Megjelent: 7 éve

Jó modorral megtartható és motiválható a dolgozó

A legtöbb munkavállaló egy barátságos, emberközpontúbb környezetben szeretne dolgozni. Ennek fontos része a partnerség (a többi kollégával, illetve a vezetőkkel), valamint az elvégzett munka megbecsülése. Ha vezetőként szeretné valaki megtartani munkatársait, akkor célravezető a legegyszerűbb eszközt bevetni: a jó modort - írja a Piac & Profit.

A magazin szerint nagyon fontos, hogy egy vezető kérjen, és ne utasítson, valamint a bírálat helyett a dicséretnek is jelentős szerepe van az alkalmazottak motiválásában. Egyes kutatások szerint a harmonikus kapcsolatok alapja az 5:1 arány, a pozitív tartalmú visszajelzések javára.

Az elmúlt évtizedekben több kutatás is bizonyította, hogy a hálának, a megbecsülés kimutatásának mennyire fontos szerepe van a motiválásban.

Az egyik legtöbbet idézett kutatás Adam M. Grant és Francesca Gino munkája, melyben egy egyetem számára való adománygyűjtés állt a középpontban. A kutatások szerint az adománykérés az egyik leghálátlanabb feladat, mert az adománygyűjtők gyakran találkoznak durvasággal és elutasítással.

A kísérlet mindössze annyi volt, hogy az adománygyűjtőket - akik egyébként állandó fizetséget kaptak, függetlenül attól, hány hívást bonyolítottak, vagy mekkora támogatási összeg érkezett az adományozótól - két csoportba osztották, és két héten át figyelték a teljesítményüket. Egy hét elteltével az adományokért felelős igazgató, az egyik csoportban, a heti szokásos értékelést ezzel zárta: „Nagyon hálás vagyok a kemény munkájukért, őszintén értékeljük, amit az egyetemünkért tesznek.” A rákövetkező héten ez a csoport mintegy 50 százalékkal több hívást bonyolított, mint az előző héten. Annak a csoportnak azonban, amelyik nem részesült ebben az egyszerű elismerésben, a teljesítménye nem változott.

A sikeres vezetők tisztában vannak azzal milyen nagy jelentőséggel bír a hála és a köszönet kinyilvánítása, akik nem élnek ezekkel a gesztusokkal, azok általában megrekednek a karrierépítésben is.

Piac&Profit
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Menni vagy maradni? Váltási dilemmák év elején

Hiába gondolkodik a munkavállalók közel fele munkahelyváltáson, Szemán Zoltán karrier-tanácsadó szerint ez inkább a vágyat fejezi ki, nem a... Teljes cikk

Kitüntetett autóbusz-vezetők: 9 ezerszer kerülték meg a Földet baleset nélkül

Közel 460 munkavállaló teljesítményét jutalmazta idén a Volánbusz kitüntetéssel, illetve elismeréssel – közülük mintegy 300 autóbusz-vezető... Teljes cikk

TÉR típushibák, avagy mit ne kövessünk el

Jártamban-keltemben a minap, megkérdezték tőlem, hogy tudnék-e valami jótanáccsal szolgálni egy bevezetés előtt álló, egészen friss... Teljes cikk