A karrierépítésben is a YouTubereket követi a Z generáció
A Facebook után a Twitter és a gyakorikerdesek.hu a legnépszerűbb felület, ha a pályakezdők online álláskereséséről, munkakereséssel kapcsolatos élményeiről és tapasztalatairól van szó - derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne közös, az Y és Z generáció online álláskeresési szokásait vizsgáló kutatásából.
A teljes magyar nyelvű, publikus internetes szférát lefedve végzett kulcsszó alapú kutatást a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne online listening nemzetközi cégcsoport. A felmérés célja a weben közzétett szövegalapú tartalmakon keresztül a munkavállalás küszöbén álló társadalmi réteg álláskeresési trendjeinek megismerése volt. A két intézmény az interneten közzétett szövegalapú tartalmakat, azaz a weboldalak, fórumok és blogok szövegeit, valamint a Twitter, YouTube, Instagram és a Facebook posztokat vizsgálta az álláskeresés és pályakezdés témakörében 2017 januárjától szeptember végéig.
A pályakezdéshez és pályakezdői álláskereséshez kapcsolódó kommentek, cikkek és bejegyzések alapján Magyarországon egyértelműen a Facebook a legaktívabb és legnépszerűbb felület, második helyen a Twitter, harmadik helyen pedig a gyakorikerdesek.hu áll. Az elmúlt három év publikus online szöveges tartalmait vizsgálva kiderült, hogy míg 2015-ben a diskurzus közel 60 százaléka a Facebookon folyt a témában, ez 2016-ra 47 százalékra csökkent, 2017-re pedig 51 százalékos lett a weboldalak, és elsősorban a fórumok térnyerésével. A SentiOne szerint a weboldalak növekvő szerepe az edukatív tartalmak mennyiségének növekedését, a pályakezdők álláskeresésének társadalmi szinten egyre fontosabbá váló jelenségét támasztja alá.
A vizsgált időszakban a 'gyakornok' szó közel 75 000 bejegyzésben szerepelt, a 'pályakezdő' kifejezés pedig 2500 helyen jelent meg az álláskeresés kontextusában. Míg a pályakezdői állást keresők több mint 50 százaléka a Facebookon tájékozódik a lehetőségekről, a gyakornoki állásokat keresők közel 60 százaléka weboldalakon és portálokon szerez információt az aktuális pozíciókról, az álláskeresés trükkjeiről és aktualitásairól. 2016-ban a frissdiplomások álláskeresésével kapcsolatban a férfiak voltak aktívabbak az online kommunikációban, ez azonban 2017-re megfordult: idén már a nők reflektálnak többet a téma tartalmaira.
Az Y és Z generációkhoz kapcsolódó tartalmak 2017-ben is kifejezetten népszerűek az online térben: előbbi közel 7500-szor, utóbbi 3500-szor került szóba a publikus magyar internetes tartalmak között. A két csoport online ismérvei jól körvonalazhatók a leggyakrabban előforduló kifejezések alapján. Az Y generációval kapcsolatos témák többségében megjelennek az 'elégedetlen', a 'szakmai' és a 'felnőtt' kulcsszavak, míg a Z generációval kapcsolatos témáknál a 'digitális', 'közösségi' és 'online' kifejezések szerepelnek a leggyakoribb szavak között.
Az álláskeresés témakörének influencer csatornái, azaz a legnagyobb eléréssel és követőbázissal rendelkező online felületek terén eltérés van a két csoport között. Az Y generáció körében mindhárom legnépszerűbb felület a Facebookon található, míg a Z generációnál már megjelennek a YouTube csatornák. A fiatalabb generáció által generált, vagy róluk szóló tartalmak aránya a kép- és videomegosztó oldalakon ugrásszerűen, 20 százalékról 42 százalékra nőtt az Y generációhoz képest.
„A vloggerek, bloggerek és Instagram sztárok megjelenésével egyre népszerűbb téma lett az online térben felépíthető karrier lehetősége. A Z generáció tagjai közül sokan már reális jövőképként tekintenek ezekre a szerepekre.” - mondta Major Szilvia, a METU KarrierCentrumának igazgatója.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
A mesterséges intelligencia (AI) alapú toborzási szoftverek miatt sok potenciális jelölt is kieshet a rostán a kiválasztás folyamata során. Sok... Teljes cikk
A cégeknek érdemes részt venni a duális képzésben, hiszen a tanulók jelentős része a duális képzőhelyén szereti meg igazán a szakmáját és... Teljes cikk
Jó ötlet-e az állásinterjú végén megkérdeznie a pályázónak, hogy milyennek látták a teljesítményét, milyenek az esélyei? Jogában áll-e... Teljes cikk
- Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót? 6 napja
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 1 hete
- Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső? 1 hete
- Tanárképző kar alakul a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen 1 hete
- TOP 3 kihívás a HR szakmában - Kérdések és válaszok: 2. rész 1 hete
- Van véleményük és felvállalják a céljaikat: így rúgja be az ajtót a Z generáció 2 hete
- Újraválasztották a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnökét 2 hete
- Munkaerőpiaci fordulatok: Innováció és alkalmazkodás a HR-ben 3 hete
- Ösztöndíjprogramot hirdet egyetemista lányoknak a Yettel az Óbudai Egyetemmel 3 hete
- Nincs szükség HR-re - állítja a korábbi Facebook-alelnök 3 hete
- Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk 1 hónapja