kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Remote working vezetői szemmel - a legnagyobb kihívások

Mit gondolsz, te kézben tudod tartani az irányítást? Hogyan lehetsz biztos abban, hogy a csapatod otthonról is ugyanolyan hatékonyan dolgozik, mint amikor mindannyian az irodából dolgoztok? Az X-SIGHT szakértőinek cikke, a távmunka legnagyobb vezetői kihívásiról, amelykere válaszokat is adnak.

A TOP4 kihívás:

Információhiány
Nincsenek közös kávézások, nincsenek közös ebédszünetek. Hiányoznak azok az alkalmak, amikor kötetlenül lehet megosztani egymással a tapasztalatokat és az együttműködést, csapatszellemet építő információkat.

Kontroll hiánya
Hogyan ellenőrizzem, hogy a kollégáim valóban a munkával töltik-e a munkaidőt?

Társadalmi elszigeteltség
A magány nagyon gyakori probléma ebben az időszakban. Igaz, az internet számos áthidaló megoldást kínál arra, hogy egyszerre lehessen látni és hallani egymást, de nyilván ez az élmény más, mint amikor közösen telnek a napok az irodában.

Zavaró tényezők sokasága
Vezetőként otthonról is temérdek olyan feladatot kell ellátni, amely komoly felelősséggel jár. Aki nem rutinos a távmunkában, az nagy valószínűséggel az otthonában sincs berendezkedve az ilyen helyzetekre. Nem beszélve arról, hogy sokaknak van a munkahelyén privát irodája, otthon pedig már az is kihívás, hogy az ember háborítatlanul, csendes környezetben tudjon dolgozni, nem beszélve a közösségi médiából áramló végtelen információ áramlásról.

Vedd a kezedbe az irányítást!

A távmunka minden szempontból kihívásokkal teli. Ne engedd, hogy a körülmények irányítsanak téged, vedd a kezedbe az irányítást!
Temérdek olyan, viszonylag gyors és olcsó és megbízható megoldást találunk a világhálón, amelyek segítenek megbirkózni a kihívásokkal, és amelyek ezáltal segítséget nyújtanak a vezetőknek az átmenet megkönnyítése érdekében.

7 TIPP a nehéz időszakra:


  • Tarts napi kapcsolatot kollégáiddal! Távmunka idején, sok esetben csak kevesebb vagy akár semmilyen kontaktus nincs egymás közt, ezért a mindennapi kihívásoknak is csak a töredéke jut el a vezetőkhöz. Emiatt is érdemes rendszeres kapcsolatban maradni valamennyi kollégával. Kezdjetek és zárjatok minden munkanapot egy rövid közös beszélgetéssel! A napi feladatok mellett legyen téma, hogy ki hogyan viseli a megváltozott körülményeket és ki az, aki bármiben támogatásra szorul.

  • Kommunikálj több csatornán! A mai vizuális megoldások lehetővé teszik a munkatársak és vezetők közti információcsere magasabb szintjét, és segítik a csapatok elszigeteltségének csökkentését. A videós megoldások különösen hasznosak azokban az esetekben, amikor személyesebb hangnemű beszélgetésekre kerül sor hiszen ezek a kommunikációs megoldások állnak legközelebb a személyes beszélgetésekhez.


    Ettől függetlenül természetesen vannak olyan körülmények is, amikor a gyors együttműködés fontosabb, mint a vizuális részletek. Ezekben a helyzetekben a videó hívásra is alkalmas felületek helyett hatékonyan használhatók az élő kép nélküli beszélgetések vagy a szöveges üzenetküldési funkciók is. (ilyen például a Zoom, Microsoft Teams stb.) Ezek használata kiválóan működik az egyszerűbb, gyorsabb, kevésbé formális beszélgetések esetén is.

  • Maradj a csapattal! Vezetőként most is felelősséggel tartozol azért, hogy az elkötelezettség minden csapattagnál fennmaradjon. Ilyenkor főleg érdemes éreztetned a kollégáiddal, hogy közös céljaitok vannak és továbbra is „együtt eveztek ebben a hajóban”.

  • Kérdezz bátran! Amit eddig szívesen és kötetlenül megosztottak veled, azokat a témákat ezután is szívesen osztják majd meg. A hivatalos megbeszélések és a kötelező hívások mellett szánj időt arra, hogy egy-egy rövid, érdeklődő hívást is kezdeményezz.

    Az alapvető interakció legegyszerűbb módja, mikor a hívások elején hagysz egy kis időt arra, hogy egy pár percben beszélgessetek bármiről, ami nem a munkához kapcsolódik. (pl.: „Az első néhány percet arra fogjuk szánni, hogy megbeszéljük, ki hogyan viseli a jelenlegi helyzetet. Hogyan telt a hétvégétek?")

  • Maradj őszinte! A jelen helyzetben az emberek életük számos területén éreznek bizonytalanságot. Te legalább a karrierjük szempontjából meg tudod nyugtatni őket. Azzal tudod legjobban fokozni a beléd vetett bizalmukat, hogy őszintén és konkrétan válaszolsz nekik kételyeikre, amelyek abból fakadnak, hogy az alsóbb szintek központi tájékoztatását sokszor mellőzik. Jó példa erre, hogy ha felvázolod, hogy a cégnek milyen új, hosszú távú tervei vannak. Ha hozzád korábban már több konkrétum is eljutott és nem köt titoktartás, akkor oszd meg ismereteidet velük is.

    Ez vonatkozik arra az esetre is, ha még nincs nálad a szükséges válasz, de tudod, hogy az információ később el fog jutni hozzád. Nyugtasd meg őket, hogy amint birtokodban lesznek a konkrétumok, haladéktalanul tájékoztatni fogod őket.

  • Pontosítsd céljaiat, amelyekhez konkrét mérföldkövek és határidők is tartoznak. Hidd el, ez nem csak neked lesz segítség!

  • Fókuszálj a teljesítményre! Ha arra görcsölsz rá, hogy miként ellenőrizd csapatod 8 órás munkaidejének minden egyes percét, akkor egyrészt felesleges frusztrációnak teszed ki magad, másrészt erőteljesen rombolod az eddig felépített bizalmi szintet.

  • Legyél te a zászlóshajó! A csapatod hozzáállását krízis körülmények között is befolyásolod! Ha bármi kihívás érkezik, azt közösen minden bizonnyal meg tudjátok oldani. Legyetek mindig tettre készek és bizakodóak!

X-SIGHT Vezetési Tanácsadó Kft.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk

Menni vagy maradni? Váltási dilemmák év elején

Hiába gondolkodik a munkavállalók közel fele munkahelyváltáson, Szemán Zoltán karrier-tanácsadó szerint ez inkább a vágyat fejezi ki, nem a... Teljes cikk