Briefcoaching

A briefcoaching lényege - mint a neve is mutatja -, hogy rövid és hatékony. Kevesebb számú találkozás alatt lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy továbblépjen. Ennek oka, hogy a segítő beszélgetések azon módszereit alkalmazza, amelyek kutatások alapján a leghathatósabban mozgósítják az ügyfél előrevivő erőit. A módszer radikális paradigmaváltáson alapul: megoldásépítő (és nem problémamegoldó) beavatkozásokkal dolgozik, ezért megoldásközpontú coachingnak is nevezik. A briefcoaching hangsúlyozza, hogy minden ügyfél a saját megoldásainak szakértője. Felszínre hozza és megerősíti az ügyfél belső erőforrásait, egyszóval az erősségeire helyezi a hangsúlyt, ezeket fejleszti. Az ügyfél figyelmét arra irányítja, ami már jól működik, már most olyan, amilyennek ő a célja elérése után szeretné. Ezzel segít tudatosítani az ügyfélben, mitől működnek a dolgok jól ezekben a pillanatokban, és hogyan tudja a már jól működő készségeit, tudását többet, máshol, máshogyan is alkalmazni. Mivel a briefcoaching nem szituációelemzésre épül, vészhelyzetekben kiválóan alkalmazható: amikor nincs idő elemzésre, és azonnal mozdulni kell.