Program

A kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása konferencia - 2021

Időpont: 2021. szeptember 28. 9:00

MagNet Közösségi Ház, 1062 Budapest, Andrássy út 98

Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni.

Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie.

Hogy mi a visszaélés-bejelentési rendszer?

Bejelentési csatornák és eljárások, amelyek célja az uniós jog megsértésére, továbbá a foglalkoztató által hozott szabályok megsértésére vonatkozó bejelentések kivizsgálása, amely bejelentéseket tehet akár a munkavállaló, akár más személy.

Miért kell ez?

• Azért, mert kötelező. A tagállamoknak 2021. december 17. napjáig van idejük arra, hogy a szükséges jogszabályokat, vagy módosításokat meghozzák, és ettől az időponttól a 250 főnél több főt foglalkoztató közszférában vagy magánszférában működő jogalanyok számára kötelező a visszaélés-bejelentési rendszer alkalmazása. 2023. december 17-től pedig minden 50 fő feletti szervezetnél kötelező lesz.

• Azért, mert a tanulmányok szerint a vállalkozások éves árbevételük mintegy 5%-át veszítik el évente különböző foglalkozás körében elkövetett csalások következtében, és a csalások mintegy 43%-a az úgynevezett forródróton bejelentett tippek által válik ismertté.

• Azért, mert nő a munkavállalók és a partnerek bizalma, és olyan munkavállalók kerülnek felvételre, akik elfogadják és támogatják az ilyen rendszerek használatát.

Hogyan kell ezt bevezetni, alkalmazni?

Jöjjön el, hallgassa meg előadóinkat, akik részletesen bevezetik Önöket a visszaélés-bejelentési rendszer jogi hátterébe, gyakorlati tanácsokat nyújtanak egy rendszer kidolgozásában, a vonatkozó folyamatok, szabályzatok és tájékoztatók megfogalmazásában, a rendszer implementálásában, a bejelentések kivizsgálásában és szakszerű lezárásában!

Előadók

Feladatai: csalásvizsgálati, belső ellenőrzési rendszer audit, panaszbejelentések kezelése, oktatás és tanácsadás
Zsolt 1995-ben szerzett diplomát a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Gazdálkodási Kar számvitel szakirányán. 1997-től okleveles könyvvizsgáló, 2008. évben a Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen szervezéstudományok tudományágban Ph.D. fokozatot szerzett, téziseit a könyvvizsgálat elméleti és módszertani sajátosságaival összefüggésben írta. Zsolt több, mint 20 éves felsőoktatásban eltöltött tapasztalattal rendelkezik, könyvvizsgálati és számviteli témában számos cikk, folyóirat szerzője. Zsolt alapító tagja és alelnöke a Bejegyzett Csalásvizsgálók Szövetsége Magyarországi Egyesületének (ACFE Hungarian Chapter) (ACFE, Association of Certified Fraud Examiners), valamint 2010-től könyvszakértés szakterületen igazságügyi szakértő. Jelenlegi tudományos kutatásai a különböző csalásvizsgálati módszertani technikákhoz kapcsolódnak, s több, vállalati compliance-hez kötődő projektben vesz részt. Zsolt a fogyasztói csalások megelőzése témájában számos alkalommal szerepelt a médiában, s elsődleges célja az emberek, fogyasztók felvilágosítása, oktatása, hogy ne váljanak csalások áldozataivá. Zsolt – az Etikai Forródrót kapcsán – felelős az ügyfelek dolgozóinak oktatásáért, részt vesz a bejelentések kivizsgálásában, az ügyfél belső ellenőrzési rendszerének átvilágításában, valamint a csalási kockázatok felmérésében és a panaszbejelentéssel és csalásmegelőzéssel összefüggő tanácsadásban. Kiszervezett feladat esetén támogatást, tanácsadást nyújt az ügyfél visszaélés bejelentésekkel kapcsolatos és bejelentéseken túli csalásmegelőzési programjaiban, belső ellenőrzési rendszerének folyamataiban.

Jelentkezzen programunkra!