Kellemes hang és empátia a telesales titka
Az utóbbi hetekben többször is foglalkoztunk a telefonos értékesítői munka buktatóival és alacsony népszerűségével. Most olyan munkavállalót kérdeztünk, aki telesales-esként dolgozott, szerette munkáját és előléptették. Amint Dénes Andrea szavaiból kiderül, kellemes hang, empátia és extrovertált személyiség kell a sikerhez.
A kitartóak hamar előreléphetnek
Dénes Andrea, a Citibank értékesítésekkel foglakozó csoportjának osztályvezetője egyetemi tanulmányai mellett startolt ügyfélszolgálati operátorként. A Citibankhoz 2000-ben csatlakozott, majd az egyik értékesítési csoport osztályvezetőjévé léptették elő.
Kedvesen és profin kell kommunikálniuk
Andrea munkájában leginkább a sokszínűséget, a változatosságot kedvelte: " A munka közel állt hozzám: a telefonos értékesítés ugyanis extrovertált, kommunikatív, beszélgetni szerető embereknek való - a munka annak biztosan jól fog menni, aki a kitűzött célok megvalósítására koncentrálás mellett is képes az ügyfélkapcsolatot kedélyes beszélgetésként felfogni. A jó értékesítő a személyiségét is képes maradéktalanul belevinni kommunikációjába - mindezt röviden, lényegre törően, profi módon kell megoldani, ami nagy kihívás" - tette hozzá.
Kellemes hang, ügyfél centrikusság és empátia a siker kulcsa
A sikeres telefonos értékesítés számos készség meglétét igényeli. "Minden helyzetben empatikus, kiválóan kommunikáló, ügyfélcentrikus, kellemes hangorgánumú személyt kíván. A kedvesség és az udvariasság ugyancsak alapfeltétel: az ideális sales-munkatársnak ugyanakkor nyitottnak kell lennie többfajta értékesítési technika kipróbálására, alkalmazására.
A termék képviselete miatt hitelesnek, meggyőzőnek kell lennie, tudnia kell mondandóját szemléletes példákkal alátámasztania: a rázósabb helyzetekben erős önmotivációs készségre van szüksége, mindemellett ügyfelei kifogásait is gördülékenyen kell kezelnie " - vázolja az ideális telesalesesek személyiségjegyeit Branyiczki Imre, a pénzintézet lakossági HR- igazgatója.
A jók a reklamációt is értékesítésbe fordítják
A szakember azt is hozzátette: a rendkívül jó helyzetfelismerési készség ugyancsak elengedhetetlen. "Megeshet, hogy a problémája miatt telefonáló ügyfél idegesen, feldúltan számol be helyzetéről. Ám egy felkészült telebankár a proaktív problémamegoldáson túl, több lehetséges megoldást kínálva, sikeres termékértékesítéssel is pontot tehet a beszélgetés végére - amennyiben az ügyfél érzi a professzionális hozzáállást, az elkötelezettséget."
A türelmetlenek és introvertáltak alkalmatlanok a telesales- re
A telefonos értékesítésre korántsem alkalmas mindenki: Branyiczki Imre véleménye szerint a telefonos munkaköröktől, a folyamatos, különböző emberekkel folytatott kommunikációtól idegenkedő, a türelmetlen és a szabályokat természetüknél fogva nem vagy nehezen toleráló emberek biztosan nem tudják megállni a helyüket ebben a pozícióban. A munkát azok sem fogják sikerrel végezni, akik negatív előítéleteket táplálnak az értékesítéssel kapcsolatban, akik vásárlóként sem vevők arra, ha alternatívákat kínálnak számukra, vagy a maguk attitűdjéből indulnak ki egy-egy eladási szituációban.A munkakör betöltésének nem feltétele a diploma, de mindenképp előny.
Takács Gabriella
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk
A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk
Ha egy olyan kollégánk vonul nyugdíjba, aki különösen kedves számunkra, természetes hogy szeretnénk őt meglepni valamivel. De mi lehet a megfelelő... Teljes cikk
- Veszélyezteti a román nyugdíjak folyósítását a munkaügyi dolgozók sztrájkja 4 hónapja
- Így ösztönözzük a kollégákat a zöld megoldások használatára 5 hónapja
- Tényleges életfogytiglanra ítélték a munkatársát megölő férfit 5 hónapja
- Ügyfélélmény a Nagy Bazárban 5 hónapja
- Műszaki munkatárs 6 hónapja
- Munkaügyi munkatárs 6 hónapja
- Promóciós munkatárs 6 hónapja
- Bemutatjuk az Év Marketingesét 7 hónapja
- Ügyfélkapcsolati munkatárs 7 hónapja
- Értékesítési asszisztens 7 hónapja
- Kiszállítási munkatárs 7 hónapja