kapubanner for mobile

A HR stratégia fogalma

A stratégia a szervezet hosszú távon követett tevékenységi iránya, viselkedési módja, amely a versenytársakkal szembeni előny létrehozására vagy megőrzésére szolgál. Célja, hogy a szervezet erőforrásait a környezeti változásokhoz igazodva mindenkor a lehető leggazdaságosabb módon csoportosítsa, illetve a fogyasztó igényeit szem előtt tartva teljesítse a szervezet tulajdonosainak elvárásait.

A stratégia célja szerint lehet:

- szinten tartó, amikor a kialakított rendszerek helybenhagyásában, meglévő vállalati törekvések folytatásában vagyunk érdekeltek

- fejlesztő, amikor a változások a dolgok átértékelésére, új szisztémák kidolgozására ösztökélnek

- és visszafejlesztő, amikor külső vagy belső okból kifolyólag egy korábbi, illetve alacsonyabb szintű állapot visszaállítása indokolt.


A HR-stratégia átfogja a teljes személyügyi tevékenységet, azaz:
- munkaerő- és bértervezést,
- az ösztönzést,
- a munkaidő-gazdálkodást,
- a személyzetfejlesztést,
- a munkaügyi kapcsolatok kialakítását és fenntartását,
- a juttatási rendszereket,
- a foglalkozás-egészségügyet,
- a HR-irányítást.