jó HR gyakorlatait kívánják megismerni.

Közeli rendezvény terveink az őszre egy pályázati nap szervezése, ahol tanácsadók segítségével hívjuk fel a HR-sek figyelmét a jelenlegi és a közeljövőben megjelenő pályázatokra. A hagyományokhoz híven részt veszünk az októberi Personal Hungary kiállításon, ahol egy pódium beszélgetés keretében a HR vezetőket ma leginkább foglalkoztató kérdéseket boncolgatjuk, s a novemberi Service Expo-n egy mini konferencia keretében innovatív HR megoldásokat mutatunk be.

Az ősz folyamán indítjuk el az OHE Tudásklub elnevezésű rendezvénysorozatot. A klub létrehozásával a gondolkodó szakemberek közösségének megteremtése a célunk, akik hasznos témákat, értékes gondolatokat, dolgoznak fel inspiráló előadók segítségével. Szeptemberben a "Dicséret hogyanja", októberben a "Personal branding", novemberben a "Relocation" témáját dolgozzuk fel. A struktúra is újszerű, a témavezetők mellett téma-inspirátorok, és téma vendégek teszik majd teljessé az adott kérdéskör tartalmi megvalósítását. Reményeink szerint valódi útravalót, eszközöket, módszereket kapnak majd a résztvevők ettől a fórumtól.

Nyitottak vagyunk minden érdemi együttműködésre, a bizalom, a szakmaiság, az újszerűség, és a minőség jegyében, az OHE csapata várja a csatlakozni vágyókat.

KÉRDÉS:

Varjasi Gábortól, a MOL Nyrt. kompetencia fejlesztési és stratégiai HR vezetőjétől kérdezem: Véleménye szerint az oktatásban milyen szerepet vállalnak a társaságok, üzleti vállalkozások, s milyen szerepvállalása lehetne ezen a területen egy szakmai szervezetnek?
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk

Hogyan zajlik egy globális szervezeti kultúra átalakítása cégegyesülést követően? - válaszol Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial globális HR vezetője

HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk

Így zajlik a szervezeti evolúció a szemünk előtt

„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk