Legfontosabb SEO módszerek, hogy a karácsonyi szezonban jól teljesítsen a webáruháza
Hiba lenne azt gondolni, hogy még túl korai a karácsonyi időszakra készülődni keresőoptimalizálási szempontból. A verseny már is elkezdődött, hiszen csupán 3 hónapnyira vagyunk attól a nagy vásárlói rohamtól, amit nem csak az üzletek, de a webáruházak is bőven megéreznek. Egy jól felkészített webshop pedig sokszorosát tudja kitermelni a befektetett költségeknek. Csak ügyesnek kell lenni és néhány alapvető SEO praktikát alkalmazni hozzá.
E leírás célja, hogy a legfontosabb SEO módszereket mutassuk be, amivel előrébb kerülhetünk a Google találati listáján, a számunkra legfontosabb kereső szavakra. Hiszen minél előrébb vagyunk, annál nagyobb az esélye annak, hogy meglátogatják a webáruházunkat és vásárolnak is tőlünk. A Google statisztikái szerint a kattintások 33%-a az első oldal első találatából származik. A második helyre már csak 18%, a harmadikra pedig alig több mint 10% kattint. A helyezések fontosságát szemlélteti, hogy egy kiadott közlemény szerint, a kattintások 91,5%-a az első oldalról érkezik és a 4. oldaltól már ez a szám kevesebb mint 1%.
Akciók és egyéb praktikák a karácsonyi időszakra
Noha a keresőoptimalizálás az egyik kulcseleme a sikeres karácsonyi szezon zárásnak, nem árt ha a SEO praktikákon felül más akciókat is bevetünk, amivel az oda látogatókat vásárlásra ösztönözhetjük. Érdemes elgondolkodni azon, hogy mivel kedveskedhetnénk úgy a látogatóinknak, hogy vásárlásra ösztönözzük őket. Az egyszerű százalékos leárazás bevett szokás, de kezd a vásárlói oldalról elvárásnak tűnni, így talán valami különlegessel is kitűnhetnénk a webáruházak közül.
A kereső optimalizált oldalunkra nem elég csak odavonzani a látogatót, ott is kell tartani. Erre jó a szép dizájn - ami a karácsonyi időszaknak megfelelően aktuális legyen - és a megfelelő árukészlet. Legyen bőven termékünk, külön akciózva karácsonyi időszakokra a potenciális ajándéknak szánt termékekkel. Több webshop például külön menüpontot üzemeltet erre az időszakra, amelyben apának, anyának, gyereknek vagy munkatársnak külön-külön összegyűjti az ajándékötleteket egy-egy kategória alá.
Vásárlásra ösztönözhetjük a látogatókat valamilyen visszaszámlálóval ami az első látogatásakor egyszeri kedvezményre vagy ajándékra jogosítja fel. Ez lehet akár egy ingyenes kiszállítás is vagy egy gyönyörű karácsonyi ajándékcsomag mögé bújt „zsákbamacska”. „Minden rendelés mellé most ajándék jár” - szlogennel. A kíváncsiság és az ingyenes ajándék, karácsonyi hangulatba öltöztetve, el fogja érni a hatását.
A karácsonyi keresőoptimalizálás legfontosabb elemei
A keresőoptimalizálás célja minden esetben új látogatók szerzése, akikből minél nagyobb arányban szeretnénk majd vásárlót kreálni. Ezért a legelső feladatunk a webáruházunk belső kialakításának optimalizálása. Ezt ne csak tartalmi szempontból mérlegeljük, hanem felhasználói logika és felhasználói élmény szerint is. A weboldal struktúra egyszerre kell, hogy szóljon a Google-nek és a látogatónak is. Találjuk meg a harmóniát és ne felejtsük el a legfontosabb kulcsszavakat, amivel összeköthetjük a karácsonyt és a termékeinket.
Ha az oldalunk kategória hierarchiája és kereső optimalizált URL-je is megfelelő, kezdhetjük a termékek leírásának átnézését. Ügyeljünk a fontosabb kereső kifejezésekre, de ne halmozzuk a kulcsszavakat túlzottan. Ügyesen, változatosan helyezzük el az ajándék, a karácsony, az ünnepek szavakat és szinonimáikat egy egy termék leírásába. Ezt kiegészíthetjük néhány blog bejegyzéssel is. Érdemes akár sorozatot indítani ahol különböző termékeket ajánlunk egy-egy élethelyzetre vagy családtag számára, ezeket aztán linkeljük is be saját webshopunkban található termékünk vagy termékkategóriáink címére.
Bízzuk profikra, szerezzünk prémium linkeket!
Ha már minden tőlünk telhetőt megtettünk, keressünk fel egy szakembert, aki tudásával csodákra képes a már karácsonyra felkészített webáruházakkal is. Átnézi a tartalmakat és korrigálási javaslatokat tesz a linkek és a tartalmak tekintetében. Ezután az optimalizált kulcsszavakkal nem csak a belső tartalmat fogja kiegészíteni vagy szükség esetén bővíteni, hanem elindítja a külső hivatkozásokról való linkelést is.
A Google szemében ugyanis annál értékesebb egy-egy oldal (legyen az egyszerű weboldal, portál vagy webshop) minél több minőségi hivatkozás mutat rá. Egy természetes környezetben, minőségi helyen felbukkanó, megfelelő terjedelmű cikk csodákra képes a rangsorolás tekintetében. Több, szakmai cikkben, megfelelő kulcsszóra elhelyezett linkkel, a Google fontos, releváns tartalomnak fogja ítélni az adott témakörben a webáruházunkat. Így a szakemberek által meghatározott kulcsszavakra előrébb kerülünk a Google találati listájában. Több 1000-3000 karakter terjedelmű cikksorozattal, különböző portálokra kihelyezve, már látványos eredmények érhetőek el. A prémium weboldalakon elhelyezett minőségi linkek, bevételben mérhető eredményt produkálnak majd a karácsonyi szezonban.
Készüljünk tehát fel a karácsonyra már most: minőségi tartalommal, bőséges árukínálattal, különleges akciókkal, egyedi kampányokkal és profi keresőoptimalizálással, hogy ne csak a vásárlóinknak legyen boldog karácsonyuk!
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk
A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk
Az Eurostudent legfrissebb felmérése szerint hazánkban a felsőoktatásban tanuló hallgatók egynegyede (25%) közepes anyagi nehézségekkel küzd, míg a... Teljes cikk
- Ez a bolt is zárva lesz 24-én - 900 család örülhet 5 hónapja
- Ünnepi rendezvények jogi kockázatokkal 5 hónapja
- Átvihető-e jövő évre a ki nem vett szabadság? 5 hónapja
- Év végi csapatépítés 2023 - Kérdőjelek helyett válaszok! 5 hónapja
- Hivatali Karácsony 5 hónapja
- Újabb üzletlánc csatlakozott a december 24-én zárva tartó boltok listájához 5 hónapja
- Újabb üzlethálózat jelentette be, hogy nem nyit ki december 24-én 5 hónapja
- A gondoskodás a legszebb ajándék 5 hónapja
- Újabb 100 magyarországi bolt döntött önkéntes karácsonyi boltzárról 5 hónapja
- Heti 100 ezer forintos fizetéssel keresnek diákokat idénymunkára 5 hónapja
- Napi 60 ezret lehet keresni ezzel a munkával karácsony előtt 5 hónapja