Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 5 éve

Az első benyomás - avagy az iroda előbb „kommunikál” mint a HR-es

A munkáltatói márka fontos tényezője a munkakörnyezet, legyen szó akár toborzásról vagy megtartásról. (Ami, ha jobban belegondolunk nem meglepő, hiszen napunk aktív időszakának jelentős részét munkahelyünkön töltjük, így nem mindegy, hogy milyen körülmények között telik el ez az idő.) A munkaerőhiány és a fiatalabb generációk igényeinek egyre hangsúlyosabb megjelenése a munkaerőpiacon a munkáltatókat is rákényszeríti, hogy foglalkozzanak ezen a területen is a dolgozói igényekkel. Erre bátorítja őket Az Év Irodája Verseny is, ahol nem csak a külsőségek, hanem a munkavállalók bevonása az irodai környezet kialakításába, a funkció és a design harmóniája is döntő szempont.

Kutatások bizonyítják, hogy az iroda, a munkakörnyezet egyre nagyobb hangsúlyt kap a munkáltatói márka kommunikációjában, egyre tudatosabban használják a toborzásban is, mondta el a HR Portálnak Fodor Dániel, Az Év Irodája Verseny és az OfficeUP irodatrend konferencia szervezője. Ezt a tendenciát az álláshirdetések is alátámasztják, hiszen tízből nyolc esetben az iroda, mint érv jelenik meg, hogy miért jó az adott cégnél dolgozni, sőt gyakran vizuálisan is megjelenítik a teret, ahol a reménybeli munkavállalót várják.

Bár Az Év Irodája Versenyt kilenc éve rendezik meg, de az elmúlt három-négy évben érzékelhető egyre inkább az a trend, hogy a márka, a cég tevékenysége és identitása is megjelenik az irodai designban. Egyre inkább bevett szokás az is, ami az ingatlanpiacon már régóta jellemző, hogy 360 fokos fotón vagy videóban, sőt innovatív cégeknél akár már VR szemüvegben körbe lehet nézni az irodában. Utóbbi eszközzel a pályázó vagy az új belépő még munkakezdés előtt megszemlélheti akár a munkaállomását is, hogy hozzá képest hol helyezkednek el a kollégák, hol a konyha vagy a közösségi tér.

Második otthonunk

Az iroda tulajdonképpen második otthon - pláne ha 10-12 órát is eltölt ott a dolgozó -, a munkatársak pedig a második családot jelentik - folytatta Fodor Dániel. Ha már ez így van, akkor a fiatalok ezt az időt olyan helyen szeretnék eltölteni, ahol jól érzik magukat, ahol a munkán kívül közösségi tevékenységet is lehet folytatni, illetve a munkaidőn túl akár a hobbijuknak is élhetnek kollégáikkal-barátaikkal. Így az irodák tervezésénél is fokozott hangsúly helyeződött a közösségi terekre, kávézókra. Ugyanis ezek a terek a kellemes időtöltésen túl a hatékonyabb, erőteljesebb kommunikációs kapcsolatot is támogatják a dolgozók között, hiszen kötetlenebb ötletelésre, beszélgetésekre adnak lehetőséget, mint a klasszikus tárgyaló vagy munkaállomás.

Fodor DánielFodor Dániel: Korábban elsősorban vezetői döntés volt az irodai körynezet kialakítása, ma már egyre fontosabb szerepet kap ebben a folyamatban a HR.
A régi iroda-koncepció teljesen megváltozott annak következtében, hogy a keretek, amelyek között dolgozunk, ahogyan a munkát végezzük, elsősorban a technológiai fejlődés nyomán, jelentősen átalakultak. Éppen emiatt fontos az is, hogy a munkahelyi tereket aszerint alakítsák ki, ahogy a dolgozók azokat valóban használják. Ezért már egyáltalán nem ritka eset, hogy mielőtt át- vagy kialakítanak egy irodahelyiséget, azelőtt akár GPS technológia segítségével felmérik, hogy mely területeket használják leginkább a munkavállalók, hol, mennyi időt töltenek. Ennek alapján interaktív térkép készül, és ezen információk birtokában történik a tervezés.

Döntési szerepben a HR

Míg korábban általában vezetői döntés volt az irodai környezet kialakítása, addig ma már egyre fontosabb szerepet kap ebben a folyamatban a HR, ahogy egyre inkább cél az üzleti mellett az emberi szempontok figyelembe vétele is. Másra van szüksége egy IT vagy egy könyvelő cégnek, ahogy a dolgozók különböző csoportjainak is, ezért fontos a funkciónak megfelelő kialakítás, hangsúlyozza Az Év Irodája szervezője.

ACGACG reklámügynökség - Az Év Irodája 2017 Győztes
Érdekes tendencia például, hogy általában kevesebb tárgyalóra van szükség, mint korábban. Ugyanis szintén a kommunikációs technológia fejlődése következtében számos csatornán tudják tartani a kapcsolatot a kollégák, akár folyamatosan, így nincs szükség annyi meetingre. Az is jellemző, hogy a tárgyalók kisebbek lettek, illetve kialakítanak kifejezetten azzal a céllal kisebb helyiségeket, ahová a nyitott irodaterekből elvonulhatnak a dolgozók, ha olyan telefont szeretnének lebonyolítani, amit nem mindenki kell, hogy halljon, vagy éppen szeretnének elmélyülni valamiben külső zavaró tényezők nélkül, vagy tíz perc alatt szeretnének megbeszélni valamit néhányan, amihez nem szükséges tárgyalót lefoglalni. A tárgyalók funkcióját részint átveszik a közösségi terek, bár az előbbiek is megmaradnak formálisabb megbeszélésekre.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Az első benyomás - avagy az iroda előbb „kommunikál” mint a HR-es
2. oldal - Költözés - kultúraváltás?
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mozgás ide vagy oda, kimutatták, hány óra ülőmunka káros menthetetlenül az egészségre

Azt már eddig is tudtuk, hogy az emberi test mozgásra termett, és a sok ülés egyértelműen káros az egészségünkre. A San Diegói Kaliforniai Egyetem... Teljes cikk

Új trend terjed a munkaidő-beosztásban: dolgozz akkor, amikor a teljesítőképességed csúcsán vagy

Bagoly vagy pacsirta? – mindenki hallotta már a kérdést és be is tudja sorolni saját magát valamelyik táborba. Nem ördögtől való tehát az a... Teljes cikk

19 vezérigazgató halt meg tavaly munka közben - jobb "vállalati atlétává" kell válni

Tavaly 19 vezérigazgató halt meg munka közben, de a szám ennél több is lehet. Egyre összetettebb, egyre gyorsabban változó világunkban soha nem volt... Teljes cikk